    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przywłaszczenie pieniędzy przez opiekuna społecznego
    Date: Thu, 29 Sep 2011 13:52:46 -0500

    On 9/29/2011 1:39 PM, s...@g...pl wrote:
    > Witam,
    > Piszę po raz pierwszy na tę grupę bo nie bardzo wiem jakie mam możliwości
    > działania...:
    > Do bliskiej mi osoby 3 razy w tygodniu przychodzi opiekun społeczny. Zgodnie z
    > decyzją z MOPS-u pieniądze za usługę były wpłacane za pośrednictwem osoby
    > świadczącej usługę, czyli opiekunki. Niestety za ostatnie 3 miesiące pieniądze
    > nie wpłynęły i opiekun nie dostarczył pokwitowań.

    To sie z tym idzie na policję.

    > Mimo interwencji w Polskim
    > Komitecie Pomocy Społecznej, który zatrudnia opiekuna, ten nadal pracuje,
    > odwiedza podopiecznych, mimo, że PKPS nie ma z opiekunem kontaktu (opiekun nie
    > odbiera absolutnie żadnych telefonów). Wiem również, że nie jesteśmy jedynymi
    > pokrzywdzonymi. Nie rozumiem, jak można taką osobę dopuścić do takiej
    > odpowiedzialnej pracy.

    Jakichs prezydent miasta nad mopsem ma kontrolę tam się zjawic,
    najlepiej z jakąś redaktorzyną z wyborczej.

    > Może ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak to rozegrać, aby bliska mi osoba
    > nie musiała drugi raz wpłacać ukradzionych przez opiekuna pieniędzy?

    Raczej nie ma takiej możliwości. Skoro powierzyła pieniądze opiekunce,
    to za działania opiekunki odpowiada.
    Chyba, że sam mops postanowi inaczej.

    Natomiast pieniadze od opiekunki sa do wyciagniecia na drodze sprawy
    cywilnej w sądzie. Komornik juz sobie ja znajdzie.

    > Oczywiście rozważam złożenie skargi do PKPS-u. Ale czy ktoś widzi tu jeszcze
    > jakieś rozwiązanie?

    możesz sobie składać skargi jak masz ochote. tak dla sportu. pewnie
    jakis skutek odniosą.

    jak chcesz zrobic cos realnego.

    1. na policje zglosic przywłaszczenie, kradziez itp.
    2. do sądu cywilnego szybko dostac wyrok i do komornika.
    3. do mopsu dogadac sie co do terminu zaległych wpłat.