    From: "shpyo" <n...@s...opps>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: praca na czarno + prawa autorskie
    Date: Wed, 28 Dec 2005 00:41:42 +0100

    Witam,
    Pewna osoba (ktoś z rodziny kolegi) "zleciła" mi napisanie prosty system
    zarządzania treścią, produktami itp na stronie (dla pewnej firmy).
    Wszystko byłoby pieknie, gdyby nie problem: zaczeli odemnie wymagać, to na
    co się nie umawialiśmy : chodziło o dodawanie produktów do bazy na podstawie
    katalogów i segregowanie ich w odpowiednich kategoriach - nie miałem pojęcia
    na jakiej podstawie dany produkt pasuje do daneh kategorii.

    Więc rzuciłem ten projekt - usunąłem wszystko z serwera (to co moje czyli
    pliki php + baza) i zostawiłem wiadomośc, że "strona w budowanie".
    Dalej osoba ta poprosiła mnie, abym to wszystko wrzucił jeszcze raz na
    serwer, a rozliczymy się za tydzień lub dwa kiedy wszystko zostanie
    zakończone przez inną osobą (było to na początku października b.r). Do
    dzisiaj nic nie dostałem. Wysyłałem maile (na które nie dostawałem
    odpowiedzi), dzwoniłem (za każdym razem było kręcenie, że projekt jeszcze
    nie skończony itp... - a strona już działa, i nie widać jakichkolwiek
    zmian).

    Moje pytanie brzmi: jak można rozwiązać ten problem, aby ta osoba wkońcu
    wywiązała się ze swoich deklaracji (wszystko było uzgadniane telefonicznie
    i/lub poprzez mail/Gadu-Gadu). Jeżeli nie ma możlowiści dostania pieniędzy,
    to czy mogę zarządać od firmy, która korzystaja z mojego proramu o
    natychmiastowe usunięciego go wraz z bazą danych, którą stworzyłem?

    za pomoc dziękuję bardzo!
    Piotrek