  • 1. Data: 2011-08-23 14:48:00
    Temat: Biedronka postawiła bilbord bez zgody
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Działka, gdzie niedawno zbudowano sklep Biedronka przylega do działki
    kuzyna. Ostatnio ze zdumieniem zauważył, że Biedronka na jego działce
    postawiła bilbord na betonowym fundamencie. Granica między działkami nie
    jest wyraźnie zaznaczona, ale nie ma wątpliwości, że bilbord postawili
    już nie na swoim. Na działce kuzyna jest łąka. Straty w sumie niby
    niewielkie, ale gdyby przyszło likwidować betonowe fundamenty, to z
    pewnością będzie to albo bardzo dużo pracy własnej, albo trzeba będzie
    sporo zapłacić.
    Co zrobić, żeby Biedronka płaciła za tę reklamę, albo skutecznie
    zlikwidować ten bilbord czy też uzyskać jakieś odszkodowanie. Znajomy za
    postawienie na swojej działce podobnej reklamy otrzymuje 200 zł
    miesięcznie (w małym miasteczku).
    Jacek

  • 2. Data: 2011-08-23 15:38:38
    Temat: Re: Biedronka postawiła bilbord bez zgody
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >uzyskać jakieś odszkodowanie. Znajomy za postawienie na swojej działce
    >podobnej reklamy otrzymuje 200 zł miesięcznie (w małym miasteczku).

    Skontaktować się z "Biedronką" i wyjaśnić sprawę
    Niech kuzyn podejdzie do kierownika sklepu io opowie co i jak

  • 3. Data: 2011-08-23 17:25:38
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-23 17:38, Kris pisze:

    > Skontaktować się z "Biedronką" i wyjaśnić sprawę
    > Niech kuzyn podejdzie do kierownika sklepu io opowie co i jak

    ...a w razie odmowy wystawi im fakturę na milionpięćsettrzydziewięćset
    dziennie za dzierżawę działki pod reklamę, a po miesiącu odda dług do
    windykatora.
    pwz

  • 4. Data: 2011-08-23 17:30:50
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Kierownik nie wie nic. On tylko prowadzi sklep. Z budową nie miał nic
    wspólnego.
    Właścicielem sklepu jest Jeronimo Martins Dystrybucja.
    Jacek

  • 5. Data: 2011-08-23 18:02:52
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    W dniu 23-08-2011 19:30, Jacek pisze:
    > Kierownik nie wie nic. On tylko prowadzi sklep. Z budową nie miał nic
    > wspólnego.
    > Właścicielem sklepu jest Jeronimo Martins Dystrybucja.
    > Jacek

    Napisz wezwanie do usunięcia reklamy oraz wezwanie do zapłaty za
    bezumowne korzystanie z działki. Wyznacz termin do usunięcia oraz do
    zapłaty.
    Pismo poleconym za potwierdzeniem odbioru skieruj do spółki jeronimo.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2011-08-24 06:07:33
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.08.2011 16:48, Jacek pisze:

    > Co zrobić, żeby Biedronka płaciła za tę reklamę, albo skutecznie
    > zlikwidować ten bilbord czy też uzyskać jakieś odszkodowanie. Znajomy za

    Zależy, co chce uzyskać... Jeśli stały dochód, to należy wysłać do tej
    firmy pismo z informacją o naruszeniu własności (najlepiej z mapką) i
    żądaną sumą (sugeruję: za postawienie + miesięczny czynsz). List
    polecony z potwierdzeniem odbioru i dać im rozsądny czas na reakcję (14
    dni powiedzmy).

    Jeśli nie zareagują - zagrozić zgłoszeniem samowolki do PINBu, a jeśli
    będą uparci - zgłosić do PINBu i pozywać cywilnie za spowodowane szkody.

    Jeśli chce się tylko pozbyć reklamy - można od razu przejść do
    ostatniego etapu.

    > postawienie na swojej działce podobnej reklamy otrzymuje 200 zł
    > miesięcznie (w małym miasteczku).

    Jakoś mało...

  • 7. Data: 2011-08-24 06:39:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    > Jakoś mało...

    Napisał, że małe miasteczko. Może mieć 500 mieszkańców. Mały target->małe
    pieniądze.

  • 8. Data: 2011-08-24 07:37:58
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2011 08:39:08 +0200, qwerty napisał(a):

    > Napisał, że małe miasteczko. Może mieć 500 mieszkańców. Mały target->małe
    > pieniądze.

    Ale droga moze byc mocno przepustowa. Wielkie bilboardy nie sa zorientowane
    dla malych wsi i miasteczek, ale dla kierowcow i pasazerow.

    --
    Mark

  • 9. Data: 2011-08-24 07:51:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup

    >Ale droga moze byc mocno przepustowa. Wielkie bilboardy nie sa
    >zorientowane
    >dla malych wsi i miasteczek, ale dla kierowcow i pasazerow.

    Biedronka swoich bilbordów nie ma/ nie stawie przy drodze.
    Myślę że tu raczej chodzi o duże logo biedronki na betonowej podstawie które
    jest prawie przy kazdym sklepie. Działka o której pisze autor wątku pewnie
    graniczy ze sklepem biedronka i oni postawili tam to "logo" Jeśli postawili
    faktycznie na nie swoim terenie to powinni to wyprostować lub zacząć płacic.
    Dlatego trzeba do nich oficjalnie napisać. Znam podobny przypadek z
    Bricomarche- właściciel sąsiedniej działki tez myślał że reklama(tu był to
    bilbord) stoi na jego terenie i próbował coś za to "wyrwać". Jednak
    sprowadzony geodeta wyprowadził o z błędu. Po prostu jemu "wydawało się" że
    wie gdzie ma granice swojej działki a faktycznie było inaczej. Podobnie
    może być i w przypadku opisanym w tym wątku.

  • 10. Data: 2011-08-24 09:32:36
    Od: Jacek <b...@e...pl>

    On 2011-08-23, pwz <p...@o...eu> wrote:
    > ...a w razie odmowy wystawi im fakturę na milionpięćsettrzydziewięćset
    > dziennie za dzierżawę działki pod reklamę, a po miesiącu odda dług do
    > windykatora.

    A windykator (sąd?) zapyta: Gdzie umowa do tej faktury?

    Jacek