  • 1. Data: 2011-06-24 09:54:42
    Temat: próba wymuszenia odszkodowania - jak się obronić
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Jakieś 2 tygodnie temu żona miała stłuczkę na skrzyżowaniu. Ruszając
    stuknęła (symbolicznie, jedna mała ryska na zderzaku poszkodowanego,
    brak szkód na aucie żony) w tył poprzedzającego pojazdu. Policja nie
    była wzywana, napisali oświadczenie w którym szczegółowo zostały
    wymienione uszkodzenia, zrobiona fotka. Ze zdjęcia wynika zresztą że
    zderzak był już wcześniej uszkodzony, więc facet mógł naciągać, no ale
    zdarzenie było.
    Dziś przychodzi polecony za potwierdzeniem odbioru od PZU Ubezpieczenia
    na życie, w którym napisano, że wzywa się do przedstawienia dokumentów
    samochodu i kierowcy w związku ze "szkodą zgłoszoną w ramach autocasco
    korporacyjnego" skutkującą "uszkodzeniami na ciele i rozstrojem
    zdrowia". Po zdarzeniu poszkodowany nie skarżył się na nic, więc nic nie
    było wpisywane w tym temacie. Natomiast teraz żona przypomniała sobie,
    że facet miał obandażowany nadgarstek i problem z podpisaniem się.

    Jak dla mnie to postanowił sobie podciągnąć ten uraz, zrobiony
    wcześniej, pod stłuczkę. Najdziwniejsze jest to, że szkoda nie została
    zgłoszona do naszego TU z OC, tylko do jego AC.

    W przesyłce od PZU są formularze opisu zdarzenia, które oczywiście
    wypełnimy i odeślemy. Chciałbym się poradzić Szanownej Grupy co jeszcze
    powinno zostać napisane, żeby nie dać sobie wmówić tej jego reki, żeby
    jasno zaznaczyć, że to "uszkodzenie na ciele" to on miał wcześniej. Czy
    w tej sytuacji powinniśmy powiadomić naszego ubezpieczyciela u którego
    mamy pakiet łącznie z NNW czy poczekać na odpowiedź PZU Życie na
    "protest"? Doradźcie coś proszę.
    --
    MZ

  • 2. Data: 2011-06-24 10:54:55
    Od: "klon" <s...@y...co.uk>

    > W przesyłce od PZU są formularze opisu zdarzenia, które oczywiście
    > wypełnimy i odeślemy.

    a po co?

    mec.

  • 3. Data: 2011-06-24 11:38:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MZ

> [...]
    > w tej sytuacji powinniśmy powiadomić naszego ubezpieczyciela u którego
    > mamy pakiet łącznie z NNW czy poczekać na odpowiedź PZU Życie na

    Radziłbym skonsultować się z prawnikiem (a nie tylko z grupą dyskusyjną),
    bo jak pewnie wiesz spowodowanie uszkodzeń na ciele zmienia sytuację
    sprawcy nie tylko w kwestii odszkodowania.

  • 4. Data: 2011-06-24 12:30:00
    Temat: Re: próba wymuszenia odszkodowania - jak sie obronia
    Od: "klon" <s...@y...co.uk>

    > Radziłbym skonsultować się z prawnikiem (a nie tylko z grupą dyskusyjną),

    adotegczasu niepodnipisywać NIOCZEGO!!!

    jk

  • 5. Data: 2011-06-25 20:18:31
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    W dniu 2011-06-24 11:54, MZ pisze:

    > W przesyłce od PZU są formularze opisu zdarzenia, które oczywiście
    > wypełnimy i odeślemy.

    W dupe z nimi. Na nic nie odpisuj, bo jeszcze sie przyznasz przypadkiem.
    Policja sie do Ciebie zglosi jezeli bedzie taka potrzeba. Teraz to ich
    zignoruj. Co Ciebie obchodzi jakas prywatna firma, ktora zawarla umowe z
    inna prywatna firma?

    pozdr
    PG