  • 31. Data: 2003-03-11 22:35:31
    Temat: Re: problem spamu
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek.." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b4l8gj$t45$1@sklad.atcom.net.pl...
    > do klientów.. ludzie którzy nigdy w życiu nie prowadzili własnej firmy, za
    > WŁASNE PIENIĄDZE!!!!!

    Tak się składa, że prowadzę własną firmę za własne pieniądze i nie życzę
    sobie spamu. I myślę sobie, że jeśli spam ma być ostatnią deską ratunku dla
    firmy, to lepiej taką firmę zamknąć i nie męczyć siebie i innych...

    Pzdr

    A.

  • 32. Data: 2003-03-11 22:40:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2003, gryz0N wrote:

    >+ HaNkA ReDhUnTeR napisał:
    [...]
    >+ Czy w takim razie powinno sie pozdejmowac wszystkie szyldy reklamowe z
    >+ ulic? Przeciez codziennie widzisz tyle spamu na kazdej ulicy.

    Dobiazg: szyldy wiszą na/nad terenie właścicieli (tego terenu),
    a nie *moim*.
    Spam dociera do *mojej* poczty !

    [...]
    >+ Pozdrawiam

    wzajem ! - Gotfryd

  • 33. Data: 2003-03-11 22:46:23
    Temat: wKF: problem spamu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2003, BeataP wrote:
    >+ Tomek.. <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    [...]
    >+ Ekhm... ponieważ ja też się wypowiedziałam o metodach docierania do
    >+ klientów, to pozwolę sobie dodać, że firma, w której pracuję, jest:
    [...]
    >+ b) nie całkiem moja własna, jedynie w połowie (własność męża)

    wKF: sprzeciw, nie masz umowy o pracę :), nie pracujesz
    a jesteś osobą współpracującą !

    [...]
    >+ f) a i tak nie wysyłam spamu ;-))))

    ...ale na .podatki nie pisujesz, podejrzane... ;)

    >+ Pozdrawiam ciepło

    wzajem ! (szczególnie niespamerów :))
    - Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 34. Data: 2003-03-12 08:34:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > Witam,

    > ty.
    >
    > I co z nimi robiles? Wywalales, skoro firma nie poszukuje pracownikow i nie
    > trabi o tym na stronach, czy w reklamach to po co do niej wysylac CV ??
    > Do mnie CV przychodza co pare dni i jest to zwykly SPAM.

    witam,
    pozwole sobie wlaczyc sie do rozmowy, bo troche zbaczacie z tematu i mylicie
    pojecia...

    cv nie moze byc spamem, bo wg art 10 pkt. 1 ww. ustawy "Zakazane jest
    przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego
    odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty
    elektronicznej.", a informacja handlowa wg. ustawy jest "każda informacja
    przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub
    wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do
    wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w
    odrębnych ustawach, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się
    za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji
    o towarach i usługach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego
    przez podmiot, który zleca jej rozpowszechnianie, w szczególności bez
    wynagrodzenia lub innych korzyści od producentów, sprzedawców i świadczących
    usługi"

    no to chyba jednak cv nie mozna uznac za spam

    pozdrawiam
    d.

  • 35. Data: 2003-03-12 09:03:06
    Od: w...@p...onet.pl

    > Faxem też nie wolno...<ciach>

    ale przesyłanie informacji handlowych za pomocą faksów regulowane jest inną
    ustawą.
    Pojęcie środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu
    usług drogą elektroniczną nie znajduje zastosowania przy przesyłaniu informacji
    handlowej za pomocą faksów (specjalizowanych urządzeń telekomunikacyjnych),
    gdyż wymaga, aby przekaz informacji realizowany był w całości za pomocą
    transmisji danych między systemami teleinformatycznymi nadawcy i odbiorcy
    informacji. Natomiast przekazywanie propozycji zawarcia umowy za pomocą faksów
    jest regulowane przepisem art. 6 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
    produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 poz. 271), który wymaga zgody konsumenta na
    posłużenie się m.in. faksem w celu złożenia mu propozycji zawarcia umowy.

    pozdrawiam
    d.

