  • 1. Data: 2005-07-19 10:11:33
    Temat: Informacja publiczna od instytucji niepublicznej
    Od: "Simon Templar" <s...@g...pl>

    Witam
    Z tego co pamietam to do udostepniania informacji publicznej zobowiazane sa
    wszystkie podmioty publiczne na zasadach okreslonych w ustawie o dostepie do
    informacji publicznej oraz podmioty niepubliczne wykonujace zadania
    publiczne lub wykorzystujace pieniadze publiczne.
    W zwiazku z tym mam pytanie czy uczelnia niepanstwowa korzystajaca z
    dofinansowania z Europejskiego Funduszu Spolecznego (ktory jest jakby na to
    nie patrzec funduszem publicznym) na kursy jezykowe, musi udzielac
    informacji publicznej w zakresie realizacji tego kursu (np. publikowac
    budzet takiego kursu), czy tez moze sie w tym wypadku zaslonic "tajemnica
    handlowa".
    Wydaje mi sie ze niezaleznie od tego czy jest to podmiot publiczny czy
    prywatny to w zakresie z jakiego korzysta z funduszy publicznych zobowiazany
    jest do udzielania informacji publicznej, czyli rowniez nt. budzetu na
    realizacje dofinansowywanego programu.
    Pozdrawiam
    ST