    From: darek <m...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo autorskie
    Date: Sat, 03 Jun 2006 16:48:52 +0200

    problem do rozwiazania:

    - posiadam konsole do gier firmy X, ktora sie zapsuła. nie stac mnie na
    nowa wiec pisze sobie emulator tej konsoli na PC'ta. Moj program kopiuje
    niezbedne do uruchomienia plytek CD z grami fragmenty oprogramowania
    konsoli, a takze (dla ulatwienia działania) projektuje interfejs podobny
    do oryginalnego.

    Emulator działa super, jestem jego autorem wiec postanawiam go umiescic
    w sieci za free. Okazuje sie, ze programik zyskał wielką popularnośc
    (5000 pobran w ciagu 2 miesięcy), a przy okazji producent konsoli
    odnotowuje spadek sprzedazy 40% konsoli, przy jednoczesnym wzroscie
    sprzedazy gier o 50%.

    Po jakims tam czasie producent połapał sie o co biega, i chce
    odszkowdowania ode mnie i mojej uczelni (na serwerze uczelni umiescilem
    swoją pracę) , zarzucając mi naruszenie praw do programu komputerowego
    stanowiącego integralną część konsoli.domagaja sie odszkodowania
    odpowiadającego spadkowi sprzedaży konsol, wydania uzyskanych korzyści w
    postaci czterokrotności opłaty licencyjnej za wykorzystanie kodu
    konsoli, zaplaty milona złotych na rzecz fundacji Y, usuniecia programu
    z serwera , zniszczenia kodu źródłowego i wszystkich egzemplarzy
    programu, a takze orzeczeniu przepadku na rzecz Skarbu Państwa
    przedmiotów przy pomocy ktorych dokonano naruszenia, czyli komputera
    mojego i serwera uczelni.

    tak naprawde sprawa ta jest problemem wirtualnym, aczkolwiek podobna
    zdarzyla sie na prawde. Jak oceniacie zasadność roszczeń ??