  • 1. Data: 2008-08-06 07:28:21
    Temat: publikacja zdjęć na Nasza-Klasa
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jestem fotografem.
    Załóżmy, że ktoś zaczyna publikować moje zdjęcia w serwisie Nasza Klasa jako
    zdjęcia swojego autorstwa.
    Piszę więc do NK, żądając zablokowania galerii/konta - jednocześnie starając
    się udowodnić iż to ja jestem autorem zdjęć.
    NK odpisuje:

    ***********
    Dziękujemy za kontakt. Jeżeli uważa Pan, ze któryś z Użytkowników
    zamieścił Pańskie zdjęcie bez Pańskiej zgody, to proszę o nawiązanie
    kontaktu z tą osobą. Pragniemy wskazać, że osoba zamieszczająca
    zdjęcie oświadcza, iż posiada prawo do publikacji danego zdjęcia i
    jego publikacja nie narusza praw osób trzecich.

    Jednocześnie pragniemy wskazać, że usługodawca, którym jest Nasza
    Klasa, udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu
    przechowywania danych przez usługobiorcę nie może ponosić
    odpowiedzialności za przechowywane dane, jeśli nie wie o bezprawnym
    charakterze tych danych. Natomiast usługodawca, czyli Nasza Klasa, z
    chwilą otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej
    wiadomości o bezprawnym charakterze danych niezwłocznie uniemożliwi
    dostęp do tych danych.

    Jeśli w związku z zaistniałą sytuacją zdecyduje się Pan na podjęcie
    kroków prawnych, np. poprzez zgłoszenie działań Użytkownika
    odpowiednim organom, to informujemy, że fakt zamieszczenia zdjęcia
    został zarchiwizowany celem wykorzystania go jako materiału dowodowego
    w ewentualnych postępowaniach.
    *****************

    czyli z tego co zrozumiałem, żądają oni odemnie sądowego potwierdzenia
    autorstwa zdjęcia...
    jednocześnie wykręcają się ogonem informując mnie, iż to użytkownik
    oświadczył, że ma prawa autorskie... więc mam ścigać usera...

    no ale to oni są wydawcą zdjęcia/portalu - to pod ich domeną pojawia sie
    moje zdjęcie...

    jeśli moje zdjęcie ukaże się w gazecie bez mojej zgody - skarżę gazete... i
    nie obchodzi mnie że jakiś inny fotograf wcześniej sobie je skopiował i
    podpisał się pod nim - to gazeta odpowiada za to co publikuje - więc to ich
    skrażę...

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-06 07:35:48
    Temat: Re: publikacja zdjęć na Nasza-Klasa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

> [...]
    > podpisał się pod nim - to gazeta odpowiada za to co publikuje - więc to ich

    IMHO skarżyć trzeba tego, kto jest odpowiedzialny za zamieszczenie
    zdjęcia. Na stronie gazety odpowiedzialnym jest wydawca gazety. Na
    naszej-klasie odpowiedzialny jest konkretny użytkownik. Tak samo jakby
    założył sobie stronę www gdzieś na republice czy innej interii, to onet,
    czy interia nie odpowiadają za to, jakie zdjęcia zostaną zamieszczone
    przez ich użytkownika.

    Oczekujesz teraz, że nasza-klasa przeprowadzi postępowanie
    wyjaśniające kto jest autorem zdjęcia. Myślę, że bardziej odpowiednim
    będzie do tego sąd.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-06 07:36:14
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Oczekujesz teraz, że nasza-klasa przeprowadzi postępowanie
    > wyjaśniające kto jest autorem zdjęcia. Myślę, że bardziej odpowiednim

    po 10 sekundach refleksji... chyba masz rację...

    choć zachowanie NK troche mnie wkurzyło...
    nie chce każdego dupka gnoić w sądzie - chce tylko blokowania takich
    galerii...
    a tu NK nie ruszy bez wyroku sądowego... i ogólnie mam Cię w d....

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-08-06 07:41:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

> [...]
    > galerii...
    > a tu NK nie ruszy bez wyroku sądowego... i ogólnie mam Cię w d....

    Po części ich rozumiem - dlaczego mieliby blokować kogoś na podstawie
    tylko maila? A jakbym ja napisał, że zdjęcia w Twojej galerii są mojego
    autorstwa?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-06 07:52:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 09:41:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Po części ich rozumiem - dlaczego mieliby blokować kogoś na podstawie
    > tylko maila? A jakbym ja napisał, że zdjęcia w Twojej galerii są mojego
    > autorstwa?

    Powinni, ponieważ zobowiązuje ich do tego art. 14 ust. 1 ustawy o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zważ, że mowa jest tam także o
    *wiarygodnej informacji* o bezprawności danych zgromadzonych na
    powierzchni udostępnionej przez usługodawcę.

    Większość serwisów zachowuje się jakby widziała tylko 1 z 2 przesłanek w
    tym przepisie -- i dlatego żądają orzeczenia sądowego. Tymczasem ta
    ustawa jest właśnie po to, żeby nie trzeba było się certolić z sądami.

    I jeszcze jedno. W momencie odmowy uniemożliwienia dostępu do tych danych
    usługodawca sam staje się odpowiedzialny za naruszenie praw osoby
    trzeciej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2008-08-06 07:52:53
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > galerii...
    > a tu NK nie ruszy bez wyroku sądowego... i ogólnie mam Cię w d....

    a jakby tak 1 mln uzytkownikow zglosilo ten problem co Ty ? :)

    P.

    --
    http://wspolna-flaszka.pl - a Ty z kim dzisiaj pijesz? :-)

  • 7. Data: 2008-08-06 07:53:19
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 6 Aug 2008 09:36:14 +0200, zkruk [Lodz] <z...@g...pl> wrote(a):

    > po 10 sekundach refleksji... chyba masz rację...
    > choć zachowanie NK troche mnie wkurzyło...

    Deklaracją chęci współpracy przy sądowym udupianiu kradzieja zdjęć? ;)

    > nie chce każdego dupka gnoić w sądzie - chce tylko blokowania takich
    > galerii...
    > a tu NK nie ruszy bez wyroku sądowego... i ogólnie mam Cię w d....

    Postaw się w ich sytuacji - mają dwóch użytkowników którzy przyznają się
    do jednego zdjęcia.

    pozdrawiam, B.

  • 8. Data: 2008-08-06 08:10:04
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Troll wrote:

    > a jakby tak 1 mln uzytkownikow zglosilo ten problem co Ty ? :)

    to jest ich problem - zawsze mogą zwinąć interes i zamknąć portal...

    --
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-08-06 08:11:52
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    >
    > I jeszcze jedno. W momencie odmowy uniemożliwienia dostępu do tych
    > danych usługodawca sam staje się odpowiedzialny za naruszenie praw

    o dziękuję...

    to teraz tylko pytanie - jak w sposób wiarygodny mam udowadniać autorstwo?
    pokazanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości?
    pokazanie zdjęcia przed obróbką (wszystkie fotografie wykonuje w plikach RAW
    których jako takich edytować nie można)

    --
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2008-08-06 08:21:31
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisal:
> [...]
    > podpisał się pod nim - to gazeta odpowiada za to co publikuje - więc to ich

    Wlasnie. Skarzysz wydawce gazety a nie drukarnie.
    Nasza-klasa to drukarnia.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek