  • 1. Data: 2004-12-01 19:24:30
    Temat: prawo lokalowe
    Od: Naveed <n...@w...pl>

    Witam,
    Mam pytanie dotyczace prawa lokalowego. Wlasciciel kamienicy podniosl
    czynsz. Jeden z najemcow, nie bedac w stanie placic tak wysokich oplat
    zadluzyl sie. Sprawa trafila do sadu. Najemca zaplacil zalegly czynsz,
    jednak nie chcial juz dalej najmowac lokalu, gdyz czynsz byl za wysoki.
    Sad wydal nakaz eksmisji. Najemca ma na utrzymaniu zone i 2 dzieci w tym
    jedno niepelnosprawne. Sad zobowiazal dzielnicowy wydzial spraw
    spolecznych do zapewnienia eksmitowanemu mieszkania socjalnego. Moje
    pytanie zatem brzmi, czy eksmitowany najemca do czasu przyznania lokalu
    socjalnego moze przebywac w najmowanym mieszkaniu, jesli tak to czy musi
    dalej placic tak wysoki czynsz? Osobiscie wydaje mi sie ze moze
    przebywac jednak wiaze sie to z tym ze czynsz musi placic. Co byscie
    poradzili takiej osobie? Co ma zrobic do czasu przyznania lokalu
    socjalnego?? Z gory dziekuje za wszelkie rady.

    Pozdrawiam,
    Naveed

  • 2. Data: 2004-12-01 20:08:19
    Temat: Re: prawo lokalowe
    Od: " demagogia" <d...@g...pl>

    Naveed <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > pytanie zatem brzmi, czy eksmitowany najemca do czasu przyznania lokalu
    > socjalnego moze przebywac w najmowanym mieszkaniu, jesli tak to czy musi

    Może mieszkać do czasu wskazania przez gminę lokalu socjalnego. Jest
    obowiązany płacić dotychczasowy czynsz.

    >Osobiscie wydaje mi sie ze moze
    > przebywac jednak wiaze sie to z tym ze czynsz musi placic. Co byscie
    > poradzili takiej osobie? Co ma zrobic do czasu przyznania lokalu
    > socjalnego?? Z gory dziekuje za wszelkie rady.

    Jedyne co może, to dopominać się w gminie o lokal socjalny. Może też dopominać
    się od gminy odszkodowania, ponieważ wyrokiem sądu gmina powinna wynająć mu
    lokal socjalny dużo tańszy od "zwykłego" i z winy gminy musi płacić czynsz, na
    który go niestać. Ale ludzie biedni z reguły pokornie przyjmują wszelkie
    działania administracji i raczej nie idą do sądu z żądaniami wobec gminy.

  • 3. Data: 2004-12-01 20:09:09
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    "Naveed" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > jednak wiaze sie to z tym ze czynsz musi placic. Co byscie poradzili
    > takiej osobie? Co ma zrobic do czasu przyznania lokalu socjalnego?? Z gory

    Orzekając o uprawnieniu do otrzymania lokalu socjalnego, sąd nakazuje
    wstrzymanie wykonania opróżnienia lokalu do czasu złożenia przez gminę
    oferty zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego.
    Jednak osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane do dnia
    opróżnienia lokalu do opłacania czynszu w takiej wysokości, jaki byłyby
    obowiązane opłacać gdyby najem nie wygasł.
    Jeśli jest to możliwe taka osoba może do czasu przydziału lokalu socjalnego
    wynająć coś tańszego. Na lokal socjalny w dzisiejszych czasach trzeba
    niestety długo czekać...

    pozdr.
    Robek