  • 31. Data: 2020-03-26 11:48:53
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 11:18, J.F. pisze:

    > Przejezyczenie i chodzilo o powietrze wdychane ?
    > Ale co - na wydychanym dzialają? Pory nie sa za duze ?

    Ludzie dajcie już spokój z tym rozmiarem wirusa. On nie wylata
    z paszczy sam, tylko w aerozolu. To tak jakbyś zamknął muchę w
    samochodzie i dowodził, że przecież przejdzie przez zamknietą bramę, bo
    odstęp między szczebelkami bramy jest dużo większy niż mucha.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-03-26 12:06:29
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.03.2020 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > Przyswoiłem, że maseczka chroni otoczenie przede mną, jeśli kicham i pluję,
    > ale sam tylko "minimalizuję ryzyko zakażenia", bo wirus i tak jest

    Ale maseczka w sumie może chronić też przed mimowolnym dotykaniem
    okolic nosa i ust brudnymi rękami, gdy jest się w potencjalnie skażonej
    okolicy. Zawsze coś :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 33. Data: 2020-03-26 12:11:01
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.03.2020 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > UV nie mam, ale raczej nie powinno niszczyć nadmiernie. Co z ozonem, bo
    > akurat ozonator mam pod ręką?

    A ozon tkaninie nie zaszkodzi? IMHO powinien niszczyć (wirusa ale i
    potencjalnie tkaninę), jednoatomowy tlen powstający z rozpadu ozonu
    jest bardzo agresywny.

    Chlor niszczy koronawirusa:
    https://www.totylkoteoria.pl/2020/03/koronawirus-dez
    ynfekcja-inaktywacja.html
    ale akurat o ozonie tu nie ma.

    Ale wg mnie powinno działać, wodę w końcu się z dobrym skutkiem ozonuje
    zamiast chlorowania...

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 34. Data: 2020-03-26 12:25:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 12:11, Dominik Ałaszewski pisze:

    > A ozon tkaninie nie zaszkodzi? IMHO powinien niszczyć (wirusa ale i
    > potencjalnie tkaninę), jednoatomowy tlen powstający z rozpadu ozonu
    > jest bardzo agresywny.

    Samochody się ozonuje i tapicerka się nie rozpada;) Nawet jak szkodzi
    podobnie jak pranie, to przynajmniej wygodniej.

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2020-03-26 12:57:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 11:48:53 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > samochodzie i dowodził, że przecież przejdzie przez zamknietą bramę, bo
    > odstęp między szczebelkami bramy jest dużo większy niż mucha.

    Wirus podróżuje samochodem, który ma nie więcej niż 0.3 mm szerokości.
    Zawsze jednak może się zdarzyć, że auto trafi akurat w szczebelek bramy.
    W sumie maska - podobnie jak modlitwa - nie szkodzi, a i niektórym dodaje
    urody; w dodatku ich produkcja zwiększa PKB.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2020-03-26 12:59:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 11:06:29 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Ale maseczka w sumie może chronić też przed mimowolnym dotykaniem
    > okolic nosa i ust brudnymi rękami, gdy jest się w potencjalnie skażonej
    > okolicy. Zawsze coś :-)

    To brzmi przekonywająco, choć osoby opanowane mogą po prostu trzymać ręce w
    kieszeniach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 37. Data: 2020-03-26 13:11:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 12:57, Olin pisze:

    > Wirus podróżuje samochodem, który ma nie więcej niż 0.3 mm szerokości.

    A taki "samochód" to powstrzymuje w większości przypadków szmata z
    czegokolwiek.

    > Zawsze jednak może się zdarzyć, że auto trafi akurat w szczebelek bramy.

    Może się zdarzyć wiele rzeczy, ale chodzi o to że zdarza się
    zdecydowanie rzadziej.

    > W sumie maska - podobnie jak modlitwa - nie szkodzi, a i niektórym dodaje
    > urody; w dodatku ich produkcja zwiększa PKB.

    Z tym, że maski pomogły pokonać niejedną epidemię w azji (tam jest
    zwyczaj, że jak kaszlesz to maska na ryj i nie ma dyskusji) a modlitwa
    jeszcze nikomu nie pomogła. A i zaszkodziła jak ktoś wpadł na genialny
    pomysł wirusparty w kościele.

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2020-03-26 13:20:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Mar 2020 13:11:12 +0100, Shrek napisał(a):

    > jak kaszlesz to maska na ryj i nie ma dyskusji

    Tego akurat chyba nikt nie neguje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 39. Data: 2020-03-26 14:07:31
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Ale maseczka w sumie może chronić też przed mimowolnym dotykaniem
    > okolic nosa i ust brudnymi rękami, gdy jest się w potencjalnie skażonej
    > okolicy. Zawsze coś :-)

    Dokładnie. Usłyszałem podobne tłumaczenie od aptekarki, kiedy zapytałem,
    po co nosi rękawiczki (wielorazowe), skoro wirus nie wchodzi przez
    skórę, a te rękawiczki i tak już ma brudne. Odpowiedziała, że pomagają
    jej nie dotykać twarzy, czysto psychologicznie.

  • 40. Data: 2020-03-26 14:23:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 13:20, Olin pisze:

    > Tego akurat chyba nikt nie neguje.

    W tym wątku może i nie, ale masa jest secjalistów od "wirus jest mały i
    przez maskę przejdzie". Zresztą dżejef pytał o rozmiary porów w masce.

    --
    Shrek