  • 1. Data: 2005-12-27 21:08:25
    Temat: wypowiedzenie? mobbing? zus?
    Od: Andrzej Rudnik <a...@j...net>

    Mam kilka pytan dotyczacych wypowiedzenia umowy o prace na czas
    okreslony, mobbingu oraz warunkow wyplacania swiadczen ZUS-owskich.

    1. Czy pracodawca moze wypowiedziec umowe o prace na czas okreslony
    ( do 2010 roku ) bez podania powodu ?

    2. Notoryczne mowienie przez dyrektora oddzialu podleglemu kierownikowi

    przy podw3adnych jemu pracownikach o balaganie, braku organizacji,
    zlej, nieefektywnej pracy, mowienie niecenzuralnych slow, krzyk,
    mozna
    nazwac mobbingiem?

    3. Czy warto oddac sprawe do sadu pracy w sprawie potecjalnego mobbingu
    bo
    podobnych sytuacji bylo mnostwo?

    4. Czy w trakcie trwania wypowiedzenia pracownik,ktory idzie na
    zwolnienie
    lekarskie ma prawo do zasilku chorobowego i na jak dlugo?

    Bede wdzieczny za wszelkie informacje

    Andrzej Rudnik

  • 2. Data: 2005-12-27 22:20:57
    Temat: Re: wypowiedzenie? mobbing? zus?
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Rudnik" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...
> [...]
    > okreslony, mobbingu oraz warunkow wyplacania swiadczen ZUS-owskich.
    >
    > 1. Czy pracodawca moze wypowiedziec umowe o prace na czas okreslony

    Jesli umowa przewiduje mozliwosc rozwiazania za dwu tygodniowymn okeresem
    wypowiedzenia to moze.

> [...]
    >
    > przy podw3adnych jemu pracownikach o balaganie, braku organizacji,
    > zlej, nieefektywnej pracy, mowienie niecenzuralnych slow, krzyk,

    To zalezy czy ten balaga, nieefektywna praca i brak organizacji maja
    faktycznie miejsce. Niecenzuralne slowa moga zmierzac do ponizenia ,a to
    mozna kwalifikowac jako mobbing.

    > 3. Czy warto oddac sprawe do sadu pracy w sprawie potecjalnego mobbingu
    > bo
    > podobnych sytuacji bylo mnostwo?

    j.w.

    > 4. Czy w trakcie trwania wypowiedzenia pracownik,ktory idzie na
    > zwolnienie
    > lekarskie ma prawo do zasilku chorobowego i na jak dlugo?

    Ma prawo, ktore przysluguje przez okres niezdolnosci do pracy, nie dluzej
    jednak niz przez 6m-cy i moze byc przedluzone do 9 m-cy, jesli dalsza
    terapia rokuje na odzyskanie zdolnosci do pracy.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-12-28 11:23:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > przy podw3adnych jemu pracownikach o balaganie, braku organizacji,
    > zlej, nieefektywnej pracy, mowienie niecenzuralnych slow, krzyk,

    w dupach sie ludziom przewraca, przyjmij ze mobing to bezposrednie
    bezpodstawne ponizaznie drugiego czlowieka.
    Zwrocenie uwagi nawet chamskie jezlei jest uspraqiedliwione nie jest
    mobbingiem.

    P.