  • 41. Data: 2004-11-30 18:38:45
    Temat: Re: przechodzenie w miejscu niedozwolonym (pieszy)
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <coht6h$444$2@news.onet.pl>, scream wrote:

    > Nadal Cie nie rozumiem! Ten artykuł mówi, że przechodzenie jest
    > dozwolone w dowolnym miejscu, jeśli odległość od przejścia przekracza
    > 100 m. Jednak jeśli w odległości mniejszej niż 100 m znajduje się
    > skrzyżowanie z przejściem, to przechodzenie jest dozwolone RÓWNIEŻ na
    > tym skrzyżowaniu. Znasz znaczenie słowa "również"?

    "2. jeśli jezdnia nie była dwupasmowa, to możesz przechodzić w
    dowolnym miejscu" to nie to samo, co "przechodzenie jest dozwolone w
    dowolnym miejscu, jeśli odległość od przejścia przekracza 100 m." oraz
    "przechodzenie jest dozwolone RÓWNIEŻ na tym skrzyżowaniu."

    Renata

    PS Jeśli jeszcze nie jest to jasne, to poproś już kogoś innego. Może
    będzie potrafił ci to wytłumaczyć. Ja się już poddaję.

  • 42. Data: 2004-11-30 20:46:23
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a "zakladajac, ze moglem tam przejsc, a przyjalalem mandat, bo
    > nie wiedzialem na pewno, to czy w tym wypadku moge sie od niego
    > odwolac ?

    Nie. Odwołać się można tylko w jednym przypadku. Gdy czyn za który nałożono
    mandat nie jest wykroczeniem. A art.97 wykroczeniem jest.Stanu faktycznego
    nikt badał nie będzie.

    Pzdr
    Leszek

  • 43. Data: 2004-11-30 20:47:00
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > czy mam sie zglosic do WRD o anulowanie mandatu (czy cos takiego w ogole
    > funkcjonuje ?)

    WRD nie ma prawa anulować mandatu.

    Pzdr
    Leszek

  • 44. Data: 2004-11-30 23:43:14
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Leszek napisał(a):
    > nałożono mandat nie jest wykroczeniem. A art.97 wykroczeniem jest.Stanu
    > faktycznego nikt badał nie będzie.

    thx
    to jeszcze o jedno zapytam: jesli zdarzy mi sie kiedys podobna sytuacja,
    lecz odmowie przyjecia mandatu (powiedzmy 50 zeta), policja sporzadzi
    wniosek do SGrodzkiego, w miedzyczasie zajrze do przepisow i stwierdze
    ze mieli tym razem racje, czy moge dobrowolnie (i gdzie) wystapic z
    wnioskiem o nalozenie mandatu, aby wstrzymac procedure SG (bo to jak sie
    okazuje wieksze koszty) ?

  • 45. Data: 2004-12-02 18:46:10
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > mieli tym razem racje, czy moge dobrowolnie (i gdzie) wystapic z wnioskiem
    > o nalozenie mandatu, aby wstrzymac procedure SG (bo to jak sie okazuje

    Możesz wtedy poprosić o dobrowolne poddanie się karze bez przeprowadzania
    rozprawy.Wysokość grzywny negocjujesz wówczas z policjantem. Lecz koszty
    (mniejsze bo mniejsze) ale sa.

    Pzdr
    Leszek