  • 1. Data: 2011-08-24 09:11:56
    Temat: prawo pracy-podstawa zwolnienia?
    Od: "Tunia" <t...@p...onet.pl>

    Witam, taki temacik:

    Księgowa mająca w zakresie obowiązków obsluge finansowo-ksiegowa (odkrywcze).
    Pracodawca poleca jej prowadzenie ksiegowosci przy uzyciu stosownego
    oprogramowania komputerowego. Ksiegowa jest jednak leciwa i stwierdza, ze ona
    inaczej niz recznie nie potrafi i nie bedzie robic z uzyciem oprogramowania.

    Na oko - podstawa do zwolnienia. Chyba ze macie inne spostrzezenia.

    Tunia

  • 2. Data: 2011-08-24 10:17:00
    Temat: Re: prawo pracy-podstawa zwolnienia?
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-08-24 11:11, Tunia wrote:
> [...]
    > inaczej niz recznie nie potrafi i nie bedzie robic z uzyciem oprogramowania.
    >
    > Na oko - podstawa do zwolnienia. Chyba ze macie inne spostrzezenia.

    Zatrudniony jest spawacz, od pięciu lat spawa stal. Pracodawca poleca mu
    od jutra spawać aluminium, nie zapewnia przeszkolenia. Podstawa do
    zwolnienia?

    gacek

  • 3. Data: 2011-08-24 10:21:33
    Temat: [OT] Re: prawo pracy-podstawa zwolnienia?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 24.08.2011 12:17, gacek wrote:

    > Zatrudniony jest spawacz, od pięciu lat spawa stal. Pracodawca poleca mu
    > od jutra spawać aluminium, nie zapewnia przeszkolenia. Podstawa do
    > zwolnienia?

    Dzięki wszystkim grupowiczom za te wątki kodeksowo-pracowe,
    świetny prysznic w razie gdy przyszło człowiekowi do głowy kogoś
    zatrudnić :)

    Tomek

  • 4. Data: 2011-08-24 12:07:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/24/2011 5:17 AM, gacek wrote:

    > Zatrudniony jest spawacz, od pięciu lat spawa stal. Pracodawca poleca mu
    > od jutra spawać aluminium, nie zapewnia przeszkolenia. Podstawa do
    > zwolnienia?

    zły przykład.

    nikt księgowej nie każe być kierowcą.

    spadawcz od pięci lat spawa stal elektrodą typu A.
    Pracodawca podleca mu od jutra spawać stal elektodą typu B.
    Ale spawacz odmawia bo od zawsze spawał ekeltrodą typu A.
    Podstawa do zwolnienia?

  • 5. Data: 2011-08-24 12:20:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-24 14:07, witek pisze:

> [...]

    > Pracodawca podleca mu od jutra spawać stal elektodą typu B.
    > Ale spawacz odmawia bo od zawsze spawał ekeltrodą typu A.

    Zły przykład.
    Spawacz dotychczas spawał ręcznie.
    Teraz każą mu spawać na automacie.
    Cd jak w innych postach... ;)

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-08-24 12:24:43
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-08-24 14:07, witek wrote:

> [...]
    > Pracodawca podleca mu od jutra spawać stal elektodą typu B.
    > Ale spawacz odmawia bo od zawsze spawał ekeltrodą typu A.

    Znaczy wydaje mi się, że w sądzie ważna byłaby argumentacja i to, czego
    w zasadzie pracownik odmawia.

    Podjęcia od zaraz pracy ze sprzętem, którego nie umie obsługiwać, czy
    przeszkolenia się a potem...

    gacek

  • 7. Data: 2011-08-24 12:43:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-24 12:17, gacek pisze:

    > Zatrudniony jest spawacz, od pięciu lat spawa stal. Pracodawca poleca mu
    > od jutra spawać aluminium, nie zapewnia przeszkolenia. Podstawa do
    > zwolnienia?

    Oczywiście.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 8. Data: 2011-08-24 12:46:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-24 12:17, gacek pisze:

    > Zatrudniony jest spawacz, od pięciu lat spawa stal. Pracodawca poleca mu
    > od jutra spawać aluminium, nie zapewnia przeszkolenia. Podstawa do
    > zwolnienia?

    Oczywiście.
    Pracodawca który zmienia technologię, profil produkcji czy coś tam
    innego, ma prawo wypowiedzieć umowe takim pracownikom którzy nie mają
    niezbędnych kwalifikacji, by zatrudnić pracowników którzy mają
    kwalifikację.
    Pomijam tylko że z punktu widzenia pracodawcy to kretyńskie rozwiązanie,
    ale ma prawo do głupoty.

  • 9. Data: 2011-08-24 15:01:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-24 10:17:00 +0000, gacek <g...@w...pl> said:

    > Zatrudniony jest spawacz, od pięciu lat spawa stal. Pracodawca poleca
    > mu od jutra spawać aluminium, nie zapewnia przeszkolenia. Podstawa do
    > zwolnienia?

    Likwidacja stanowiska spawacza stali?
    ;)

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2011-08-24 23:59:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Tunia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na oko - podstawa do zwolnienia. Chyba ze macie inne spostrzezenia.

    Najbezpieczniej zmienić warunki umowy (zakres obowiązków), a pracownik albo
    je przyjmie, albo zacznie biec okres wypowiedzenia.