  • 1. Data: 2012-06-13 13:01:38
    Temat: Odpowiadanie na pisma przez instytucje publiczne
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Bardzo proszę o przybliżenie tematu odpowiadania/nieodpowiadania na
    pisma złożone w instytucjach o charakterze publicznym.

    Złożyłem pismo z wyraźnym żądaniem pisemnej odpowiedzi na szereg
    postawionych w nim pytań. Upłynęło ok 6 tygodni, a odpowiedzi nie ma.
    Już się odwołałem gdzie trzeba, ale chciałbym Was spytać jakie przepisy
    regulują obowiązek odpowiadania na pisma.

    Jakie są terminy odpowiedzi na pismo?
    Jakie są wyjątki, kiedy instytucja nie musi odpowiadać?
    Jakie są warunki, by obowiązek udzielenia pisemnej odpowiedzi był dla
    instytucji wiążący?
    Jakie są sankcje za nieodpowiedzenie na pytania zadane w formie pisma
    urzędowego?
    Gdzie należy składać zażalenie na niewywiązanie się z obowiązku przez
    instytucję?
    Kto w razie niewywiązywania się z obowiązku odpowiedzenia, przejmuje
    sprawę od strony merytorycznej? Czy sprawa wraca do instytucji
    pierwotnie pytanej, czy stroną merytoryczną podnoszonych problemów
    zajmuje się już organ nadrzędny, do którego się odwołuję?

    Wiem, że to wszystko można niby znaleźć w przepisach, ale prawnikiem nie
    jestem i niestety gubię się w gąszczu uregulowań.

    Będę wdzięczny za rzeczowe uwagi

    pozdrawiam
    Robert G.