  • 41. Data: 2020-03-26 15:46:20
    Temat: Re: prawda was wyzwoli od pracy
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 07:58, Shrek pisze:

    > Do piekarnika na 70 stopni i pół godziny (jak masz taki co taką temp
    > utrzyma), jak nie to do słoika i słoik na 20 min do wrzącej wody (w
    > sensie zakręcone na sucho w słoiku).

    Szkoda piekarnika, a ze słoikiem za dużo roboty.
    Wolę już uprać.

    Wie ktoś czy ozonator wytłucze, bo
    > różne opinie słyszałem.

    Czytalam niedawno o tym w internecie. Jak ozonujesz np. mieszkanie, to
    musisz wyjść potem z domu bo to trucizna.
    Poszukaj na google. Wpisz: ozon albo ozonator.
    Kupiłam kiedyś ozonator na Allegro, ale to było wielkie oszustwo.
    Podłączany do gniazdka elektrycznego. Jak podłączyłam, to wyleciała z
    niego jakas trucizna i potem nie robił już nic. Widocznie w środku było
    już pusto, a miał działać zawsze. Nie wiem czy to już wyrzuciłam, czy
    gdzies leży, bo szukałam i niw mogę znaleźć.

    > No i pozostaje najprostsza - wirus "zdycha" po kilku dniach, więc
    > maseczka do kwarantanny;) Problem w tym, że inny bakterii moze się na
    > niej namnożyć (bo wirusy poza organizmem nosiciela się nie mnożą).

    Lepiej uprać i mieć na twarzy coś czystego.

    > Wie ktoś czy ozonowanie działa?

    Podobno działa.

    --
    animka

  • 42. Data: 2020-03-26 15:49:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :
    > Położna napisała na FB, że musiała sama zrobić sobie sama maseczkę i ma
    > dłonie zżarte od płynu dezynfekcyjnego, za co została zwolniona ze
    > szpitala. Co ciekawe, nawet nie podała jego nazwy.
    >
    > Są do tego jakieś podstawy prawne?
    > Czy jak napiszę, że w robocie mam stary komputer albo niewygodne krzesło,
    > to też mogą mnie zwolnić?
    >
    > http://24tp.pl/n/66769

    Lekarze są masowo szantażowani przez dyrekcje szpitali:
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/sygnalis
    ci-szantazowani/ar-BB11IPQK?li=BBr5KbO
    Grożą im dyscyplinarkami, jeśli nie zaprzestaną mówić o
    nieprawidłowościach i o brakach.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 43. Data: 2020-03-26 15:49:15
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 10:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "DominikAłaszewski"  napisał w wiadomości grup

    > Ale trzeba prac w goracej, zeby wirusa zabic.

    Pomoczy sie w gorącej z proszkiem do prania, potem woda przestygnie i
    rąk sobie człowiek nie poparzy.

    --
    animka

  • 44. Data: 2020-03-26 16:02:32
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 10:48, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Maseczki służą przede wszystkim do ochrony osób zakażonych, aby nie
    > stanowili zagrożenia dla otoczenia - wyjaśniał płk prof. Krzysztof
    > Korzeniewski, kierownik Zakładu Epidemiologii i Medycyny Tropikalnej
    > Wojskowego Instytutu Medycznego w rozmowie z PAP Life.
    >
    > Noszone przez osoby niezakażone bardziej działają na dobre samopoczucie
    > noszących, niż mają znaczenie epidemiologiczne. Maseczki powszechnie
    > stosowane, np. w służbie zdrowia, mają tak duże pory, że ich skuteczność
    > pod względem blokowania drobnoustrojów wydostających się z wydychanym

    vid-19/news-cala-prawda-o-maseczkach-czy-uchronia-ci
    e-przed-koronawiruse,nId,4352737#utm_source=paste&ut
    m_medium=paste&utm_campaign=chrome

    A który człowiek chory i na dodatek złośliwy typ założy maseczkę. Taki
    to ma wszystko w ciężkim poważaniu.

    Wczoraj w Warszawie przybyło podobno 15-stu chorych.
    Byłam w aptece i Auchanie z niezasłoniętą twarzą, jechałam autobusem w
    te i we wte. W domu zaczęło mnie telepać zimno, polopiryny nie mam (bo
    zapomniałam jakiejś kupić). Zażyłam więc paracetamol i jakoś w dniu
    dzisiejszym chyba normalnie się czuję, bo mnie już zimno nie trzęsie.
    Nie wiem co będzie jutro, pojutrze, ale nikt chyba nie wie.

    --
    animka

  • 45. Data: 2020-03-26 16:13:23
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 12:59, Olin pisze:

    > To brzmi przekonywająco, choć osoby opanowane mogą po prostu trzymać ręce w
    > kieszeniach.

    Kieszenie też nie czyste (po kluczach, pieniądzach itd).
    Telefon i rękawiczki skórzane to przecieram spirytusem z Polmosu.

    --
    animka

  • 46. Data: 2020-03-26 16:20:03
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-26 o 14:23, Shrek pisze:

    > W tym wątku może i nie, ale masa jest secjalistów od "wirus jest mały i
    > przez maskę przejdzie". Zresztą dżejef pytał o rozmiary porów w masce.

    Tak gadali, bo masek w aptekach zabrakło.

    --
    animka

  • 47. Data: 2020-03-26 16:40:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 26.03.2020 o 11:18, J.F. pisze:

    >Ludzie dajcie już spokój z tym rozmiarem wirusa. On nie wylata
    >z paszczy sam, tylko w aerozolu. To tak jakbyś zamknął muchę w
    >samochodzie i dowodził, że przecież przejdzie przez zamknietą bramę,
    >bo odstęp między szczebelkami bramy jest dużo większy niż mucha.

    No i co - maseczka powiedzmy ze te kropelki wylapie ... ale potem one
    wyschna, a wirus zostanie.

    Chorym zmieniac maseczki co pare godzin i stare do pieca ?

    A to co chorym jednak wyleci ... zdazy opasc na chodnik i sie zwiazac,
    czy tez grozi, ze woda odparuje, a wirus bedzie latal ...

    J.

  • 48. Data: 2020-03-26 17:06:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 16:40, J.F. pisze:

    > No i co - maseczka powiedzmy ze te kropelki wylapie ... ale potem one
    > wyschna, a wirus zostanie.

    Z założenia maseczki się wymienia... A nawet jak nie to lepiej jak się
    przyklei do maseczki kaszlącego niż innego osobnika.

    > Chorym zmieniac maseczki co pare godzin i stare  do pieca ?

    Zasadniczo tak być powinno. W praktyce - powinno być do worka, worek do
    śmieci, albo jak pisałem - do słoika, słoik do wrzątku i z powrotem na
    ryło;)

    > A to co chorym jednak wyleci ... zdazy opasc na chodnik i sie zwiazac,
    > czy tez grozi, ze woda odparuje, a wirus bedzie latal ...

    To tak jak z muchą - rzeczywiście może wylecieć z tego samochodu i przez
    bramę... ale najczęściej nie wylatuje. I o to chodzi. Jakakolwiek szmata
    na ryj zmniejsza znacząco prawdopodobieństwo, że zarazisz inną osobę.
    Kampania "społeczeństwo nie potrzebuje maseczek (bo by kurwa wyszło, że
    daliśmy dupy i maseczek nie ma)" jest jednym z bardziej szkodliwych
    kłamstw tej pandemii. Zablokowanie możliwości kupna z ali to już o
    sabotaż zahacza.

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2020-03-26 17:19:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Z założenia maseczki się wymienia... A nawet jak nie to lepiej jak
    >się przyklei do maseczki kaszlącego niż innego osobnika.

    Ale ja sie boje, ze sie odklei :-)

    >Zasadniczo tak być powinno. W praktyce - powinno być do worka, worek
    >do śmieci, albo jak pisałem - do słoika, słoik do wrzątku i z
    >powrotem na ryło;)

    Powinno, ale ile to maseczek trzeba :-)

    >To tak jak z muchą - rzeczywiście może wylecieć z tego samochodu i
    >przez bramę... ale najczęściej nie wylatuje. I o to chodzi.

    Z kazdym oddechem moze wyleciec. To ma duza szanse.

> [...]
    > (bo by kurwa wyszło, że daliśmy dupy i maseczek nie ma)" jest jednym
    > z bardziej szkodliwych kłamstw tej pandemii.

    U nas nie ma zwyczaju zabezpieczania innych. Moze trzeba bedzie po
    wakacjach popracowac.
    A wiec ... maseczki nosiliby przezorni, wiec zazwyczaj zdrowi, a z
    tego co sugerujesz - im nic nie daje :-)

    >Zablokowanie możliwości kupna z ali to już o sabotaż zahacza.

    No, w sumie chyba tak.
    Ale jakies szczytne intencje musialy temu przyswiecac ...

    J.

  • 50. Data: 2020-03-26 17:34:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.03.2020 o 17:19, J.F. pisze:

    > Ale ja sie boje, ze sie odklei :-)

    Może się odklei, może nie. A jak nie masz maski to pójdzie w świat
    raczej napewno.

    > Powinno, ale ile to maseczek trzeba :-)

    Sporo - a co chcesz powiedzieć, że władze naszego tekturowego państewka
    dały dupy? ;) To tak jak pisałem - da się używać wielorotnie.

    > Z kazdym oddechem moze wyleciec. To ma duza szanse.

    Ale znacząco mniej niż bez maseczki. A całkiem małe różnice (zwłaszcza
    na początku) moga zmienić scenariusz diametralnie. Odkąd było wiadomo,
    że moga zarażać bezobjawowi powinien być nakaz noszena szmaty na ryju
    poza domem. Tylko trzeba by się przyznać, że wcześniej się myliliśmy...
    Niektórym to ciężko przychodzi...

    > U nas nie ma zwyczaju zabezpieczania innych.

    Dlatego ma być nakaz.

    > Moze trzeba bedzie po
    > wakacjach popracowac.

    Po wakacjach to już bedzie miało znaaacznie mniejsze znaczenie - główna
    bitwa już będzie rozstrzygnięta.

    > A wiec ... maseczki nosiliby przezorni, wiec zazwyczaj zdrowi, a z tego
    > co sugerujesz - im nic nie daje :-)

    Dlatego powinien być nakaz.

    > No, w sumie chyba tak.
    > Ale jakies szczytne intencje musialy temu przyswiecac ...

    Zasadniczo dwie:

    - nie będzie maseczek to nie będzie spekulacji,
    - państwo będzie miało monopol na maseczki a zgodnie z teorią skapywania
    dobroć ta spadnie na uprzywilejowanych, jak pewien działacz pis.

    Nie wiem już czy lepiej jak idioci czy skurwysyny.

    --
    Shrek