    From: "Pawel Grotowski" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: programista i jego prawa do dzieła
    Date: Tue, 25 Feb 2003 14:07:23 +0100

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b3cq3v$6r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    | Art. 16. Jezeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste
    | chronia nieograniczona w czasie i nie podlegajaca zrzeczeniu sie lub
    zbyciu
    | wiez twórcy z utworem, a w szczególnosci prawo do:
    | 1) autorstwa utworu,
    | 2) oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do
    | udostepniania go anonimowo,

    Czy moge do pracodawcy zwrocic sie z oficjalna prosba, aby
    umiescil w dokumentacji informacje o tym, ze jestem autorem czesci
    oprogramowania, ktore firma sprzedaje ?

    | 3) nienaruszalnosci tresci i formy utworu oraz jego rzetelnego
    | wykorzystania,

    Dajmy na to, ze zegnam sie z pracodawca lub on zegna sie
    ze mna. Czy moge zarzadac nadzorowania zmian w kodzie (i miec
    mozliwosc akceptowania lub nie, tych zmian) albo zabronic
    modyfikacji mojego kodu (co de facto wiaze sie z napisanem go
    od nowa, przez pracownika firmy) ? Co, jesli w takim razie
    na bazie tego kodu pracownik napisze swoj ("odmalpuje") ?