  • 1. Data: 2009-09-24 14:09:43
    Temat: przesunięcie wypłaty wynagrodzenia z grudnia na stryczeń
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Witam,

    Czy jeśli pracownik wystąpi z prośbą o wypłatę wynagrodzenia z miesięcznym
    opóźnieniem to czy pracodawca może się do takiej prośby przychylić nie
    łamiąc przy tym prawa ani warunków umowy? Czy regulują to jakieś konkretne
    przepisy?

    I druga podobna sytuacja: Jeśli ustawa mówi że "stypendium(...)wypłaca się z
    dołu za okresy miesięczne(...) nie później niż do 14 dnia (...) to czy Urząd
    na wniosek stażysty może wypłatę takiego świadczenia opóźnić?

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 2. Data: 2009-09-24 14:17:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Sep 2009 16:09:43 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > miesięcznym opóźnieniem to czy pracodawca może się do takiej prośby
    > przychylić nie łamiąc przy tym prawa ani warunków umowy? Czy regulują to

    W zasadzie nie, bo jest to niekorzystne dla pracownika. Zwłaszcza, jeśli
    regulamin wynagradzania określa datę wypłaty wynagrodzenia (a określać
    musi, więc zdanie powinno brzmieć "jeśli pracodawca był zobowiązany do
    wprowadzenia takiego regulaminu").

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-09-24 14:22:28
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > W zasadzie nie, bo jest to niekorzystne dla pracownika.

    A zakładając, że jest to korzystne dla pracownika (np. ze względu na
    przekroczenie progu podatkowego)?

  • 4. Data: 2009-09-24 14:23:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Szymon wrote:
> [...]
    > się z dołu za okresy miesięczne(...) nie później niż do 14 dnia (...) to
    > czy Urząd na wniosek stażysty może wypłatę takiego świadczenia opóźnić?

    A w jakim celu?

  • 5. Data: 2009-09-24 14:24:34
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > A w jakim celu?

    Wyjaśniłem to w odpowiedzi na post Olgierda.

  • 6. Data: 2009-09-24 14:25:21
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Mam w rodzinie kilka przykładów, że pracodawca płaci z góry, nowe osoby
    zatrudnione na dzien dobry dostają kasę...

    nie wiem jaka korzyść z tego, ale nie zdarzyło się, aby ktoś zgarnął kasę i
    porzucił prace

  • 7. Data: 2009-09-24 14:32:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Szymon pisze:

    > A zakładając, że jest to korzystne dla pracownika (np. ze względu na
    > przekroczenie progu podatkowego)?

    Oszustwo podatkowe ?

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-09-24 14:36:08
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Oszustwo podatkowe ?

    Jakie oszustwo? Po prostu pracownik nie chce otrzymać wynagrodzenia w danym
    miesiącu tylko w następnym.

  • 9. Data: 2009-09-24 14:42:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przecież pisze że podatkowe :)

    > Po prostu pracownik nie chce otrzymać wynagrodzenia w danym miesiącu tylko w
    następnym.

    Nie może tego chcieć :)

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2009-09-24 14:45:50
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Przecież pisze że podatkowe :)

    :-)

    > Nie może tego chcieć :)

    Chcieć zawsze może :-) Pytanie czy jeśli pracodawca się do takiej prośby
    przychyli to czy złamie prawo albo warunki umowy?