  • 1. Data: 2005-07-10 12:04:56
    Temat: pozew z Art. 51 k.w i/lub Art.144 k.c - jak??
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    No właśnie. Jak złożyć pozew na sąsiadów z tytułu notorycznego naruszania
    przez nich art. 51 k.w i art.144 k.c?
    Konkretnie chodzi o:

    ***zbyt głośne "słuchanie" muzyki. Mieszkamy w skrajnym szeregowcu, a oni w
    szeregowcu przystającym do naszego. Ostatnio urządzili sobie codzienne i
    całodzienne "muzykowanie", które rozpoczęło się w czwartek wieczorem, a trwa
    do dziś. Wczoraj, tj. w sobotę nie zamierzali przestać nawet po 22, na co
    zwróciłem im uwagę. Przyciszyli (nie wyłączyli). Dzisiaj, czyli w niedzielę,
    muzykowanie trwa od godz. 9.00 rano non stop i ze zdwojoną siłą (pewnie chcą
    mnie ukarać za wczorajszą śmiałość). Rozumiem, że mam prawo wezwać policję
    do zakłócania ciszy nocnej po 22.00, ale co zrobić w dzień? Stropy na
    naszych trzech (!) kondygnacjach podskakują, czujemy się, jakby to u nas
    ktoś urządzał imprezę, a nie za ścianą (sporej zresztą grubości). Scenariusz
    ten powtarza się co jakiś czas.

    ***w sezonie grzewczym dochodzi problem pompy od kotła CO. Otóż ów pompa
    buczy niemiłosiernie, co jest szczególnie uciążliwe w nocy (w dzień można
    wytrzymać, ale chyba nie o to chodzi). Buczenie jest jednostajne i
    nieprzerwane (no chyba, że zrobi się cieplej i piec zostaje wyłączony). Na
    zwrócenie im uwagi stwierdzili, że "nie chcą się pakować w koszty", a piec
    CO "ma już tak od nowości". Ręce opadają.

    Gwoli wyjaśnienia dom należy do faceta, który w nim nie mieszka (mieszka w
    nim jego żona, z którą podobno jest w trakcie rozwodu). Dlatego rozmowy z tą
    kobietą nie dają żadnego rezultatu. Oczywiście muzykuje nie ta kobieta, lecz
    jej synek, który dodatkowo w czasie jej nieobecności zaprasza "towarzystwo".

    Mam nadzieję, że istnieje jakiś sensowny sposób wyegzekwowanie swojego prawa
    do spokoju (nie tylko w nocy).

    ps. Uprzedzając ew. złośliwe komentarze, dodam, że ja i żona jesteśmy ludźmi
    stosunkowo młodymi i również lubimy imprezy (choć wolimy te w lokalach). Nie
    mamy również nic przeciwko imprezom w domu, o ile uprzedza się o nich
    sąsiadów.

    Radek

  • 2. Data: 2005-07-10 13:06:49
    Temat: Re: pozew z Art. 51 k.w i/lub Art.144 k.c - jak??
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dar2uo$lrq$1@atlantis.news.tpi.pl>, Radek wrote:
> [...]
    > mamy również nic przeciwko imprezom w domu, o ile uprzedza się o nich

    Ppoprzeglądaj archiwum grupy. Temat wałkowany aż do znudzenia z tym
    tygodniem włącznie.

    --
    Marcin