  • 11. Data: 2008-08-06 08:23:22
    Temat: Re: publikacja zdjęć na Nasza-Klasa
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > *wiarygodnej informacji* o bezprawności danych zgromadzonych na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Uroszczeniowy mail nie poparty zadnymi dowodami nie jest
    WIARYGODNA INFORMACJA. NK wskazala watkotworcy droge
    uwiarygodnienia informacji.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2008-08-06 08:36:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 10:11:52 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > to teraz tylko pytanie - jak w sposób wiarygodny mam udowadniać
    > autorstwo? pokazanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości? pokazanie zdjęcia
    > przed obróbką (wszystkie fotografie wykonuje w plikach RAW których jako
    > takich edytować nie można)

    Jak rozumiem te zdjęcia zostały jumnięte z Twojej strony prywatnej. Na
    swój sposób wystarczałoby wskazanie linka do prac u Ciebie. Dla
    wyrazistości zrobiłbym z tego jeszcze jakiś zrzut.

    Jeśli masz je (też) w formie papierowej, połóż je ładnie na stole i zrób
    zdjęcie tych 'oryginałów' -- niech widzą, że komunikuje się z nimi
    człowiek, który dysponuje odbitkami tych prac. Powinno zrobić wrażenie na
    chłopcach z N-K ;-)

    Żadnych rawów im nie przysyłaj, mogą nie wiedzieć co z tym się robi ;-)

    Aha, na początek daj im szansę, poślij to mejlem. Jeśli się nie da,
    będziesz musiał przejść na formę papierową.

    BTW Nasza Klasa nie od dziś ma problem z art. 14 ust. 1 ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną, pamiętam aferę z wyzwiskami pod
    adresem nauczycieli, kiedy to kierownictwo umyło ręce, ponieważ 'jest
    wolność słowa', a z drugiej strony jak ładnie współpracowało z nimi
    Allegro (oferta pt. 'przyjaciel na Naszej Klasie').

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-08-06 08:40:27
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Uroszczeniowy mail nie poparty zadnymi dowodami nie jest
    > WIARYGODNA INFORMACJA. NK wskazala watkotworcy droge
    > uwiarygodnienia informacji.

    link do zdjęć na serwerze nie był dla nich wystarczająco wiarygodny - albo
    zignorowali go... bo... prawdopodobnie treść informacji jest wysyłana z
    automatu bez wczytywania się w treść... jako tzw. pierwsza linia obrony, po
    której większość zrezygnuję...

    --
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2008-08-06 08:40:57
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > Aha, na początek daj im szansę, poślij to mejlem. Jeśli się nie da,
    > będziesz musiał przejść na formę papierową.

    dzięki

    --
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2008-08-06 08:42:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 08:21:31 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > Wlasnie. Skarzysz wydawce gazety a nie drukarnie. Nasza-klasa to
    > drukarnia.

    Nie, Nasza Klasa to usługodawca usługi świadczonej drogą elektroniczną,
    do którego ma zastosowanie art. 14 ust. 1 ustawy, który to przepis
    chciałbym poniżej zacytować:

    "Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto
    udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania
    danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub
    związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego
    zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym
    charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie
    uniemożliwi dostęp do tych danych."

    Zatem użytkownik N-K jest usługobiorcą, zatem N-K nie ponosi
    odpowiedzialności, jeśli a) nie wie o bezprawności tych danych, b) jak
    już się dowie to niezwłocznie uniemożliwi dostęp.

  • 16. Data: 2008-08-06 08:46:12
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 08:23:22 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Uroszczeniowy mail nie poparty zadnymi dowodami nie jest WIARYGODNA
    > INFORMACJA. NK wskazala watkotworcy droge uwiarygodnienia informacji.

    Prawomocny wyrok -- bo rozumiem, że to N-K Twoim zdaniem podała jako
    drogę uwiarygodnienia informacji -- jest drugą z przesłanek wskazaną
    przez ustawę.

  • 17. Data: 2008-08-06 09:18:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > odpowiedzialności za przechowywane dane, jeśli nie wie o bezprawnym
    > charakterze tych danych. Natomiast usługodawca, czyli Nasza Klasa, z
    > chwilą otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej
    > wiadomości o bezprawnym charakterze danych niezwłocznie uniemożliwi
    > dostęp do tych danych.
    >
    > Jeśli w związku z zaistniałą sytuacją zdecyduje się Pan na podjęcie
    > kroków prawnych, np. poprzez zgłoszenie działań Użytkownika
    > odpowiednim organom, to informujemy, że fakt zamieszczenia zdjęcia
    > został zarchiwizowany celem wykorzystania go jako materiału dowodowego

    czy oni czasami nie zatrudnili kogos z allegro? :)))))

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 18. Data: 2008-08-06 09:21:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisal:
    > link do zdjęć na serwerze nie był dla nich wystarczająco wiarygodny - albo

    Dla mnie twoj nie bylby wystarczajaco wiarygodny. Potrafie sobie wyobrazic
    sytuacje, gdy ktos skopiuje zdjecie z NK, posadzi na swoim serwerze,
    a potem oglosi, ze to uzytkownik NK skopiowal od niego.

    Olgierd wspomnial o stosowaniu tylko jednej z przeslanek, a ja firmom
    sie nie dziwie, ze chca wyroku. W przeciwnym razie stada pieniaczy
    i mitomanow szalalyby po internecie.

    Ocen wage naruszenia twoich praw i koszt ich egzekucji.
    Oszacuj oplacalnosc calej sprawy. Jezeli uznasz, ze sprawa jest
    warta kosztu i czasu, to wystosuj do NK swoje zastrzezenia
    w formie PISEMNEJ z potwierdzeniem odbioru. Jezeli po rozsadnym
    czasie trzech...czterech tygodni (pamietaj, jest sezon urlopowy)
    nie udziela odpowiedzi przejdz sie do kancelarii prawnej
    i zaplac za obsluge sprawy. Potem mozesz sie sadzic.

    Ja tu wiekszego sensu takiej akcji nie widze.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2008-08-06 09:27:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie
    > uniemożliwi dostęp do tych danych."

    A gdzie w mailu od <zkruk> widzisz 'urzedowe zawiadomienie'
    lub 'wiarygodna wiadomosc'? Dla mnie mail, niepodpisany
    cyfrowo, z niezweryfikowanymi uroszczeniami, wybacz,
    jest smieciem.

    Jezeli <zkruk> zamierza powalczyc o swoje zdjecia, to
    po pierwsze musi potwierdzic swoja TOZSAMOSC, a nastepnie
    udowodnic swoje PRAWA do tych zdjec. Do tego czasu obowiazuje
    domnienianie niewinnosci posiadacza konta w NK.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2008-08-06 09:29:55
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:

    > OK, ale w ten sposób usługodawca sam naraża się na odpowiedzialność.

    A w przeciwnym razie naraza sie na padniecie serwisu,
    bo wystarczylby anonimowy zarzut do blokowania konta.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek