    From: "Hubertus" <h...@m...wirtualny.dzierzoniow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przepisy na rondzie
    Date: Fri, 31 Dec 2004 10:24:44 +0100

    > http://www.podkarpacka.policja.gov.pl/103,105,280/28
    0/

    tam na stronie jest opis corobić na rondzie i wg mnie gdy skrecam w lewo na
    rondzie powininem to zasygnlizowac
    cyt.

    a.. Pierwszą "zagadką" na rondzie jest używanie kierunkowskazów. Jest wiele
    wersji interpretacji tego zagadnienia, ale tylko jedna poprawna.
    a.. Wjeżdżając na rondo nie ma obowiązku "mrugania w prawo", ponieważ skręt
    jest wymuszony geometrią jezdni. Nie ma obowiązku włączania kierunkowskazów,
    jeżeli zamierzamy po przejechaniu ronda kontynuować jazdę na wprost.
    a.. Natomiast jeżeli zamierzamy skręcić na rondzie w prawo w pierwszy,
    najbliższy wylot, to manewr ten powinien być już przy wjeździe na rondo
    sygnalizowany innym uczestnikom ruchu.
    a.. Również gdy na rondzie zamierzamy zawrócić lub skręcić zeń w lewo,
    musimy to sygnalizować kierunkowskazami.

    to pisze na stronie policji wiec chyba mam racje ze powinienem informować