  • 1. Data: 2008-12-16 11:41:34
    Temat: [prawo budowlane] zgloszenie inst. pow. 3m
    Od: lotr <c...@o...pl>

    witam

    problem nastepujacy:

    zlozylem zgloszenie ze chce postawic maszcik powyzej 3m (no grubo
    powyzej 3m, tak ok 16m) na budynku z ktorego wlascicielem mam umowe
    dzierzawy i wlasciciel jest na tak na takie inwestycje, a maszcik na
    anteny do sieci bezprzewodowej

    znalazlem firme ktora mi "fachowo" postawi maszcik, fakt koszty troche
    tej firmy wieksze ale "dosyc duze grono ludzi z branzy" polecalo mi ich
    konstrukcje

    po ustaleniach z owa firma, zaplacilem zadatek 20% na poczet masztu (ich
    warunek) i poprosilem o dokumenty do zgloszenia.. niestety ich nie
    dostalem a zgloszenie juz bylo w toku (dokumenty przy zgloszeniu to bylo
    zgloszenie i mapka okolicy z zaznaczonymi budynkami i posesjami, na
    ktorej zaznaczylem budynek i "mniej wiecej" punkt posadowienia masztu)

    na kilka dni przed zakonczeniem okresu oczekiwania (doslownie 3 dni)
    dostalem odpowied ze starostwa ze zglaszaja sprzeciw i obliguja mnie do
    uzyskania pozwolenia budowlanego, i oczywiscie mam 14 dni na odwolanie
    sie do wojewody. Starosta podparl sie stwierdzeniem ze "realizacja w.w
    robot budowlanych moze spowodowac wprowadzenie uciazliwosci dla terenow
    sasiednich" na podst art30. ust.7 pkt 1 i 4 prawa budowlanego.

    W tym terminie juz nie przepuscilem firmie X ktora wziela zadatek na
    maszt i po troche ponad tygodniu maglowania mialem dokumentacje do
    zlozenia odwolania (tj. obliczenia statyczno-wytrzymalosciowe, projekt
    masztu, plan posadowiienia na dachu oraz plan rozmieszczenia odciagow) i
    na moje pismo odpowiedzial wicestarosta z upowaznienia starosty
    (dolaczony plik papierkow mial troche ponad 0,5cm grubosci) iz "nie
    znajduje on zadnych podstaw do uchylenia lub zmiany swojej decyzji"

    oczwiscie na tym samym budynku inna firma (konkurencja moja) ma swoj
    maszt o wys ok 12m ktory trzyma sie bym powiedzial "jako tako" ale
    najlepiej to nie wyglada...

    fakt faktem jest ze moje pisemko napisane jezykiem prostym i
    bezposrednim nie bylo bezposrednio zaadresowane do wojewody

    aktualnie jesli liczyc termin od daty dostarczenia 1 sprzeciwu na
    inwestycje minelo ponad 14 dni, czy w takich okolicznosciach mozna
    jeszcze taka inwestycje uratowac nie pakujac sie w koszty pozw. budowlanego?

    pozdrawiam
    Lotr