  • 21. Data: 2004-12-31 03:51:55
    Temat: Re: przepisy na rondzie
    Od: wukaem <u...@w...usun__to.pl>

    hej!

    RAV w artykule <news:cr2hml$j8f$1@news.onet.pl> napisał:

    > Tako Rzecze Andrzej Lawa:

    > błąd... na rondzie zawsze mają pierszeństwo (chyba, że jest sygnalizacja
    > świetlna)

    http://www.podkarpacka.policja.gov.pl/103,105,280/28
    0/

    ---cyt---
    Mamy jeszcze, należące do rzadkości, ronda oznakowane tylko znakami C-12
    ("ruch okrężny"). Na takich rondach obowiązują zasady ogólne, tzw.
    "reguła prawej strony". To znaczy, że pierwszeństwo ma ten, kto zamierza
    wjechać na skrzyżowanie, a ci co po rondzie jadą, muszą wpuścić tych, co
    zamierzają się na nie dostać.
    ---cyt---

  • 22. Data: 2004-12-31 04:29:12
    Od: "RAV" <r...@o...pl>

    Tako Rzecze wukaem:

    > : ---cyt---
    > : Mamy jeszcze, należące do rzadkości, ronda oznakowane tylko znakami
    > : ---cyt---

    racja.. przeoczyłem

    --
    GG: 4750296...TLEN: ravsite... WWW: http://kropeczek.tk
    PRP: http://poznan4u.pl/pyrypy.php?s=su&u=521

  • 23. Data: 2004-12-31 09:20:13
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Beniamin napisał(a):

    > Na rondzie NIE MOŻNA skręcić w lewo.

    Jak na rondzie są dwa pasy, to jak najbardziej można skręcić w lewo ;)
    nn

  • 24. Data: 2004-12-31 09:24:44
    Od: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    > http://www.podkarpacka.policja.gov.pl/103,105,280/28
    0/

    tam na stronie jest opis corobić na rondzie i wg mnie gdy skrecam w lewo na
    rondzie powininem to zasygnlizowac
    cyt.

    a.. Pierwszą "zagadką" na rondzie jest używanie kierunkowskazów. Jest wiele
    wersji interpretacji tego zagadnienia, ale tylko jedna poprawna.
    a.. Wjeżdżając na rondo nie ma obowiązku "mrugania w prawo", ponieważ skręt
    jest wymuszony geometrią jezdni. Nie ma obowiązku włączania kierunkowskazów,
    jeżeli zamierzamy po przejechaniu ronda kontynuować jazdę na wprost.
    a.. Natomiast jeżeli zamierzamy skręcić na rondzie w prawo w pierwszy,
    najbliższy wylot, to manewr ten powinien być już przy wjeździe na rondo
    sygnalizowany innym uczestnikom ruchu.
    a.. Również gdy na rondzie zamierzamy zawrócić lub skręcić zeń w lewo,
    musimy to sygnalizować kierunkowskazami.

    to pisze na stronie policji wiec chyba mam racje ze powinienem informować

  • 25. Data: 2004-12-31 09:42:57
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Często mam okazję obserwować ruch na rondzie "dwupasmowym" tzn. rondo z
    dwoma pasami okrężnymi i wszystkie wjazdy/zjazdy dwupasmowe. Moje
    obserwacje skłaniają mnie do stwierdzenia, że znajomość przepisów ruchu
    drogowego w tym przypadku jest niewielka.

