  • 1. Data: 2005-12-27 23:41:42
    Temat: praca na czarno + prawa autorskie
    Od: "shpyo" <n...@s...opps>

    Witam,
    Pewna osoba (ktoś z rodziny kolegi) "zleciła" mi napisanie prosty system
    zarządzania treścią, produktami itp na stronie (dla pewnej firmy).
    Wszystko byłoby pieknie, gdyby nie problem: zaczeli odemnie wymagać, to na
    co się nie umawialiśmy : chodziło o dodawanie produktów do bazy na podstawie
    katalogów i segregowanie ich w odpowiednich kategoriach - nie miałem pojęcia
    na jakiej podstawie dany produkt pasuje do daneh kategorii.

    Więc rzuciłem ten projekt - usunąłem wszystko z serwera (to co moje czyli
    pliki php + baza) i zostawiłem wiadomośc, że "strona w budowanie".
    Dalej osoba ta poprosiła mnie, abym to wszystko wrzucił jeszcze raz na
    serwer, a rozliczymy się za tydzień lub dwa kiedy wszystko zostanie
    zakończone przez inną osobą (było to na początku października b.r). Do
    dzisiaj nic nie dostałem. Wysyłałem maile (na które nie dostawałem
    odpowiedzi), dzwoniłem (za każdym razem było kręcenie, że projekt jeszcze
    nie skończony itp... - a strona już działa, i nie widać jakichkolwiek
    zmian).

    Moje pytanie brzmi: jak można rozwiązać ten problem, aby ta osoba wkońcu
    wywiązała się ze swoich deklaracji (wszystko było uzgadniane telefonicznie
    i/lub poprzez mail/Gadu-Gadu). Jeżeli nie ma możlowiści dostania pieniędzy,
    to czy mogę zarządać od firmy, która korzystaja z mojego proramu o
    natychmiastowe usunięciego go wraz z bazą danych, którą stworzyłem?

    za pomoc dziękuję bardzo!
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-12-28 00:02:32
    Temat: Re: praca na czarno + prawa autorskie
    Od: scream <n...@p...pl>

    shpyo napisał(a):
    > Moje pytanie brzmi: jak można rozwiązać ten problem, aby ta osoba wkońcu
    > wywiązała się ze swoich deklaracji (wszystko było uzgadniane telefonicznie
    > i/lub poprzez mail/Gadu-Gadu).

    Wysłać do firmy listem poleconym i za potw. odbioru upomnienie o
    uregulowanie należności.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-12-28 00:39:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    shpyo [###n...@s...opps.###] napisał:

    Wysłać do nich zapytanie ofertowe, czy chcą zakupić prawa do używania
    obecnie promocyjnie Twojego produktu i pouczyć, że okres promocyjny
    się skończył i od jakiegoś tam dnia dalsze korzystanie z Twojego
    dzieła uznasz za bezprawne z karnymi i cywilnymi tego konsekwencjami.

    Zakładam, że potrafisz dowieść, że jesteś autorem tego dzieła. Jeśli
    nie potrafisz, to powyższą akcję poprzedził bym pismem z wezwaniem do
    sprecyzowania, czy przyjmują Twoje dzieło lub zgłaszają jakieś
    usterki. Jakakolwiek odpowiedź z ich strony, która nie będzie
    oburzeniem na przywłaszczenie sobie praw autorskich przez Ciebie,
    będzie de facto potwierdzeniem tego, że jesteś jego autorem.