  • 1. Data: 2009-09-24 14:17:23
    Temat: Wykorzystanie nr tel niezgodnie z regulaminem
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Jest sobie serwis dla poszukujących pracy. kandydaci wpisują swoje cv, nr tel,
    pracodawcy kupują od firmy co ma ten portal dane kandydatów wg jakichs tam
    kryteriów, zobowiązując się, że będą wykorzystywać te dane tylko w celu
    rekrutacji, ale deklaracja sobie, a życie sobie.
    Towarzystwa ubezpieczeniowe wykupiły dane od tego portalu i dzwonią oferując
    ubezpieczenia, polisy, fundusze itd.

    Portal oczywiście przyjmuje zgłoszenia nadużyć i blokuje konta (a może nie).

    Oczywiście można podziękować i nie kontynuować rozmowy, można rzucić wiązkę
    bluzg i rozłączyć się, ale to nie rozwiązuje sprawy.

    jak można uderzyć od strony prawnej ? zaządać coś od strony ochrony danych
    osobowych i celu ich przetwarzania?
    w końcu dane przetwarzają niezgodnie z celem.
    Oczywiści numery dzwoniących nie wyświetlają się... przedstawiają się jakimś
    imieniem i nazwiskiem i nazwą firmy ubezpieczeniowej.

    Czy da się zrobić coś takiego, aby w celu ustalenia sprawcy przetwarzania danych
    osobowych, wystąpić za pośrednictwem policji o ustalenie lokalizacji skąd
    wykonano połączenie (VOIP zazwyczaj nie mają nr telefonu) i w ten sposób dotrzeć
    do sprawcy przetwarzania danych ?

    --
    Imiennika

  • 2. Data: 2009-09-24 14:34:48
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Wszystkie te serwisy internetowe pomagajace w szukaniu procy wlasnie sa
    po to zeby od takich debili jak ty wyciagac dane osobowe.

  • 3. Data: 2009-09-24 14:54:43
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    > Wszystkie te serwisy internetowe pomagajace w szukaniu procy wlasnie sa
    > po to zeby od takich debili jak ty wyciagac dane osobowe.

    a potem dane osobowe sprzedają, grożąc palcem aby wykorzystywać zgodnie z
    przeznaczeniem, to jasne, ale jak zwalczać tych co nielegalną bazę kupili ?
    lub kupili legalną ale wykorzystują ją nielegalnie

  • 4. Data: 2009-09-25 07:51:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Imiennika wrote:
> [...]
    > Towarzystwa ubezpieczeniowe wykupiły dane od tego portalu i dzwonią
    > oferując ubezpieczenia, polisy, fundusze itd.

    a nie było tam takiego tekstu że wyrażasz zgodę na otrzymywanie ofert
    reklamowych i wykorzystanie danych w celach marketingu przez podmioty
    wskazane przez właściciela portalu, który trzeba było zachaczykować?

  • 5. Data: 2009-09-25 18:47:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 25 Sep 2009 09:51:44 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > a nie było tam takiego tekstu że wyrażasz zgodę na otrzymywanie ofert
    > reklamowych i wykorzystanie danych w celach marketingu przez podmioty
    > wskazane przez właściciela portalu, który trzeba było zachaczykować?

    ja mam identyczny problem, numer podałem tylko w jednym miejscu, a dzwonią
    z ubezpieczeń i oferują polisy i nie było żadnych haczyków czy kruczków

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Prywatna kolekcja antyków
    http://foto.3mam.net/antyki/

  • 6. Data: 2009-09-26 07:30:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Sep 2009 20:47:24 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <a...@m...www.pl> wrote:

    >ja mam identyczny problem, numer podałem tylko w jednym miejscu, a dzwonią
    >z ubezpieczeń i oferują polisy i nie było żadnych haczyków czy kruczków
    Nawet jakbys nigdzie nie podal numeru to mozna na niego zadzwonic
    wybierajac odpowiedni ciag cyfr. Rowniez losowo :)

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl