  • 1. Data: 2008-08-06 08:04:41
    Temat: dane osobowe (inaczej) a nasza-klasa
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    Jak sie ma prawo, giodo i wlasny regulamin n-k do tego, ze dane osobowe
    (imie, nazwisko, miasto, szkola, klasa, fotka, gg, skype, a nawet
    potencjalni znajomi - niektore z "opcji" moga sie oczywiscie nie pojawic) sa
    dostepne na stronach n-k bez jakiegokolwiek logowania
    (http://nasza-klasa.pl/country).
    Czyli sa dostepne dla osob postronnych (wedlug regulaminu, uzytkownik zgadza
    sie na publikacje danych uzytkownikom serwisu i administratorom - pomijam tu
    organy scigania, chodzi o normalny dostep) jak rowniez sa dostepne jako
    mirror w google, i w latwy sposob mozna je w tym google przeszukiwac.
    Przyklad pierwszy z brzegu:
    http://www.google.pl/search?q=%22agnieszka+baczy%C5%
    84ska%22+school

    Jest to wykorzystanie zgodne z regulaminem n-k, ustawie o ochronie danych,
    itp?

  • 2. Data: 2008-08-06 08:34:19
    Temat: Re: dane osobowe (inaczej) a nasza-klasa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:
> [...]
    84ska%22+school

    > Jest to wykorzystanie zgodne z regulaminem n-k, ustawie o ochronie

    Każdy może publikować swoje dane osobowe publicznie i nie jest to
    zabronione.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-06 08:36:37
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Liwiusz" napisał:

    > Każdy może publikować swoje dane osobowe publicznie i nie jest to
    > zabronione.

    A cos w temacie? Tutaj dane zostaja publkowane poza serwisem, przez sam
    serwis. Bez zapisu w regulaminie.

  • 4. Data: 2008-08-06 08:40:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

    > A cos w temacie? Tutaj dane zostaja publkowane poza serwisem, przez sam
    > serwis. Bez zapisu w regulaminie.

    Powtórzę: każdy może publikować swoje dane osobowe, również widoczne
    dla osób niebędących zalogowanymi do naszej-klasy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-06 08:45:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:
> [...]
    84ska%22+school

    > Jest to wykorzystanie zgodne z regulaminem n-k, ustawie o ochronie

    Dodam, że zakładając konto w naszej klasie można ustawić, aby
    wszystkie dane były ogólnie widoczne, lub też część z nich, albo
    wszystkie, były dostępne tylko dla znajomych. Można również ustawić, aby
    nasze imię i nazwisko nie było używane w wyszukiwarce.

    Zatem jeśli komuś się nie podoba, że jego dane osobowe są dostępne
    dla osób postronnych, to niech włączy odpowiednią opcję w ustawieniach
    swojego konta, a nie czeka, że GIODO to za niego zrobi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-08-06 08:51:53
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Liwiusz" napisał:

    > Dodam, że zakładając konto w naszej klasie można ustawić, aby wszystkie
    > dane były ogólnie widoczne

    Ogolnie widoczne _w serwisie_ - to jednak jest roznica.

    > Można również ustawić, aby nasze imię i nazwisko nie było używane
    > w wyszukiwarce.

    W wyszukiwarce google juz nie.

    > Zatem jeśli komuś się nie podoba, że jego dane osobowe są dostępne dla
    > osób postronnych, to niech włączy odpowiednią opcję w ustawieniach swojego
    > konta, a nie czeka, że GIODO to za niego zrobi.

    Pkt 6.6 regulaminu N-K.

  • 7. Data: 2008-08-06 09:03:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

    > Ogolnie widoczne _w serwisie_ - to jednak jest roznica.

    > W wyszukiwarce google juz nie.

    To skarż google, że pobiera Twoje dane osobowe i umieszcza je u
    siebie bez Twojej zgody.

    > Pkt 6.6 regulaminu N-K.

    Pytanie na ile Twój problem jest realny, a na ile teoretyczny. Jeśli
    ktoś nie chce, aby jego dane osobowe w jakikolwiek sposób były widoczne
    w internecie, to nie powinien ich podawać. Jeśli jednak swoje dane już
    się poda, na przykład w naszej klasie, to należy liczyć się z tym, że
    będą one w jakiś sposób powielane, czy to w googlu, czy w cache'u
    przeglądarek innych użytkowników, czy na tuzin innych sposobów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-08-06 09:09:33
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Liwiusz" napisał:

    > To skarż google, że pobiera Twoje dane osobowe i umieszcza je u siebie
    > bez Twojej zgody.

    A skad je ma? wedlug regulaminu na kory sie zgadzam, nie sa udostepniane
    poza uzytownikow serwisu.

    > Pytanie na ile Twój problem jest realny, a na ile teoretyczny.

    Teoretyczny, ale jednak prawny.

    > Jeśli ktoś nie chce, aby jego dane osobowe w jakikolwiek sposób były
    > widoczne w internecie, to nie powinien ich podawać.

    Ale nie chodzi o jakikolwiek sposob, zgodzil sie na pewien sposob i nic
    ponad to.

> [...]
    > liczyć się z tym, że będą one w jakiś sposób powielane, czy to w googlu
    > czy w cache'u przeglądarek innych użytkowników, czy na tuzin innych

    W sposob niezgodny z regulaminem, tak - w sposob z nim zgodny google i osoby
    niezarejestrowane odpadaja.
    Chyba, ze ktos "wyniesie je" dalej. Tu natomiast samo n-k je wystawia poza
    obszar uzytkownikow.

  • 9. Data: 2008-08-06 09:12:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

    > W sposob niezgodny z regulaminem, tak - w sposob z nim zgodny google i
    > osoby niezarejestrowane odpadaja.
    > Chyba, ze ktos "wyniesie je" dalej. Tu natomiast samo n-k je wystawia
    > poza obszar uzytkownikow.

    A jesteś pewien, że roboty googla mają dostęp do danych, które
    normalnie są dostępne tylko dla znajomych zainteresowanej osoby? Bo ja
    mam co do tego wątpliwości.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-08-06 09:18:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 11:12:30 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > A jesteś pewien, że roboty googla mają dostęp do danych, które
    > normalnie są dostępne tylko dla znajomych zainteresowanej osoby? Bo ja
    > mam co do tego wątpliwości.

    Jeśli serwis gwarantuje, że dane będą dostępne wyłącznie dla
    zarejestrowanych użytkowników, to powinien się tego trzymać. Jak to jest,
    że roboty Google nie mają dostępu do mojego konta w mBanku? Czyli jednak
    się da, prawda?

    Kiedyś była podobna sprawa, dot. Grono.net. A teraz mamy sprawę
    zainwestujwprzyszlosc.pl ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl