    From: "robek1" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo lokalowe
    Date: Wed, 1 Dec 2004 21:09:09 +0100

    "Naveed" <n...@w...pl> wrote in message
    news:col5v3$a0t$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > Mam pytanie dotyczace prawa lokalowego. Wlasciciel kamienicy podniosl
    > czynsz. Jeden z najemcow, nie bedac w stanie placic tak wysokich oplat
    > zadluzyl sie. Sprawa trafila do sadu. Najemca zaplacil zalegly czynsz,
    > jednak nie chcial juz dalej najmowac lokalu, gdyz czynsz byl za wysoki.
    > Sad wydal nakaz eksmisji. Najemca ma na utrzymaniu zone i 2 dzieci w tym
    > jedno niepelnosprawne. Sad zobowiazal dzielnicowy wydzial spraw
    > spolecznych do zapewnienia eksmitowanemu mieszkania socjalnego. Moje
> [...]

    Orzekając o uprawnieniu do otrzymania lokalu socjalnego, sąd nakazuje
    wstrzymanie wykonania opróżnienia lokalu do czasu złożenia przez gminę
    oferty zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego.
    Jednak osoby zajmujące lokal bez tytułu prawnego są obowiązane do dnia
    opróżnienia lokalu do opłacania czynszu w takiej wysokości, jaki byłyby
    obowiązane opłacać gdyby najem nie wygasł.
    Jeśli jest to możliwe taka osoba może do czasu przydziału lokalu socjalnego
    wynająć coś tańszego. Na lokal socjalny w dzisiejszych czasach trzeba
    niestety długo czekać...

    pozdr.
    Robek