  • 1. Data: 2004-11-29 17:24:48
    Temat: Wymiana Prawa Jazdy
    Od: "Grzegorz Wróbel" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zgodnie ze słynnym rozporządzeniam min. infrastruktury zobligowany jestem do
    wymiany prawa jazdy na nowe. Złożyłem stosowny wniosek i usłyszałem , że
    wymiana potrwa dwa miesiące. W tekscie rozporządzenia jest jak byk napisane
    "w terminie do 30 dni".
    Pytanie:
    1. Czy 30 dni to 30 dni, czy też 30 dni roboczych i gdzie to jest
    doprecyzowane?
    2. Ponieważ zmuszony jestem poruszac się samochodem, a i Ministerstwo i
    policja zapewnia że od 1 stycznia nie będzie taryfy ulgowej to kto za to
    zapłaci? Jeżeli policja wlepi mi mandat za brak aktualnego prawa jazdy a
    sytacaj nie jest zawiniona przeze mnie (bo złożyłem w przewidzianym
    terminie) to co z tego wynika?

    Czy ktoś z Grupowiczów może coś wie ,albo zechce skomentować i
    podpowiedzieć?

    Pozdrawiam,

    Grzegorz Wróbel

  • 2. Data: 2004-11-29 17:26:43
    Temat: Re: Wymiana Prawa Jazdy
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 18:24 Grzegorz Wróbel nie bacząc na śmiech i
    drwinę, bez lęku o własne życie, oznajmił/a:

    > Pytanie:
    > 1. Czy 30 dni to 30 dni, czy też 30 dni roboczych i gdzie to jest
    > doprecyzowane?

    kodeks postępowania administracyjnego, art. chyba 35 albo 36.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    a w adresie e-mail jest za duzo kropek ;)

  • 3. Data: 2004-11-29 18:34:34
    Od: "Jano1" <j...@p...pl>

    Już to widzę jak zaczniecie dyskusje z policjantem,że 30 dni gwarantuje
    Rozporządzenie. Właśnie ten temat poruszałem.Szefostwo na szkoleniach
    dopinguje,iż mają okazje do nadrobienia statystyki. Mandaciki, aż sie
    posypią.Przecież na tym robi się statystyki wykrywalności.Przypomnijcie
    sobie temat wiatrówek.Wszystkich legalnych posiadaczy mieli
    zarejestrowanych, no a który spóźnił się z podaniem na kolejny rok o 1 dzień
    miał kolegium bankowo.Może tak nie było???...

  • 4. Data: 2004-11-29 18:47:25
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    A.D. pon 29. listopada 2004 19:34 Jano1 nie bacząc na śmiech i drwinę, bez
    lęku o własne życie, oznajmił/a:

    > Już to widzę jak zaczniecie dyskusje z policjantem,że 30 dni gwarantuje
    > Rozporządzenie.

    to nie tak,

    brak dokumentu to brak dokumentu i nie mozna sie tlumaczyc, ze organ nie
    zdazyl wydac, bo to nasz obowiazek, natomiast jesli niedostaniemy w
    terminie to odszkodowanie, niech skarb panstwa zaplaci skarbowi panstwa te
    mandaty :)

  • 5. Data: 2004-11-29 19:33:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Wróbel" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy 30 dni to 30 dni, czy też 30 dni roboczych i gdzie to jest
    > doprecyzowane?

    Nie 30 dnmi, tylko miesiąc. (art. 35 kpa). Terminy określone w miesiącach
    kończą się z upływem tego dnia w ostatnim miesiącu, który odpowiada
    początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie
    było - w ostatnim dniu tego miesiąca. (art. 57 kpa)

    > 2. Ponieważ zmuszony jestem poruszac się samochodem, a i Ministerstwo i
    > policja zapewnia że od 1 stycznia nie będzie taryfy ulgowej to kto za to
    > zapłaci?

    Raczej Ty. Bo Ty nie będziesz miał stosownych dokumentów.

    > Jeżeli policja wlepi mi mandat za brak aktualnego prawa jazdy a
    > sytacaj nie jest zawiniona przeze mnie (bo złożyłem w przewidzianym
    > terminie) to co z tego wynika?

    Z punktu widzenia mandatu nic, bo przecież dokumentów nei masz, a za to
    jesteś karany.

    Można by było ewentualnie zastanawiać się nad odpowiedzialnością cywilną z
    tytułu nieterminowego załatwiania sprawy, no ale podstawą jej wyliczenia na
    pewno nie może być grzywna, tylko ewentualne straty spowodowane brakiem
    możliwości prowadzenia samochodu.

    > Czy ktoś z Grupowiczów może coś wie ,albo zechce skomentować i
    > podpowiedzieć?

    Gdybym to ja miał komuś doradzać, to jednak w takiej sytuacji odmówił bym
    przyjęcia mandatu i liczył na zrozumienie sytuacji przez Sąd. Że ukarze
    naganą, a nie grzywną na przykład. Albo upomni.

  • 6. Data: 2004-11-30 08:33:54
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Apropos wymiany praw jazdy, aby niepotrzebnie nie otwierać nowego wątku.
    Na dzień dzisiejszy nie posiadam pojazdu, więc jestem srednio zainteresowany
    wymianą dokumentu i wydaniem kilkudziesięciu plnów. Prawko wydane w 1988 r,
    więc mam do 31 grudnia 2004 czas na wymianę. Co się stanie, jeśli teraz tego
    nie dopełnię, czy grozi mi ponowny egzamin, albo temu podobne przykrości ?

    pzdr
    Piotr

  • 7. Data: 2004-11-30 09:08:33
    Od: " Jamal" <s...@g...pl>

    Witam,
    a ja mam pytanie:
    - jeżeli wyrabiałem prawo jazdy w innym mieście / województwie i tam mam
    zameldowanie stałe, to czy mogę to wszystko załatwić drogą pocztową?
    pozdrawiam Jarek

  • 8. Data: 2004-11-30 11:11:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    stern pisze:

> [...]
    > zdazyl wydac, bo to nasz obowiazek, natomiast jesli niedostaniemy w
    > terminie to odszkodowanie, niech skarb panstwa zaplaci skarbowi panstwa te

    No ale dokument jest, ale choc "bezterminowy", to jednak "niewazny".

    Ciekawe na jakiej podstawie uniewazniono wazy dokument

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-12-11 09:06:46
    Od: "tp" <a...@a...com>

    "Piotr" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    tego
    > nie dopełnię, czy grozi mi ponowny egzamin, albo temu podobne przykrości ?

    Czy osoby zorientowane moglyby sie ustosunkowac do powyzszego ?

    Pozdrowionka
    Grzegorz