  • 11. Data: 2009-09-24 14:49:42
    Temat: Re: przesunięcie wypłaty wynagrodzenia z grudnia na stryczeń
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Szymon pisze:

    > Chcieć zawsze może :-) Pytanie czy jeśli pracodawca się do takiej prośby
    > przychyli to czy złamie prawo albo warunki umowy?

    Pracownik nie może się zrzec prawa do wynagrodzenia. Rozumiałbym to
    szeroko tzn. że nie można powiedzieć "wynagrodzenia się nie zrzekam,
    tylko zapłaćcie mi potem". Byłoby to obejście tej normy prawa pracy i
    byłoby nieważne.
    Pracodawca jest płatnikiem i nie pobierając składki na podatek popełnia
    zapewne jakieś przestępstwo/wykroczenie karno skarbowe. Poza tym
    płacenie wynagrodzenia po terminie wynikającym z prawa pracy stanowi
    wykroczenie p-ko prawom pracownika.
    I pewnie jeszcze parę rzeczy można by wymyślać ...

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2009-09-24 14:51:59
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

> [...]
    > p-ko prawom pracownika.
    > I pewnie jeszcze parę rzeczy można by wymyślać ...

    Dzięki za wyjaśnienie.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-09-24 14:52:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > wykroczenie p-ko prawom pracownika.
    > I pewnie jeszcze parę rzeczy można by wymyślać ...

    Wg mnie pracodawca łamie tylko postanowienia kp. Jest to groźne tylko
    jeśli wyda to pracownik (a nie zrobi tego), lub zostanie wykryte podczas
    rutynowej kontroli.

    Ale też tylko pod warunkiem że wypłata wynagrodzenia grudniowego ma
    nastąpić w grudniu. Jeśli zgodnie z umową i kodeksem - do 10 stycznia,
    to nie ma żadnego niebezpieczeństwa.

    Przestępstwa podatkowego też nie ma - podatki i składki odprowadza się
    od wypłaconego wynagrodzenia, skoro wypłaty nie było, to i potrącać nie
    trzeba.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-09-24 14:59:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ale też tylko pod warunkiem że wypłata wynagrodzenia grudniowego ma
    > nastąpić w grudniu. Jeśli zgodnie z umową i kodeksem - do 10 stycznia,
    > to nie ma żadnego niebezpieczeństwa.

    Nie byłoby pytania gdyby płatność miała być w styczniu.

    --
    @2009 Johnson

  • 15. Data: 2009-09-24 15:37:50
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Johnson w <news:h9g1ha$le0$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nie byłoby pytania gdyby płatność miała być w styczniu.

    Coś mnie sie zdaje, że w styczniu 2009 były dwie wypłaty (z wiadomych
    powodów) i jest problem 13 pensji...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2009-09-24 15:45:50
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Coś mnie sie zdaje, że w styczniu 2009 były dwie wypłaty (z wiadomych
    > powodów) i jest problem 13 pensji...

    Źle Ci się zdaje :-)