  • 11. Data: 2003-02-24 11:44:44
    Temat: Re: programista i jego prawa do dzieła
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0302241236250.-47710697-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
    > ...chyba że umowa o pracę stanowi inaczej :) Zdaje się że ustawa
    > nie zabrania zostawienia praw twórcy ? ;)

    w zadnym wypadku nie zabrania i nie ma najmniejszych
    przeciwwskazan aby prawa materialne zostaly przy autorze (pracowniku).
    jednak w tym przypadku klauzulka wymagana jest (w umowie o prace).

    > Niemniej jestem przeciw krytyce takich zapisów, szczególnie
    > jeśli dotyczą umów długookresowych.
    > Nikt nie powiedział że parlament *nie zmieni* już ustawy o prawach
    > autorskich, a wtedy w sposób zamierzony - lub, równie prawdopodobnie,
    > niezamierzony :> - ustawowy "default" może zostać zniesiony.
    > A wtedy okaże się że dwie umowy który *dziś* są równoważne - już
    > *mogą nie być* tożsame !
    >
    > Jak to ma ktoś w sygnaturce ? Co nie jest bezpieczne podczas
    > obrad Parlamentu ??

    coz, tu racja. ale nie sadze aby w tej materii cos sie zmienilo.

  • 12. Data: 2003-02-24 15:52:06
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Tak, osobiste prawa majątkowe.

    raczej autorskie jak majatkowe.
    Jestes AUTOREM tego kodu, i za zadne pieniadze nie mozesz przestac byc...
    ... po prostu ty TY napisales.
    ale prawa majatkowe (wszelkie) posiada pracodawca.

    pozdrawiam

    romekk

  • 13. Data: 2003-02-24 19:07:21
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message

    > raczej autorskie jak majatkowe.

    Right, głupia pomyłka.

    Tomek Z.

  • 14. Data: 2003-02-25 07:15:30
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > raczej autorskie jak majatkowe.
    > Jestes AUTOREM tego kodu, i za zadne pieniadze nie mozesz przestac byc...
    > ... po prostu ty TY napisales.
    > ale prawa majatkowe (wszelkie) posiada pracodawca.

    Ale co mi przyjdzie z praw autorskich, jeżeli korzyści majątkowe z dzieła
    może czerpać tylko pracodawca?

  • 15. Data: 2003-02-25 07:41:27
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale co mi przyjdzie z praw autorskich, jeżeli korzyści majątkowe z dzieła
    > może czerpać tylko pracodawca?

    jezeli pracujesz za darmo - to nic.
    zakladam jednak, ze dostajesz wynagrodzenie?
    wiec sobie policz te kilka miesiecy * Twoja pensja.
    tyle dokladnie Ci przyjdzie.

  • 16. Data: 2003-02-25 07:42:35
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > jezeli pracujesz za darmo - to nic.
    > zakladam jednak, ze dostajesz wynagrodzenie?
    > wiec sobie policz te kilka miesiecy * Twoja pensja.
    > tyle dokladnie Ci przyjdzie.

    chyba ze ktos zaklada, ze pensje to dostaje sie za nic,
    a jak sie w pracy cos zrobi to sie bonus nalezy.

  • 17. Data: 2003-02-25 09:18:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Feb 2003, Jakub Zysnarski wrote:

    >+ Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> [...]
    >+ > >> Słyszałem, że jest coś takiego, jak prawa niezbywalne.
    [...]
    >+ > ale prawa majatkowe (wszelkie) posiada pracodawca.
    >+ >
    >+ Ale co mi przyjdzie z praw autorskich, jeżeli korzyści majątkowe z dzieła
    >+ może czerpać tylko pracodawca?

    1. Satysfakcja :)
    2. "wartości niematerialne" :) - jak pracodawca się wykopie i obsmaruje
    to będziesz mógł wygarnąć że dziwne, iż kodu *twojego autorstwa* używa :)
    I *tego* nie można ci zakazać.

    BTW: IMHO ktoś tu pisał że "mozna się chwalić [autorstwem], ale
    nie kiedy umowa przewiduje poufność..."

    Odnoszę wrażenie że do jednego worka poszły 2 różne sprawy:
    - "napisałem taki kod"
    - "ów kod został sprzedany klientowi XXX"

    IMHO niesłusznie !

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-02-25 11:31:38
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    jan.zabrze.pl...

    > BTW: IMHO ktoś tu pisał że "mozna się chwalić [autorstwem], ale
    > nie kiedy umowa przewiduje poufność..."

    Nie tyle umowa, co przepisy o ochronie informacji niejawnych.

    Tomek Z.

  • 19. Data: 2003-02-25 13:07:23
    Od: "Pawel Grotowski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    | Art. 16. Jezeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste
    | chronia nieograniczona w czasie i nie podlegajaca zrzeczeniu sie lub
    zbyciu
    | wiez twórcy z utworem, a w szczególnosci prawo do:
    | 1) autorstwa utworu,
    | 2) oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do
    | udostepniania go anonimowo,

    Czy moge do pracodawcy zwrocic sie z oficjalna prosba, aby
    umiescil w dokumentacji informacje o tym, ze jestem autorem czesci
    oprogramowania, ktore firma sprzedaje ?

    | 3) nienaruszalnosci tresci i formy utworu oraz jego rzetelnego
    | wykorzystania,

    Dajmy na to, ze zegnam sie z pracodawca lub on zegna sie
    ze mna. Czy moge zarzadac nadzorowania zmian w kodzie (i miec
    mozliwosc akceptowania lub nie, tych zmian) albo zabronic
    modyfikacji mojego kodu (co de facto wiaze sie z napisanem go
    od nowa, przez pracownika firmy) ? Co, jesli w takim razie
    na bazie tego kodu pracownik napisze swoj ("odmalpuje") ?