  • 1. Data: 2004-12-01 18:26:37
    Temat: Jak z płaceniem czynszu spółdzielni?
    Od: "Marcin Michalski" <m...@o...pl>

    Witam
    Mam problem.
    Rodzice mają w spadku zapisane mieszkanie, jednak sprawa sądowa nie jest
    jeszcze zakończona, a właściciel mieszkania nie żyje.
    Czy są oni zobowiązani do płacenia czynszu za mieszkanie Spółdzielni
    mieszkaniowej.
    Według mnie nie są jeszcze pełnoprawnymi właścicielami mieszkania?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Marcin Michalski

  • 2. Data: 2004-12-01 19:40:37
    Temat: Re: Jak z płaceniem czynszu spółdzielni?
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    "Marcin Michalski" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > mieszkaniowej.
    > Według mnie nie są jeszcze pełnoprawnymi właścicielami mieszkania?

    Jeśli jest to spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, to podlega ono
    dziedziczeniu i prawni spadkobiercy powinni ponosić koszty eksploatacji po
    śmierci właściciela. Jeśli nie zrzekną się spadku to przejmują wszystkie
    prawa i obowiązki zmarłego (w tym obowiązek opłacania czynszu). Obowiązek
    ten powstaje już z chwilą smierci art.922 k.c. a nie w chwili "formalnego"
    przepisania prawa do takiego lokalu.

    pozdr.
    Robek

  • 3. Data: 2004-12-10 12:53:02
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Proponuję, by pozyskać dokumenty dotyczące kosztów ponoszonych do czasu
    uprawomocnienia się postanowienia w sprawie spadkowej. Mogą być one
    przydatne w kontakach z urzędem skarbowym, gdyż spadkobiercy nie mogą
    swobodnie dysponować mieszkaniem, a zmuszeni są ponosić koszty. Być może
    uda się je odliczyć przy naliczaniu podatku.
    Fonon