  • 1. Data: 2005-07-19 10:50:09
    Temat: Jak oskarzyc prokuratora
    Od: "Olek" <o...@w...pl>

    Czy mozna i w jaki sposob (gdzie) zlozyc doniesienie o podejrzeniu
    popelnienia przestepstwa przez prokuratora.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-19 10:58:00
    Temat: Odp: Jak oskarzyc prokuratora
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik Olek <o...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:dbilt4$8qt$02$...@n...t-online.com...
    > Czy mozna i w jaki sposob (gdzie) zlozyc doniesienie o podejrzeniu
    > popelnienia przestepstwa przez prokuratora.
    >
    > Pozdrawiam

    Na policje albo do prokuratury.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-07-19 16:57:01
    Temat: Re: Jak oskarzyc prokuratora
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    Oczywiście, że tak. Prokuratura w której pracuje po prostu będzie
    wyłączona z postępowania. Być może wyłączy się i jakaś inna. Jedyna
    niedogodność, to że trzeba mieć dość silne dowody. Bo prokurator raczej
    zna swoje prawa i w razie bezpodstawnego zawiadomienia skutki mogą być
    dość dotkliwe.

  • 4. Data: 2005-07-19 21:18:09
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

> [...]
    > niedogodność, to że trzeba mieć dość silne dowody. Bo prokurator raczej
    > zna swoje prawa i w razie bezpodstawnego zawiadomienia skutki mogą być

    Tak z ciekawości jakie ?
    Pytam bo dawno temu ojciec pracował dla firmy przewozowej
    /mąż - właściciel firmy, żona - prokurator/ i jak się z nią rozstał
    /wywalili Go :(/
    to przez pół roku kilka razy wpadała policja do domu na rewizję bo a to
    ukradł ktoś
    radio z ich auta, a to wybili szybę w autobusie firmy i ukradli coś tam, a
    gówniarze przebili 4 opony autobusu itd.

    Po połowie roku odpuścili. Lokalny adwokat wtedy /jakoś 1995-96/
    stwierdził cos w stylu : Ona /prokurator/ za wysoko siedzi żeby się za
    nią wziąść /co przekładało się także w dalszej rozmowie- nie pomogę
    Panu rozwiążcie problem między sobą a do innych adwokatów nie macie co iść/

    Teraz już po zawodach ale może będę wiedział czego mogę siędomagać jak mnie
    ktoś bezpodstawnie oskarży :)

    Dawidek

  • 5. Data: 2005-07-19 21:28:45
    Od: "Olek" <o...@w...pl>

> [...]
    > niedogodność, to że trzeba mieć dość silne dowody. Bo prokurator raczej
    > zna swoje prawa i w razie bezpodstawnego zawiadomienia skutki mogą być

    Czyli jednak trzeba sie obawiac ze w razie nieudowodnienia przestepca nie
    zostanie ukarany tylko uczciwy obywatel ktory chcial sprawiedliwosci w tym
    skorumpowanym, kraju.Wszystko swiadczy ze popelnil przestepstwo ,umorzyl
    sprawe mimo czystych dowodow popelnienia przestepstwa.jezeli ktos zostanie
    zlapany z falszowanymi i dokumentami to juz chyba wystarczy do skazania.Sa
    swiadkowie ktorzy tez nie zostali wezwani.Nie bylo nawet
    rozprawy.Podejrzewamy nawet ze pomogl przestepcy w umarzajac sprawe oraz
    wzial lapowke.ale tego chyba nigdy nieda sie udowodnic.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-07-20 23:08:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dawidek ||gazeta pl"
    <c...@i...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości jakie ?

    Zarówno wynikające z prawa karnego (pomówienie jest przestepstwem), jak
    i cywilnego (odszkodowanie za pomówienie). W wypadku prokuratora rzecz w
    tym, że z reguły zna prawo i nie popuści.

  • 7. Data: 2005-07-20 23:11:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    nie
    > zostanie ukarany tylko uczciwy obywatel ktory chcial sprawiedliwosci w

    Obawiać sie trzeba tak samo, jak pomówienia każdej osoby. W wypadku
    prokuratora jest to niebzpeiczeństwo, ze w przeciwieństwie do "szarego
    obywatela" raczej zna swoje prawa.

    > Wszystko swiadczy ze popelnil przestepstwo ,umorzyl
    > sprawe mimo czystych dowodow popelnienia przestepstwa.

    Od prostowania takuich rzeczy są środki odwoławcze.

    > jezeli ktos zostanie
    > zlapany z falszowanymi i dokumentami to juz chyba wystarczy do
    skazania.

    Na tak postawione pytanie odpowiedź jest negatywna. nie wystarczy.
    trzeba mu jeszcze dowieść winę choćby.

> [...]
    oraz
    > wzial lapowke.ale tego chyba nigdy nieda sie udowodnic.

    A środki odwoławcze? Skorzystałeś z nich?

  • 8. Data: 2005-07-22 11:04:15
    Od: MiKey <m...@...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Zarówno wynikające z prawa karnego (pomówienie jest przestepstwem), jak
    > i cywilnego (odszkodowanie za pomówienie). W wypadku prokuratora rzecz w
    > tym, że z reguły zna prawo i nie popuści.

    1.Było ...
    2.Wydaje mi się, że było ...
    3.Niniejszym zawiadamiam, że podejrzewam popełnienie poprzez ...

    Gdzie pomówienie? Gdzie tym bardziej odszkodowanie? No chyba, że pod
    obrazę majestatu.. pfu... tak ochoczo zasądzane znieważenie
    funkcjonariusza podciągnąć. Pisząc to, co napisałeś, niestety posiałeś
    postrach wśród maluczkich, co by się żaden nie wychylił.

    --
    pzdr
    MiKey

  • 9. Data: 2005-07-22 21:45:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MiKey" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Niniejszym zawiadamiam, że podejrzewam popełnienie poprzez ...

    Owo podejrzenie musi wypływać z jakiś racjonalnych przesłanek. jeśli
    wypływa, to nie ma sprawy. Nawet, jeśli padnie wobec stwierdzenia, że
    nie stanowi to przestępstwa. Ale w wypadku procesu będziesz musiał
    dowieść, ze istniały racjonalne przesłanki do podejrzeń.

  • 10. Data: 2005-07-23 12:58:45
    Od: MiKey <m...@...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nie stanowi to przestępstwa. Ale w wypadku procesu będziesz musiał
    > dowieść, ze istniały racjonalne przesłanki do podejrzeń.

    Dla mnie pomówienie może być tylko publiczne, wobec kogoś trzeciego. A
    nie wobec instytucji służących do zbadania stanu rzeczy i ustalenia czy
    popełniono przestępstwo. Oczywiście mam na myśli interpretacje faktów, a
    nie ich przedstawienie. Od interpretacji i wyjaśnień jest prokuratura i
    sąd, a samo złożenie fałszywego zawiadomienia jest karalne na innej
    podstawie.

    Dodatkowo za takim stanowiskiem przemawiają mi argumenty zdroworozsądkowe:
    - strach przed złożeniem zawiadomienia na 'silniejszych', takich w
    układzie, bo oni się wywiną a jeszcze uczciwemu dotną.
    - osoba spoza organów ścigania, na którą złożono zawiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa nie ma możliwości ustalenia, któ
    złożył zawiadomienie. Więc prokurator mający dostęp do informacji o jego
    denuncjatorze wyzyskiwałby swoją pozycję.

    --
    pzdr
    MiKey