  • 1. Data: 2004-11-29 15:55:37
    Temat: Ciągłość umowy o dzieło
    Od: "2be.pl" <2...@t...2be.pl>

    Witam

    Mam pytanie. Prowadzę firmę zajmującą się konsultingiem dla małych firm -
    doszedłem do wniosku jednak że łatwiej jest mi wspolpracownikow zatrudnic
    una umowe o dzielo (np. finansiste wykonujacego analizy finansowe dla firm),
    niz zatrudniac na stałe. Chcialbym sie z nim rozliczac z kazdej takiej
    analizy finansowej osobno, np. poprzez umowe o dzieło (jest to zakonczone i
    samodzielne dzieło - jedna analiza) podobnie jak np. z osoba sporzadzajaca
    wnioski o dotacje UE.

    Moje pytanie brzmi - czy Urząd skarbowy nie bedzie w rym widzial problemu?
    Czy jesli danej osobie wystawie w ciagu roku np. 30 umow o dzieło, nie
    bedzie z tym problemu? Zastanawiam sie wszak, ze jesli zatrudniam grafika,
    ktory wykonuje strony dla moich Klientow to faktycznie tworzy kolejne
    dziela, odrebne i samodzielne i rowniez w tym przypadku nikt nie powinien
    miec pretensji, ze wystawiam mu np. miesiecznie po 2-3 umowy bo tyle
    przykladowo stronek wykonał.

    Jak to wygląda? Czy jest taka możliwość i jak na to spojrzy US ? Umowy
    zlecenia wymagaja ubezpieczenia pracownika co niespecjalnie mi odpowiada,
    podobnie umowa o prace - w chwili gdy zlecenia raz sa a raz ich nie ma.

    Bedę wdzieczny za uwagi.

    Pozdrawiam
    Adam

    --
    http://2be.pl - WebHosting
    Liczą się sprawdzone rozwiązania

  • 2. Data: 2004-11-29 20:45:57
    Temat: Re: Ciągłość umowy o dzieło
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "2be.pl" <2...@t...2be.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    (...)

    > Jak to wygląda? Czy jest taka możliwość i jak na to spojrzy US ? Umowy
    > zlecenia wymagaja ubezpieczenia pracownika co niespecjalnie mi odpowiada,
    > podobnie umowa o prace - w chwili gdy zlecenia raz sa a raz ich nie ma.

    W 1995 roku gdy szukałem lepszej roboty trafiłem na gościa, który robił
    lasery dla medycyny, wszyscy u niego pracowali na umowę o dzieło...
    było dzieło... była kasa...
    nie było dzieła... nie było kasy...

    im szybciej gość robił dzieła... tym więcej zarobił, gościowi obojętne było
    czy wykonawca dzieła robo to dzieło w warsztacie firmowym, czy u siebie w
    domu, czy robi to ktoś za niego... było zamówienie klienta, termin wykonania
    i miało być zrobione...
    facet zdaje się funkcjonuje do dziś... i raczej nikomu to nie przeszkadza...
    tyle że przedsiębiorca umywał ręce w przypadku wypadku przy pracy,
    skaleczeń, porażeń prądem itp.

    a tak na marginesie, nie da się ukryć, że można było zarobić... lasery były
    robione od podstaw, od trawienia płytki drukowanej, po ręczne lutowanie
    układów elektronicznych, robienie obudów z różnych ogólnodostepnych
    przedmiotów, absolutne "chałupnictwo", ale na tyle dobre, ze medycy to
    kupowali, szczególnie stomatolodzy, którzy zamiast świdrować w zębach
    świdrem to samo robili laserem;
    lasery zamawiali też grawerzy i stemplarze...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 3. Data: 2004-11-29 22:08:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > facet zdaje się funkcjonuje do dziś... i raczej nikomu to nie przeszkadza...
    > tyle że przedsiębiorca umywał ręce w przypadku wypadku przy pracy,
    > skaleczeń, porażeń prądem itp.

    A nie masz do niego kontaktu? Chętnie byms obie podłubał coś w
    elekronice - dawno nie miałem okazji ;)

  • 4. Data: 2004-12-24 12:56:59
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    wiadomości news:cog6lg$1k2r$1@news2.ipartners.pl...

    > A nie masz do niego kontaktu? Chętnie byms obie podłubał coś w
    > elekronice - dawno nie miałem okazji ;)

    Szukałem, ale nie znalazłem, chociaż mnie też interesują aktualne namiary na
    gościa bo chętnie bym sobie sprawdził jak funkcjonuje.
    Nawet nie pamiętam jak się nazywała firma. Wątpię czy mają www, może mają ?