  • 1. Data: 2007-01-22 12:24:21
    Temat: zachowek-czy mam do niego prawo
    Od: "Kama" <s...@o...pl>

    Witam Chcialam przedstawic sytuacje, w ktorej sie znalazlam i moze ktos
    udzieli mi jakiejs porady Tak wiec zaczne od poczatku Moj ojciec mial troje
    dzieci - syna z pierwszego malzenstwa ora mnie i moja siostre z
    niemalzenskiego zwiazku z moja matka We wrzesniu 2005 roku ojciec nagle
    zmarl Jedyny majatek jaki posiadal to mieszkanie ktore jednak w 1997 roku
    aktem darowizny przepisal na mojego brata Ja z moja siostra nie dostalysmy
    nic Po przepisaniu tego mieszkania ojciec wyprowadzil sie do mieszkania
    brata ktore mialo byc po jego smierci dla mnie Ale zmarl nagle i nie zdazyl
    przepisac mieszkania na mnie (czyli wciaz jest ono wlasnoscia brata) a w
    chwili smierci nie posiadal niczego co moznaby podzielic na nas troje
    Testamentu oczywiscie nie bylo Tak wiec moje pytanie brzmi Czy mamy z
    siostra prawo do zachowku I jezeli tak to czy jest to suma o ktora warto w
    ogole zakladac sprawe w sadzie Nie wiem jak sie do tego zabrac Dziekuje z
    gory za wszelkie informacje
    Karolina

  • 2. Data: 2007-01-22 12:38:58
    Temat: Re: zachowek-czy mam do niego prawo
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Zachowek jest przy testamencie. Natomiast darowizny /mieszkanie też/ wchodzą
    do masy spadkowej.
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2007-01-23 01:04:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kama" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > udzieli mi jakiejs porady Tak wiec zaczne od poczatku Moj ojciec mial
    > troje dzieci - syna z pierwszego malzenstwa ora mnie i moja siostre z

    Co z faktyczną żoną. Rozwiedli się, zmarła, czy cały czas byli małżeństwem.

    > We wrzesniu 2005 roku ojciec nagle zmarl Jedyny majatek jaki posiadal to
    > mieszkanie ktore jednak w 1997 roku aktem darowizny przepisal na mojego
    > brata.

    Czy to mieszkanie było tylko jego czy jego i jego formalnej żony?

> [...]
    > mnie Ale zmarl nagle i nie zdazyl przepisac mieszkania na mnie (czyli
    > wciaz jest ono wlasnoscia brata) a w chwili smierci nie posiadal niczego

    Stop. Nie mógł przepisać tobie skoro podarował twojemu bratu.
    Nie możesz komuś pożyczyć samochodu, który wczoraj sprzedałaś.
    Coś tu nie gra.

    > Testamentu oczywiscie nie bylo Tak wiec moje pytanie brzmi Czy mamy z
    > siostra prawo do zachowku I jezeli tak to czy jest to suma o ktora warto w
    > ogole zakladac sprawe w sadzie Nie wiem jak sie do tego zabrac Dziekuje z

    tak macie prawo do zachowku w stosunku do brata.
    Zachowek to 50% tego co byście dostali gdyby to mieszkanie było dalej jego.
    Teraz pytanie czy całe mieszkanie było jego, czy do spółki z poprzednia żoną
    i jaki był stan prawny w chwili darowizny.

    strasznie ciężko odpowiadac dalej, bo nic nie wiem na temat kto był
    włascicielem mieszkania i czy jego zona żyła / żyje czy nie.

    generalnie to każda z was możesz dostać od 1/12 do 1/6 wartosci mieszkania
    w gotówce w zelezności do tego czy mieszkanie w 100% czy w 50% należało do
    ojca.

  • 4. Data: 2007-01-23 20:54:43
    Od: "Kama" <s...@o...pl>

    Hej dzieki za odpowiedz Napisze Ci wszystko dokladnie to moze dasz mi jakies
    konkrety Tak wiec
    1. z pierwsza zona sie rozwiodl i dopiero potem poznal moja mame ale nie
    mieli slubu ale urodzilam sie ja i moja siostra
    2.mieszkanie ktore przepisal bratu bylo tylko jego
    3. a dalej troche zamieszalam ale chodzi o to ze ojciec przepisal bratu
    swoje mieszkanie (dwupokojowe) w ktorym brat zamieszkal a sam przeniosl sie
    do mieszkania w ktorym wczesniej mieszkal brat (kawalerka) I ta kawalerka
    miala byc dla mnie ale ojciec zmarl i nic z tego a brat po dobroci nie chce
    sie podzielic
    4. i jeszcze jedno czy jak nie ma testamentu to wciaz mam prawo do zachowku?
    Bo ktos mi napisal ze to jakas masa spadkowa a nie zachowek
    Dzieki pozdrawiam
    Karolina