  • 11. Data: 2006-01-03 14:29:09
    Temat: Re: "publiczne rozpowszechnianie" w pubie
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dpdt39$f19$1@opal.futuro.pl...

    > Szczerze mówiąc nie widzę... W przypadku programu TV publiczne
    > "odtwarzanie"
    > to właśnie "rozpowszechnianie". A Ty jaką widzisz różnicę?

    Taką jak pomiędzy nadawaniem a odbieraniem. Jako operatorowi TVK chyba nie
    muszę mówić, że na "rozpowszechnianie programów TV" trzeba mieć koncesję :-)
    A i art. 24 prawa autorskiego nie powinien być Ci obcy (bo odnosi się wprost
    do TVK), gdzie ustawodawca również używa obu zwrotów w innym kontekście.

    No ale ja miałem pytać a nie tłumaczyć ;-)

    Pozdro
    Tomasz

  • 12. Data: 2006-01-03 15:16:12
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Taką jak pomiędzy nadawaniem a odbieraniem.

    Jeśli dla Ciebie taka jest różnica między rozpowszechnianiem a odtwarzaniem
    (tu w domyśle "publicznym", bo chodzi o pub) to nie mamy o czym rozmawiać
    :-).

    > Jako operatorowi TVK chyba nie
    > muszę mówić, że na "rozpowszechnianie programów TV" trzeba mieć koncesję
    :-)

    Muszę Ci powiedzieć że nie trzeba, wystarczy zgłoszenie i uzyskanie statusu
    Przedsiębiorcy Telekomunikacyjnego :-). Koncesja jest potrzebna do NADAWANIA
    programu, a nie jego rozpowszechniania (retransmisji).

  • 13. Data: 2006-01-03 15:45:23
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > Jeśli dla Ciebie taka jest różnica między rozpowszechnianiem a
    > odtwarzaniem
    > (tu w domyśle "publicznym", bo chodzi o pub) to nie mamy o czym rozmawiać
    > :-).

    Niestety, nie potrafię jaśniej Ci wyjaśnić (uprościć).

> [...]
    > NADAWANIA
    > programu, a nie jego rozpowszechniania (retransmisji).

    Ja w to nie wnikam (bo po co?). Ze strony KRRiTV:

    "Ustawa o radiofonii i telewizji określa, że prawo do rozpowszechniania
    programów radiowych i telewizyjnych przysługuje jednostkom publicznej
    radiofonii i telewizji oraz osobom, które uzyskały koncesję na taką
    działalność (art.2 pkt 1). Organem właściwym w sprawach koncesji jest
    Przewodniczący KRRiT.
    [...]
    Wnioski o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiowych i
    telewizyjnych drogą satelitarną lub kablową mogą być składane w dowolnym
    terminie (w tym przypadku proces koncesyjny nie wymaga przeprowadzenia
    konkursu, ponieważ udzielenie koncesji nie wiąże się z rezerwacją "dobra
    rzadkiego" jakim są częstotliwości naziemne). Formularze wniosków dostępne
    są w Biurze KRRiT oraz na internetowej stronie informacyjnej KRRiT. "

    Napisz do KRRiT, że wprowadzają ludzi w błąd i powinni napisać "koncesja na
    odbieranie" (bo wg. Ciebie nie ma różnicy pomiędzy "odbieraniem" a
    "rozpowszechnianiem"). ;-)

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 14. Data: 2006-01-03 15:58:20
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Ja w to nie wnikam (bo po co?). Ze strony KRRiTV:
    [...]

    Podszedłem leniwie...
    Ale zajrzałem do USTAWY z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji
    (tekst jednolity)
    i znalazłem:
    "Art. 4. W rozumieniu ustawy:

    [...]

    2) rozpowszechnianiem jest:

    a) bezprzewodowa emisja programu do równoczesnego, powszechnego odbioru

    (system powszechnego odbioru),

    b) wprowadzanie programu do sieci kablowej (system zbiorowego odbioru);"

    Nadal nie widzisz różnicy?

    Pozdrawiam

    Tomasz

  • 15. Data: 2006-01-03 16:07:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz napisał(a):

> [...]
    >
    > (system powszechnego odbioru),
    >
    > b) wprowadzanie programu do sieci kablowej (system zbiorowego odbioru);"

    Rozpowszechnianie rozpowszechnianiu nierówne. Zachecam do lektury ustawy
    z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
    szczególnie art. 6.3, art. 31, art. 50, art. 58.

    M.

  • 16. Data: 2006-01-03 16:15:39
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > Rozpowszechnianie rozpowszechnianiu nierówne.

    Otóż to!

    Pozdro
    Tomasz

  • 17. Data: 2006-01-03 18:42:46
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Otóż to!

    Akurat operator TVK dany program "reemituje", a nie "rozpowszechnia". To
    istotna różnica, ponieważ reemisja odbywa się "na bieżąco, bez żadnej
    ingerencji w treść". I na to zgodnie z nowym prawem telekomunikacyjnym nie
    jest wymagana koncesja.

  • 18. Data: 2006-01-04 09:36:50
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > Akurat operator TVK dany program "reemituje", a nie "rozpowszechnia".

    A telewizor w pubie to gorszy? :-)

    > istotna różnica, ponieważ reemisja odbywa się "na bieżąco, bez żadnej
    > ingerencji w treść". I na to zgodnie z nowym prawem telekomunikacyjnym nie
    > jest wymagana koncesja.

    Postawa prawna?

    Tomasz

  • 19. Data: 2006-01-04 10:48:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tomasz napisał:

    > Postawa prawna?

    Napisał.

    M.

  • 20. Data: 2006-01-04 11:22:18
    Od: "Tomasz" <s...@r...pl>

    > Napisał.

    Tak??? A gdzie konkretnie to znajdę? Bo w tej ustawie coś takiego jak
    "reemisja" nie występuje. Natomiast "rozpowszechnianie" i owszem - nie raz.
    Ty też uważasz, że "rozpowszechnianie" to to samo co włączenie telewizora?

    Pozdro
    Tomasz