  • 1. Data: 2004-12-01 18:43:12
    Temat: Biegły sądowy - strasznie drogo
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    W sprawie cywilnej został powołany biegły w zakresie kominiarstwa.
    Chodzi o ustalenie sposobu podziału do korzystania z przewodów
    kominowych (mały budynek mieszkalny - cztery lokale,
    jedno z mieszkań nie ma możliwości korzystania z komina choć
    liczba kominów jest wystarczająca a problemem jest ich przydział
    do poszczególnych mieszkań).
    Praca biegłego ma polegać na inwentaryzacji przewodów kominowych
    i wskazaniu kto z którego ma korzystać.
    Biegły wystawił rachunek na 680 zł. Zdaniem strony to bardzo
    drogo - nakład pracy niezbyt duży (biegły musiał dojechać 40km
    i poświęcić na obiekcie godzinkę a w domu pewnie jeszcze dwie-trzy
    godziny na napisanie opinii) a kwalifikacje wymagane do
    sporządzenia takiej opinii też nie nadzwyczaj wysokie.
    Sąd uwzględnił rachunek w całości i jest tydzień na ewentualne
    zażalenie.
    No i w końcu pytania:
    1. czy taka kwota nie jest rażąco wysoka?
    2. czy składać zażalenie a jeżeli tak to co można napisać?
    3. jakie są szanse na zmniejszenie tej kwoty?

    Alek

  • 2. Data: 2004-12-02 18:57:46
    Temat: Re: Biegły sądowy - strasznie drogo
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    wiadomości news:col3ep$crt$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > No i w końcu pytania:
    > 1. czy taka kwota nie jest rażąco wysoka?
    > 2. czy składać zażalenie a jeżeli tak to co można napisać?
    > 3. jakie są szanse na zmniejszenie tej kwoty?

    Azaliż nie znajdzie się tu nikt znający się na kosztach biegłych?
    Pomóżcie dobrzy ludzie bo termin króciutki!!

    Alek

  • 3. Data: 2004-12-02 19:27:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alek wrote:
    > Azaliż nie znajdzie się tu nikt znający się na kosztach biegłych?
    > Pomóżcie dobrzy ludzie bo termin króciutki!!

    rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie kosztów
    przeprowadzenia dowodu z opinii biegłych w postępowaniu sądowym

    licz stawki, sprawdź czas pracy, może coś znajdziesz

    KG

  • 4. Data: 2004-12-02 20:20:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie kosztów
    > przeprowadzenia dowodu z opinii biegłych w postępowaniu sądowym

    To juz jest coś na początek.
    Kluczem do obliczeń jest kwota bazowa a tej nijak nie mogę znaleźć.
    Ile to obecnie wynosi?

    Alek

  • 5. Data: 2004-12-02 20:38:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Alek wrote:
    > To juz jest coś na początek.
    > Kluczem do obliczeń jest kwota bazowa a tej nijak nie mogę znaleźć.
    > Ile to obecnie wynosi?

    przecież napisali gdzie szukać :)
    1 651,67

    KG

  • 6. Data: 2004-12-02 20:56:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > przecież napisali gdzie szukać :)
    > 1 651,67

    No faktycznie. Nie przypuszczałem że kiedykolwiek zajrzę do ustawy
    budżetowej :)
    Rachunku przedstawionego przez biegłego nie widziałem, ale
    z matematyki wychodzi, że naliczył sobie conajmniej 11 godzin pracy
    (nie licząc czasu na dojazdy), czyli pewnie 1h na obiekcie i 10h
    myślenia i pisania. Na moje oko to o wiele za dużo (biorąc pod uwagę
    banalność problemu) ale czy taka argumentacja ma szansę powdzenia?

    Alek

  • 7. Data: 2004-12-02 21:03:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Jeszcze jedno pytanie. Stronom ani uczestnikom nie doręczono
    opinii biegłego. Czy bedzie doręczona 'bez łaski' czy trzeba
    poprosić?
    Poza tym za kilka dni jest termin wizji lokalnej z udziałem
    sądu i biegłego. Z tego by wynikało, że opinia jeszcze nie jest
    ukończona (bo gdyby była to po co wizja?). To jakim cudem biegły
    przedstawił rachunek a sąd go zatwierdził?

    Alek