    Obserwacja pierwsza:
    pojazd wjeżdża z lewego pasa i chce jechać "na wprost", z tego powodu
    kierowca nie używa kierunkowskazów i uważa, że ma pierwszeństwo przed
    tymi co są na prawym pasie ...
    Obserwacja druga:
    pojazd porusza się po lewym (wewnętrznym) pasie ronda i chce je opuścić,
    kierowca - co prawda - włącza prawy kierunkowskaz ale jest przekonany,
    że ma pierwszeństwo w stosunku do pojazdu na pasie prawym (zewnętrznym),
    bo "opuszcza rondo" ...
    Obserwacja trzecia:
    jeden ze zjazdów jest zakorkowany, w związku z tym wszyscy ustawiają się
    w szczelnej kolejce do zjazdu, blokując tym samym całkowicie ruch na
    rondzie ...

    nn

  • 26. Data: 2004-12-31 10:08:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik RAV napisał:

    > błąd... na rondzie zawsze mają pierszeństwo (chyba, że jest sygnalizacja
    > świetlna)

    Na KAŻDYM skrzyzowaniu obowiazuje reguła prawej ręki, chyba że znaki
    drogowe powiedzą inaczej

    M.

  • 27. Data: 2004-12-31 10:11:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Na KAŻDYM skrzyzowaniu obowiazuje reguła prawej ręki, chyba że znaki
    > drogowe powiedzą inaczej

    No i na każdym rondzie są znaki dające pierszeństwo tym na rondzie. Czyli
    wychodzi na to samo :)

    P.

  • 28. Data: 2004-12-31 10:19:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Paszczak napisał:

    > No i na każdym rondzie są znaki dające pierszeństwo tym na rondzie. Czyli
    > wychodzi na to samo :)

    Po pierwsze - nieprawda, że na każdym
    Po drugie - znakomicie psuje to koncepcję ronda jako takiego i płynność
    ruchu.

    W UK wszystkie ronda działają na zasadzie regula (tu) lewej ręki i ruch
    jest niesamowicie płynny. U nas spece od ruchu psuja wszystko co można.

    BTW: czy zauważyliście, że w PL w zasadzie co drugie rondo nie jest
    rondem?? Jest normalnym skrzyzowaniem z kawalkiem trawy (czy betonu) na
    środku. Tak jest zbudowane np. 100 % rond w centrum Wawy, a jedno z
    nielicznych, prawdziwe duze rondo jest totalnie zablokowane przez
    nieumiejących jeździc - rondo babka.

    M.

  • 29. Data: 2004-12-31 10:26:15
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Po pierwsze - nieprawda, że na każdym

    No, prawie. Gdzieś są jeszcze pozostałości 'starych' rond.

> [...]
    >
    > W UK wszystkie ronda działają na zasadzie regula (tu) lewej ręki i ruch
    > jest niesamowicie płynny. U nas spece od ruchu psuja wszystko co można.

    Zależy jak kto lubi - mi się płynniej jeździ 'po naszemu'.

> [...]
    > środku. Tak jest zbudowane np. 100 % rond w centrum Wawy, a jedno z
    > nielicznych, prawdziwe duze rondo jest totalnie zablokowane przez

    A i owszem. A jak potraktować pl. Powstańców we Wrocławiu? :) Są trzy pasy
    ruchu, z tego dwa to normalne przedłużenie ulicy, a tylko jeden jest
    dookoła, ale za to przecina tory tramwajowe poprowadzone przez sam środek
    skweru...

    P.

  • 30. Data: 2004-12-31 12:17:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Hubertus <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>
    w wiadomości <news:cr35u2$o5c$1@atlantis.news.tpi.pl> wstukał:

    0/
    [...]
    > a.. Również gdy na rondzie zamierzamy zawrócić lub skręcić zeń w lewo,
    > musimy to sygnalizować kierunkowskazami.

    Tylko, że z 'ronda' nie da się zjechać (skręcić zeń) w lewo -- chyba, że na
    wysepkę wewnętrzną, w celu pobrania kwitka za niestosowanie/łamanie
    przepisów

    > to pisze na stronie policji wiec chyba mam racje ze powinienem informować

    Policjant też człowiek, mylić się może. Szkoda, że pod artykułem się nikt
    nie podpisał.

    --
    ++++++++++ How do I determine which PTF Group package is installed?
    ++++++++++ How do I order Fixes via the Internet? +++++++++++++++++