  • 1. Data: 2006-11-11 11:35:47
    Temat: prawo drogowe- a wypadek..
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    WItam
    Mam pytanie odnosnie przepisów drogowych.

    Zdałył sie wypadek- auto z powodu złych warunków wjechało na latarnie.
    Kierowca trzezwy itd. zwyczajnie trudne warunki - awaria zailania
    latarni- wszystko sie nałozyło. i Juz. Predkość byla mała dostosowana w
    zasadzie do warunków - ok 30 km.h
    Przeyjechała policja, wlepiła mandat 200zł za niezachowanie nalezytej
    ostrożności czy cos takiego i to osobie poszkodowanej w tym wypadku.
    Teraz po przemyśleniu sprawy zastanawiam sie czy nie dało by sie uniknąć tej
    śmiesznej opłaty.
    Złozyć jeszcze raz zeznania z nową wersją wydazeń np. auto włączające sie
    do ruchu nie ustąpiło pierwszeństwa, i aby uniknąc wypadku odbiłem w
    prawo- wprost na latarnie...
    a sprawca uciekł. Czy jest szansa tak uniknąc mandatu ?

  • 2. Data: 2006-11-11 12:07:37
    Temat: Re: prawo drogowe- a wypadek..
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 11 Nov 2006 12:35:47 +0100, BETON napisał(a):

    > Czy jest szansa tak uniknąc mandatu ?

    Jedyna szansa na uniknięcie mandatu to odwołanie sie w terminie 7 dni od
    wystawienia _jeśli_ mandat został wystawiony za czyn nie będący
    wykroczeniem. Czyli w Twoim przypadku jest po jabłkach ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-11-11 14:08:32
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Uniknąć mogłeś nie przyjmując mandatu, a policjant za pewne zapytał czy go
    przyjmujesz więc szanse obecnie masz marne. Przyjmując przyznałeś się
    niejako do winy. Prędkość masz dostosować do warunków tj. jeżeli na jezdni
    masz lód to nawet jak wpadniesz w poślizg przy prędkości 30 km/h lód nie
    będzie żadnym wytłumaczeniem, bo mogłeś np. jechać 5 km/h. Ale jak tam
    znalazła się policja ? Sam wezwałeś ? Jeżeli sprawca uciekł, a nie miałeś
    jego nr rej. to wzywając policję, tak jakbyś wymierzył klapsa we własny
    tyłek ;-)

    Pozdro Sławek

  • 4. Data: 2006-11-11 16:39:43
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    BETON napisał(a):
> [...]
    > Kierowca trzezwy itd. zwyczajnie trudne warunki - awaria zailania
    > latarni- wszystko sie nałozyło. i Juz. Predkość byla mała dostosowana

    Skoro zdazyl sie wypadek/kolizja to chyba te predkosc jednak nie byla
    dostosowana.

> [...]
    > ostrożności czy cos takiego i to osobie poszkodowanej w tym wypadku.
    > Teraz po przemyśleniu sprawy zastanawiam sie czy nie dało by sie uniknąć

    A komu miala wlepic? Latarni za nieswiecenie czy nieumyślne spowodowanie
    wypadku?

    A był tak?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-11-11 16:51:00
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał w
    wiadomości news:ej4ues$hks$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Skoro zdazyl sie wypadek/kolizja to chyba te predkosc jednak nie byla
    > dostosowana.

    /ciach/
    MOzna tak przyjąć. Bo zawsze jest jakaś przyczyna...wiec i tu też.
    Autentyczna sytuacja spowodowana była awarią wycieraczek - i brakowało
    do domu kilka kilometrów. Wypadek zdarzył sie przez to ze kierowca nie
    zobaczył przez mokre szyby latarni które w połowie długiego odcinka
    zgasły.

    /ciach/
    > A komu miala wlepic? Latarni za nieswiecenie czy nieumyślne spowodowanie
    > wypadku?

    Sprawa jest raczej jasna- za niezachowaie strożnosci. Ja pytałem jak
    mozna przemanewrować sytuacje aby chociaz uniknać tego niepotrzebnego
    mandatu-= Kiedowa już dostał sporą nauczke za taką nieodpowiedzialną
    jazde...skasowaniem auta.

    > A był tak?

    /ciach/
    /NIE było.

  • 6. Data: 2006-11-11 17:03:22
    Od: "MichalS" <m...@w...pl>

    Użytkownik "BETON" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w prawo- wprost na latarnie...
    > a sprawca uciekł. Czy jest szansa tak uniknąc mandatu ?

    A to Polska wlasnie :-(

    MichalS.

  • 7. Data: 2006-11-11 18:22:23
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    BETON napisał(a):

> [...]
    > brakowało do domu kilka kilometrów. Wypadek zdarzył sie przez to ze
    > kierowca nie zobaczył przez mokre szyby latarni które w połowie

    No wiec wlasciciel samochodu moze sie cieszyc, ze nie odebrali mu dowodu
    rejestracyjnego, bo samochod byl niesprawny technicznie i stan jego
    narazal użytkowników ruchu na niebezpieczeństwo. Pomijam juz fakt, czy
    ów wycieraczki popsuły się w trakcie jazdy, czy już były popsute...
    Jeśli był to drugi przypadek, to wogóle już się nie wypowiadam.

> [...]
    > mozna przemanewrować sytuacje aby chociaz uniknać tego niepotrzebnego
    > mandatu-= Kiedowa już dostał sporą nauczke za taką nieodpowiedzialną

    Dlaczego chcesz kombinowac jesli ewidentnie byla wina kierujacego?
    Pozatym, kto wezwal policje?
    IMHO jest wina - jest kara i tak powinno być. Przykro mi.
    Co do mandatu, to mozna bylo go nie przyjmowac, wtedy sprawa otarła by
    sie o sad, a tak, mandat został przyjęty, czyli mandatobiorca zgodził
    się z nim...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 8. Data: 2006-11-11 20:12:14
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > do domu kilka kilometrów. Wypadek zdarzył sie przez to ze kierowca nie
    > zobaczył przez mokre szyby latarni które w połowie długiego odcinka

    zazwyczaj latarnie ustawia sie poza jezdnia, kierowca nie widzial, czy
    jedzie jezdnia czy juz nie, dobrze ze to tylko latarnia byla...

  • 9. Data: 2006-11-11 21:04:02
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > a sprawca uciekł. Czy jest szansa tak uniknąc mandatu ?

    Iść jutro do kościoła i się pomodlić. Podziękować temu na górze, że na
    drodze postawił latarnię która go zatrzymała a nie grupkę dzieci albo
    pijanego rowerzystę.
    Wtedy by dopiero szans szukał.

    --
    PawełJ

  • 10. Data: 2006-11-12 10:03:08
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ej5e1l$16c$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > I?ć jutro do ko?cioła i się pomodlić. Podziękować temu na górze, że na
    > drodze postawił latarnię która go zatrzymała a nie grupkę dzieci albo
> [...]

    Ty i inni tutaj-mozecie sobie darować takie złote myśli. Mam wyobraźnie
    wiec wiem jak mogło sie skończyć. kierowca też.
    Do tego nie potrzebuje grupy dyskusyjnej.
    Pytałem jak wyglada taka sytuacja w świetle prawa, nie interesują mnie
    jakies smieszne pseudo-rady, typu jest wykroczenie i jest mandat.
    Każdy ma za skórą jakieś wykroczenie a jak tylko wlezie na internet to
    zgrywa wzorowego obywatela... To takie typowo polskie - ech.