  • 1. Data: 2009-09-24 06:24:33
    Temat: Handel energią
    Od: Magda <o...@o...pl>

    Witam,

    czy na handel energia ( również ze źródeł odnawialnych ) z poza unii
    wymagana jest koncesja?
    wymaga to założenia w Polsce firmy np sp zoo czy wystarczy działalność
    gospodarcza.
    Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Magda

  • 2. Data: 2009-09-24 16:58:38
    Temat: Re: Handel energią
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Magda" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymagana jest koncesja?
    > wymaga to założenia w Polsce firmy np sp zoo czy wystarczy działalność

    Co rozumiesz przez handel energią?
    Bo jeśli energię elektryczną to w Polsce mamy monopol państwa i jedyne co
    możesz zrobić to:

    a) wyprodukowaną energię sprzedać do państwowego systemu energetycznego,
    b) z powyższego systemu kupić, ale tu też jest monopol kilku spółek, z
    których każda okupuje inny obszar kraju.

    Ponieważ w Polsce energia elektryczna obłożona jest akcyzą, więc nawet
    wytwarzanie energii elektrycznej na własny użytek jest ograniczone i żeby
    państwo było zadowolone powinno się ją jemu sprzedać, po czym drożej kupić.

    Ciekawe kiedy nasz rząd, względnie posłowie wpadną na pomysł
    olicznikowania i obłożenia akcyzą energii produkowanej w samochodowym
    alternatorze. ;)

  • 3. Data: 2009-09-24 17:29:10
    Od: "tpsa" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h9g8fo$a31$...@n...task.gda.pl...
    > Użytkownik "Magda" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co rozumiesz przez handel energią?
    > Bo jeśli energię elektryczną to w Polsce mamy monopol państwa i jedyne co
    > możesz zrobić to:
    Nieprawda

    > a) wyprodukowaną energię sprzedać do państwowego systemu energetycznego,
    > b) z powyższego systemu kupić, ale tu też jest monopol kilku spółek, z
    > których każda okupuje inny obszar kraju.
    Nie pytano o produkcję tylko o handel rozumiem obrót.

> [...]
    > wytwarzanie energii elektrycznej na własny użytek jest ograniczone i żeby
    > państwo było zadowolone powinno się ją jemu sprzedać, po czym drożej
    Na wiele innych rzeczy tez jest akcyza i co z tego?

    > Ciekawe kiedy nasz rząd, względnie posłowie wpadną na pomysł
    > olicznikowania i obłożenia akcyzą energii produkowanej w samochodowym
    > alternatorze. ;)
    Nie wiem czy zauważyłeś ale płacisz tą akcyzę przy zakupie paliwa.

    Koncesja potrzebna proponuje zajrzeć co najmniej tu http://www.ure.gov.pl/

  • 4. Data: 2009-09-24 22:43:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "tpsa" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w

    > Nieprawda

    Co nieprawda? Ile znasz prywatnych podmiotów handlujących (a nie
    produkujących jak sam zaznaczyłeś) energią elektryczną? Chyba tylko STOEN i
    któraś jeszcze spółka się łapie, którą Skarb Państwa sprzedał. Nawet PKP
    Energetyka, to spółka, której właścicielem jest PKP S.A., której
    właścicielem jest Skarb Państwa.

    > Na wiele innych rzeczy tez jest akcyza i co z tego?

    I nic - to z tego, że jak olej wyprodukowany z własnego rzepaku, wlejesz
    do własnego baku, to jesteś be.

    > Nie wiem czy zauważyłeś ale płacisz tą akcyzę przy zakupie paliwa.

    I co w związku z tym?

  • 5. Data: 2009-09-25 08:16:43
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 25 Wrz, 00:43, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:

    >     I co w związku z tym?

    To że za ten prad już zapłaciłeś akcyzę.

  • 6. Data: 2009-09-25 14:55:34
    Od: "tpsa" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h9gsn4$825$...@n...task.gda.pl...
> [...]

    > i któraś jeszcze spółka się łapie, którą Skarb Państwa sprzedał. Nawet PKP
    > Energetyka, to spółka, której właścicielem jest PKP S.A., której

    Ja znam co najmniej kilkadziesiąt.
    A Ty zamiast się spierać zajrzyj jednak do wykazu koncesji.
    Sam sie zdziwisz ile podmiotów je uzyskało.
    To czy prowadzą ten handel i w jakim zakresie to juz ich sprawa.
    Dopóki nie zostaną uwolnione ceny w taryfach "domowych" po prostu
    nie opłaca się tej działalności rozwijać i tyle.

  • 7. Data: 2009-09-29 08:36:15
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 16:55:34 +0200, tpsa napisał(a):

    > Dopóki nie zostaną uwolnione ceny w taryfach "domowych" po prostu
    > nie opłaca się tej działalności rozwijać i tyle.

    Następny mądry inaczej.
    Trzeba mieć nasrane w czaszce by "uwalniać" ceny energii dla indywidualnych
    odbiorców |(tzw. gosp. domowych).
    gdybyś był uczciwy, poczytałbyś trochę i rozejrzał się po "historii" - np.
    na kryzys w usa w latach 70 kiedy to uwolniono ceny energii elektrycznej.
    Nazwano to póżniej katastrofą!!!
    A popier...ni próbują nam, społeczeństwu zafundować to samo, byle patrząc
    na wydarcie kasy od tego szaraka.
    Wara masonom od energii elektrycznej!!!!!!

  • 8. Data: 2009-09-29 17:14:38
    Od: "tpsa" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości grup
    e.net...

    > Następny mądry inaczej.
    > Trzeba mieć nasrane w czaszce by "uwalniać" ceny energii dla
    > indywidualnych
    > odbiorców |(tzw. gosp. domowych)
    Czy ja gdzieś napisałem, że jestem za "uwolnieniem" cen?
    Napisałem wyłącznie czemu tym firmom nie opłaca sie handlować, a jest ich
    około 500.
    Wolisz monopol Twoja sprawa tylko potem nie płacz, że zdziera skórę.
    Ty zresztą nie płaczesz bo Ty po prostu bluzgasz taka chyba Twoja uroda
    wyssana z mlekiem przodków.

  • 9. Data: 2009-09-29 19:39:20
    Od: Marcus <m...@w...pl>

    > b) z powyższego systemu kupić, ale tu też jest monopol kilku spółek, z
    > których każda okupuje inny obszar kraju.

    Jeśli rządzi kilka spółek, to nie jest to oligopol przypadkiem?

    Pozdro
    Marek

  • 10. Data: 2009-09-30 09:33:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Sep 2009 19:14:38 +0200, tpsa napisał(a):

> [...]
    > około 500.
    > Wolisz monopol Twoja sprawa tylko potem nie płacz, że zdziera skórę.

    Jaki monopol?
    Powyżka cen MUSI BYĆ UZASADNIONA a nie "bo tak powiedział dzisiaj
    prezes/zarząd/właściciel i ustalił rano cenę za energię na poziomie 12zł za
    1kWh", Póki co, URE jeszcze bada zasadność wprowadzanych podwyżek - i tak
    powinno zostać, a nie uwalniać ceny za energię która de fakto powędruje za
    granicę.