  • 1. Data: 2003-02-24 08:10:03
    Temat: pismo do rady osiedla
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    Witam poszedlem dzis do administracji z kupa papierow na temat planow
    budowy sieci internetowej. Nie jestem zadna firma tylko prezesem
    stowarzyszenia. Chcemy sobie zorganizowac tani dostep do internetu...
    W kazdym badz razie przyjela mnie jakas sekretarka i nie chciala
    nawet spojrzec w papiery, ktore przytaszczylem. Stwierdzila, ze mam
    napisac pismo do rady osiedla wraz z "warunkami" i pismo zostanie
    przedstawione na najblizszym zebraniu rady. Mowie jej... jakimi
    warunkami ? Przeciez nie jestem z zadnej firmy... to tylko
    stowarzyszenie, grupa ludzi.. Nie wymagajcie od nas takich rzeczy,
    ktorych rzadacie od "zwyklych" firm. Pani mowi, ze bez pisma do rady
    nie mamy o czym rozmawiac :( Mysle jeszcze nad przejsciem sie do
    prezesa spoldzielni (chociaz ona wspomniala, ze z takimi rzeczami nie
    idzie sie do spoldzielni czy cos tylko wlasnie do rady) wiem z
    wlasnego doswiadczenia, ze prezes spoldzielni moze podjac decyzje bez
    pytania kogokolwiek... widzialem juz takie sytuacje... Co radzicie
    zrobic ? Pani nie wiedziala kiedy zbiera sie rada, mam jeszcze
    dzwonic... Nie mam pojecia jak napisac to pismo :/ Kurcze i tak juz
    wiele rzeczy zalatwialem, nie jestem zadnym urzedasem! Ja chce
    _tylko_ internet :( Moze ktos z Was moglby mi przedstawic jakis wzor
    takiego pisma bo nie czuje sie na silach napisac czegos takiego...
    Nie mam tez kasy, zeby placic komus za pisanie tego. Dodam takze, ze
    pani, z ktora rozmawialem wspomniala... Jakies 3 lata temu 6 firm
    ubiegalo sie o mozliwosc robienia sieci na osiedlu, pozwolenie
    dostala tylko jedna ! I znow ja gadke, ze my nie firma itp., ale pani
    raczej niereformowalna chyba. Pomozcie.

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 2. Data: 2003-02-24 08:32:17
    Temat: Re: pismo do rady osiedla
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Wszystko rozumiem tylko nie bardzo wiem jakie są szczegóły waszego
    działania. Niestety bez nich trudno coś radzić.
    Dobrze by było żebys miał Statut SM jakiś regulamin działania rady
    nadzorczej i do tego regulamin użytkowania lokali i terenów należących do
    SM.
    Takie regulaminy powinien dostać każdy członek SM na jego żądanie włącznie
    ze Statutem.
    Od tego trzeba zacząć.
    Jeśli chcesz pomocy to skoczna moje gg 491282

    Pamientaj jednak, że z oporem spółdzielczej materi może być bardzo, bardzo
    trudno
    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-24 09:37:24
    Od: Slawek <s...@p...fm>

    "Stan_Z" <s...@g...pl> naskrobal(a) w

    > Wszystko rozumiem tylko nie bardzo wiem jakie są szczególy waszego
    > dzialania. Niestety bez nich trudno coś radzic.

    W sumie to standart.

    1. Zebranie osob zainteresowanych i zebranie podpisow <= zrobione
    2. Zalatwienie zgody
    3 Budowa sieci

    Jesli chodzi o sama budowe to tez nic nadzwyczajnego. Rurki w
    piwnicach, kabel w szybach technicznych, switche w szafkach na klatce
    i 3 przewieszki laczace bloki.

    > Dobrze by bylo zebys mial Statut SM jakiś regulamin dzialania rady
    > nadzorczej i do tego regulamin uzytkowania lokali i terenów
    > nalezących do SM.
    > Takie regulaminy powinien dostac kazdy czlonek SM na jego ządanie
    > wlącznie ze Statutem.
    > Od tego trzeba zacząc.