  • 36. Data: 2003-03-12 11:06:03
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > Czy w takim razie powinno sie pozdejmowac wszystkie szyldy reklamowe z
    > ulic? Przeciez codziennie widzisz tyle spamu na kazdej ulicy.
    > W tym przypadku rowniez np. szyld 'naprawa obuwia - nejlepiej na
    > swiecie' mozna potraktowac jako niechciana reklama. 100 osob przejdzie
    > obok niej obojetnie, a stopierwsza wejdzie.
    > Nie jestem absolutnie za spamowaniem.
    > Jednak co innego jest e-mail z reklama na prywatne konto [bez zgody
    > wlasciciela konta], a co innego oferta handlowa zlozona firmie.
    >
    > Prawdopodobnie mozna 'obejsc' ta ustawe. Wystarczy w naglowku badz
> [...]

    ROTFL...
    Tu nie ma co obchodzić. Nikt klienta nie pośle do diabła jeśli na jego
    ofercie zarobi. A jeśli będzie oferował pietruszkę firmie komputerowej to
    prędzej, czy później trafi tam gdzie trzeba.

    Oferta handlowa - przykład -> "Chcielibyśmy zakupić u Państwa 15 szt
    komputerów".itp
    Spam - przykład -> "Jestemy firmą sprzedającą pietruszkę gdzie popadnie. W
    razie chęci zakupu prosimy o kontakt"

    Czy to tak trudno zrozumieć?

    Już chyba wiem w jaki sposób będzie się nadal rozpowszechniał spam na
    firmowe skrzynki. Tym razem furtką będzie naiwność klienta, wiara w dobre
    intencje klienta. Cały tekst maila dopowiedzcie sobie sami.

    SOTB

  • 37. Data: 2003-03-12 11:11:28
    Od: "Kuba" <k...@w...pl>

    Wreszcie jakieś konkrety:

> [...]
    > przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub
    > wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód,
    [ciach]
    > no to chyba jednak cv nie mozna uznac za spam

    IMHO wręcz przeciwnie.
    Wysyłając CV chcę zaoferować swoje "usługi" lub jak wolisz promować "osobę
    wykonującą zawód".
    Niejestem prawnikiem, a ty?
    Dzięki wam o posłowie za jasne i czytelne przepisy.
    Kuba

  • 38. Data: 2003-03-12 11:13:25
    Od: "Kuba" <k...@w...pl>

    > ale przesyłanie informacji handlowych za pomocą faksów regulowane jest
    inną
    > ustawą.
    [ciach]

    No to wolno wysłać czy nie?
    Z cytowania ustaw niewiele wynika. Jaka jest interpetacja tych przepisów.
    Kuba

  • 39. Data: 2003-03-12 11:33:05
    Temat: a jesli posiadam baze adresowa?
    Od: " nawrotka" <n...@N...gazeta.pl>

    Czy zatem spamowaniem jest równiez wysyłanie oferty do firm/osób, których
    adresy zdobylismy podczas targów, seminariów? Jeśli powołamy sie na tę
    okoliczniści wydaje mi się, ze nikt nie powinien reagowac negatywnie dostając
    kolejna informacje o ofercie.

  • 40. Data: 2003-03-12 12:04:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Kuba" <k...@w...pl> popełnił 12 mar 2003 na pl.soc.prawo utwór

> [...]
    ICZ?
    Spam to spam, ustawa reguluje co innego.
    Nie wszystko co jest spamem jest zakazane przez ustawę.
    I nie wszystko co zakazane ustawą jest spamem.

    > IMHO wręcz przeciwnie.
    > Wysyłając CV chcę zaoferować swoje "usługi" lub jak wolisz promować
    > "osobę wykonującą zawód".
    I prowadzącą DG? Jeżeli wysyłasz swoje CV masowo bez zgody odbiorców to
    spamujesz - pomimo że nie działasz wbrew ustawie.

    --
    pozdro
    poreba