  • 1. Data: 2005-07-10 13:18:04
    Temat: problem z PZU
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    Witam serdecznie, mam następujący problem:
    jakiś czas temu najechano na mnie na parkingu centrum handlowego. Okazało
    się, ze sprawca nie posiada ważnego przeglądu samochodu (tym samym dowód
    rejestracyjny jest nieważny) poza tym nie jest włascicielem samochodu oraz
    nie posiada waznego OC.
    Wezwałam Policję, spisaliśmy protokół szkody, zgłosiłam sprawę
    ubezpieczycielowi czyli PZU.
    No i wczoraj dostałam pismo, w którym uprzejmie mnie informują, że z powodu
    braku policy OC u sprawcy nie mam prawa naprawić auta na koszt sprawcy.
    Proponują naprawę w ramach mojego AC.
    Z pisma jasno wynika, ze to jedyny sposób.
    Czy tak jest w istocie?
    Kłopot w tym, ze to nie jedyne moje auto i zwyżka składki spowoduje całkiem
    spore problemy...
    Czy jedynym sposobem odzyskania pieniędzy jest pozew z powództwa cywilnego?

    proszę o rady, pozdrawiam, Anna
    --
    www.annablue.pl

  • 2. Data: 2005-07-10 13:34:27
    Temat: Re: problem z PZU
    Od: seb <s...@g...konto>

    AnnaBlue napisał(a):
> [...]
    > Proponują naprawę w ramach mojego AC.
    > Z pisma jasno wynika, ze to jedyny sposób.

    Tak - to jedyny sposób. Jezeli posiadasz ubezpieczenie AC - musisz
    zlikwidowac szkode z tego ubezpieczenia. Gdybys nie posiadala AC -
    odszkodowanie wyplacilby Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

    > Kłopot w tym, ze to nie jedyne moje auto i zwyżka składki spowoduje całkiem
    > spore problemy...

    W zasadzie, po wyplacie z AC, PZU powinno wystapic z regresem do sprawcy
    (wtedy nie powinnas stracic znizki)

    > Czy jedynym sposobem odzyskania pieniędzy jest pozew z powództwa cywilnego?

    Mozesz tak zrobic oczywiscie, ale: koszty, czas, bez gwarancji
    wyegzekwowania zasadzonego odszkodowania.

    --
    seb
    s.seb<ast>ian.s @ gmail kropka com

  • 3. Data: 2005-07-10 14:33:58
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "seb" <s...@g...konto> napisał w wiadomości

    > Tak - to jedyny sposób. Jezeli posiadasz ubezpieczenie AC - musisz
    > zlikwidowac szkode z tego ubezpieczenia. Gdybys nie posiadala AC -
    > odszkodowanie wyplacilby Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

    1) jest cos takiego jak ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny, ktory zostal
    powołany właśnie na takie okolicznosci musisz sie do niego zwrócic, o zwrot
    kosztów (za pośrednictwem swojegu ubezpieczyciela) i nie daje głowy, ale
    wydaje mi sie ze posiadanie lub nie ubezpieczenia w zakresie AC nie ma nic
    do rzeczy
    2) sprawdz dokladnie czy sprawca aby napewno nie mial tej polisy, byc moze
    po prostu nie zaplacil, ale jesli wczesniej byl ubezpieczony w zakresie OC w
    PZU (byc moze niektorzy inni ubezpieczyciele tez tak maja) a PZU ma (a
    przynajmniej mialo do niedawna) w umowie paragraf, ze w przypadku jesli
    klient chce zrezygnowac z przedluzenia umowy OC to MUSI pisemnie zawiadomic
    ubezpieczyciela, w przeciwnym wypadku polisa ulega automatycznemu
    przedluzeniu, pomimo braku wplaty skladki. pogadaj na ten temat ze sprawca,
    bo to dla jego dobra-brak OC=
    a) cos kolo 1000EURo kary dla UFG
    b) UFG wystapi z regresem przeciwko niemu o zwrot kosztów ktore poniosło w
    zwiazku z naprawa Twojego pojazdu
    natomiast jesli okaze sie ze sprawca tylko nie zaplacil składki to jedyne co
    go spotka to koniecznosc zaplaty odsetek na rzecz PZU

    wnioskujac z pisma, ktore ci przysłali tak wlasnie jest i PZU usiluje sie
    wykpic od wyplaty

    pozdrawiam
    bolo

  • 4. Data: 2005-07-10 14:47:31
    Od: seb <s...@g...konto>

    bolo napisał(a):
> [...]
    > wydaje mi sie ze posiadanie lub nie ubezpieczenia w zakresie AC nie ma nic

    Zle Ci sie wydaje...

  • 5. Data: 2005-07-11 20:31:37
    Od: "AnnaBlue" <a...@o...pl>

    dzięki:-)