    W sumie to mam zapewniona pomoc jednego radnego, ktory ma jeszcze
    znajomych w radzie... Ale i tak nie ominie mnie raczej pisanie tego
    pisma z przedstawieniem 'warunkow oferty' (jak to nazwala pani w
    administracji), a ja zupelnie nie wiem jak to napisac.

    > Pamientaj jednak, ze z oporem spóldzielczej materi moze byc
    > bardzo, bardzo trudno

    Nie ma jakiegos prawa, ktore zmusza spoldzielnie do wydawania zgody
    na swiadczenie uslug telekomunikacyjnych ? Cos mi sie obilo o uszy,
    ze istnieje cos takiego, ze spoldzielnia nie moze stwarzac problemow
    wlasnie jesli chodzi o uslugi typu telefon, internet...

    --
    Slawek
    Gadu-Gadu: 1262167

  • 4. Data: 2003-02-24 10:22:02
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

    >Nie jestem zadna firma tylko prezesem
    > stowarzyszenia.

    Zarejestrowanego?

> [...]
    > przedstawione na najblizszym zebraniu rady. Mowie jej... jakimi
    > warunkami ? Przeciez nie jestem z zadnej firmy... to tylko

    A co to kogoś obchodzi? Zamierzacie dokonywac prac na terenie budynków
    nalezących do administracji więc chyba dobrze byloby przedstawic wlasnie
    warunki - plan, kosztorys, jak sobie to wyobrazacie, czas inwestycji. Mam
    jednak niejasne przeczucie ze nie będąc firmą nie dostaniecie
    blogosławienstwa SM na takie działania. Ale próbowac zawsze warto.

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-02-24 10:25:36
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Prawo jest jeśli tylko spełniacie jego wymogi, jednak z egzekucją mogą być
    problemy (głównie czasowe). Zatem piszesz normalne pismo do RN jeśli tak to
    musi być w waszej SM, w którym zawrzesz wszystkie szczegóły techniczne oraz
    zasadę działania sieci lokalnej i łącza proponowanego sposobu wykonania
    instalacji itp. itd. (z doświadczenia wiem, iż najlepiej nie łączyć sprawy
    sieci lokalnej z łączem do Internetu. O szczegółach na priva) Porównując
    swoją ofertę przedstaw również alternatywne sposoby dostępu do netu
    obrazując cenę dla końcowego abonenta. Konkurencja zazwyczaj jest droższa.
    Przedstaw dlaczego wasza oferta ma lepsze podstawy do realizacji zwracając
    uwagę np. na prawa własności sieci LAN po realizacji przez was takiej
    inwestycji.
    Jednym słowem pokaż mocne strony tego przedsięwzęcia.

    Poprostu musisz stworzyć niezłą literaturę piękną na temat twojej
    propozycji. Tylko nie koloryzuj bo sie potkniesz i będzie wówczas spalona
    twoja inicjatywa a przy okazji parę innych, które w przyszłości mogą sie
    pojawić też.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-02-24 10:31:30
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Mam
    > Mam jednak niejasne przeczucie ze nie będąc firmą nie dostaniecie
    > blogosławienstwa SM na takie działania. Ale próbowac zawsze warto.
    >
    > HaNkA

    Ach dlaczego zabijasz w ludziach nadzieję.
    Ja również mam obiekcje, jednak nie wale między oczy swym sceptycyzmem.

    Stan_Z

  • 7. Data: 2003-02-24 12:29:08
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Stan_Z" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ach dlaczego zabijasz w ludziach nadzieję.

    e tam:-))

    > Ja również mam obiekcje, jednak nie wale między oczy swym sceptycyzmem.

    lepsza zła prawda, niż ładne kłamstewko:-)))))

    HaNkA