  • 21. Data: 2007-01-23 10:38:11
    Temat: Re: problem... wiatrówka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > geniuszy w tej policji maja skoro na oko w takim razie sa w stanie
    > zmierzyc "energie" wiatrowki

    A może poszli na szkolenia do Ojca Dyrektora? I są teraz świętymi
    jasnowidzami? ;->

    Jeśli tak, to niedługo przestępstw nie będzie, wykroczeń nie będzie - w
    ogóle niczego nie będzie ;->

  • 22. Data: 2007-01-23 12:09:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:k55h84-l2e.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jeśli tak, to niedługo przestępstw nie będzie, wykroczeń nie będzie - w
    > ogóle niczego nie będzie ;->

    i nastanie czas kononowicza ;)

  • 23. Data: 2007-01-23 17:02:08
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 19:52:40 +0100, xxx napisał(a):

    > takie wiatrówki sprzedaja na allegro...

    Na allegro sprzedają wiele dziwnych rzeczy. Nie znam się na tym,
    ale wydaje mi się że każda wiatrówka powinna mieć jakiś certyfikat
    który poświadczy że faktycznie ma <17J. W każdym razie niektórzy
    sprzedawcy chwalą się koncesją i posiadaniem certyfikatów.
    Czy nie jest tak że brak certyfikatu waiatrówki już oznacza że nie
    spełnia norm które ją dopuszczajądo sprzedaży i używania bez
    zezwolenia?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 24. Data: 2007-01-23 21:20:58
    Od: "WS" <L...@c...pl>

    Henry (k) napisał(a):
    >Nie znam się na tym,
    > ale wydaje mi się że każda wiatrówka powinna mieć jakiś certyfikat
    > który poświadczy że faktycznie ma <17J.

    wg http://airguns.pl/18,swift,optics.html taki certyfikat jest
    (praktycznie) bezwartosciowy

    cyt:

    "Warto wiedzieć że jedynym sposobem by uzyskać prawomocne
    zaświadczenie o energii wiatrówki jest skierowanie jej na ekspertyzę
    przez sąd lub Policję. Ekspertyza taka zaświadcza że w dniu badania
    wiatrówka miała x J, czyli zatrzymanie jej przez Policję było
    słuszne bądź nie. Po oddaniu jej właścicielowi w 5 minut można
    energię zmienić - co znów czyni ekspertyzę bezwartościową. "
    "W Niemczech np. wiatrówkę bez pozwolenia (do 7,5 J) kupuje się od
    ręki. Mocną sprężynę też, ale osobno. Tylko, jak się nie ma
    zezwolenia, założyć tej sprężyny nie wolno"

    WS

  • 25. Data: 2007-01-24 00:08:04
    Od: Jacek_P <n...@n...cyf-kr.edu.pl>

    Nostradamus <l...@p...fm> napisal:
    > Nawet pacan wie, że obecnie gładko czy gwintolufowość nie ma znaczenia.
    > Ważna jest tylko energia, a ta nie może przekraczać 17 kilodżuli.

    Rany Boskie, 17 J a nie kJ. Przy 17 kJ mialaby predkosc wylotowy
    rzedu 2500 m/s.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2007-01-24 10:29:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <n...@n...cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Rany Boskie, 17 J a nie kJ. Przy 17 kJ mialaby predkosc wylotowy
    > rzedu 2500 m/s.

    on jak widac przeszedl odpowiednie nauki w policji ;) i wie lepiej

  • 27. Data: 2007-01-24 10:35:58
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Rany Boskie, 17 J a nie kJ. Przy 17 kJ mialaby predkosc wylotowy
    > rzedu 2500 m/s.

    Może kupił Barretta M82A1 [1] i nazwał go pieszczotliwie "wiatrówką"? ;]

    Pozdrawiam -- Spook.

    [1] .50 cal, snajperka mniej więcej przeciwpancerna

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 28. Data: 2007-01-24 14:03:38
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek_P" <n...@n...cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Rany Boskie, 17 J a nie kJ. Przy 17 kJ mialaby predkosc wylotowy
    > rzedu 2500 m/s.

    Rany Boskie, chyba domyśliłeś się, że miało być J a nie kJ ??
    Głównie chodziło mi o "zniknięcie" gwintowości ;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 29. Data: 2007-01-25 09:31:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Rany Boskie, chyba domyśliłeś się, że miało być J a nie kJ ??
    > Głównie chodziło mi o "zniknięcie" gwintowości ;))

    sie tak nie tlumacz, przestaniesz sie mylic to moze do policji cie przyjma
    :)