  • 1. Data: 2005-07-19 10:49:11
    Temat: kasacja od wyroku (długie )
    Od: "Azrael" <a...@v...pl>

    Proszę o pomoc i radę;

    W 2003 roku zostałem skazany wyrokiem sądu rejonowego w Ełku na 6
    miesięcy w zawieszeniu na 3 lata (art 190, par. 1. kk ). Odwołałem się
    do sądu okręgowego w Olsztynie i sąd okręgowy zwróćił sprawę do
    ponownego rozpatrzenia w tym samym sądzie w Ełku, pomimo mojego
    wniosku o przekazanie sprawy do innego sądu. W 2004 roku w sądzie
    rejonowym oczywiście zapadł wyrok skazujący, od którego się odwołałem
    znowu i sąd okręgowy w Olsztynie podtrzymał wyrok.

    Wyrok skazujący zapadł tylko na podstawie zeznań świadków, a na
    rozprawie w 2004 roku głównego skarżącego i jednocześnie świadka,
    który złożył obciążające mnie zeznania nie było. Drugi świadek złożył
    zeznanie przed sądem, że główny świadek o skarżący przebywa za
    granicą, co wydaje mi się fałszywe. Uważam, że były to zeznania
    fałszywe. Sąd nie widział konieczności go wezwania. Nie będę opisywał
    sprawy , bo to nie ma sensu, była ona od samego początku do końca
    dęta.

    Mam pytania i prośbę.

    1. W jakim trybie mogę zwrócić się o kasaccję, gdzie, w jaki sposób
    złożyć wnioski , proszę o wzór odwołania kasacyjnego.
    2. Wyrok w sądzie odwoławczym zapadł w kwietniu 2005 roku, czy nie
    jest za póżno na wniosek o kasację ?
    3. Z różnych względów wniosek o odpis wyroku złożyłem dopiero w
    czerwcu i włsśnie dziś ( 19 lipca ) otrzymałem odpis wyroku oraz
    informację, w powołaniu się na art. 422, par. 3 w zw. art 457par. 2
    kpk sąd rejonowy odmówił przyjęcia mojego wniosku o uzadasdnie wyroku
    na piśmie. Czy w związku z tym mogę jeszcze w jakimś trybie domagac
    się uzasadnienia wyroku na piśmie. Jak sądzę bez tego nie ma sensui
    składanie wniosku kasacyjnego.

    Jeżeli ktoś może mi pomóć to gorąco proszę. Jestem z Warszawy , mogę
    się spotkać i pokazać dokumenty.

    Azrael