  • 1. Data: 2005-06-06 11:58:11
    Temat: pr. autorskie - zgoda na publikację
    Od: "Tomek Sz." <t...@g...pl>

    Prowadzę działalność w zakresie produkcji pokryć dachowych (dachówka i
    elementy powiązane). W celu zareklamowania swojej działalności chciałbym
    wydać folder, w którym chciałbym umieścić zdjęcie pewnego budynku i
    leżącego na nim dachu pokrytego wyprodukowanymi przeze mnie dachówkami.
    Dach położony jest na budynku, w którym znajduje się siedziba jednej z
    gmin w Polsce. Budynek stanowi własność tej gminy. Moje pytania są
    następujące:
    1) czy muszę uzyskiwać jakąkolwiek zgodę właściciela budynku na
    publikację w moim folderze reklamowym zdjęcia budynku i dachu?
    2) czy muszę w związku z tym ponosić jakieś opłaty licencyjne?
    3) czy w przypadku, jeśli zamierzałbym wykorzystać w folderze reklamowym
    zdjęcie budynku (i dachu) należącego do prywatnej osoby sytuacja byłaby
    inna, czy taka sama jak w przypadku budynku publicznego?

    Z góry dziękuję za pomoc,

    Tomek Sz.

  • 2. Data: 2005-06-06 15:36:44
    Temat: Re: pr. autorskie - zgoda na publikację
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > 1) czy muszę uzyskiwać jakąkolwiek zgodę właściciela budynku na publikację
    > w moim folderze reklamowym zdjęcia budynku i dachu?

    Nie, zwlaszcza gminy...

    > 2) czy muszę w związku z tym ponosić jakieś opłaty licencyjne?

    nie

    > 3) czy w przypadku, jeśli zamierzałbym wykorzystać w folderze reklamowym
    > zdjęcie budynku (i dachu) należącego do prywatnej osoby sytuacja byłaby
    > inna, czy taka sama jak w przypadku budynku publicznego?

    nie, ale czy ten dach jest "twoj", bo jesli nie, to musisz dobrze uzyc
    zdjecia, inaczej ktos kto go wykonal moze sie przyczepic, ze reklamujesz sie
    jego praca...

  • 3. Data: 2005-06-06 16:09:54
    Od: "Tomek Sz." <t...@g...pl>

    Użytkownik gardziej napisał:

> [...]
    >

    > nie, ale czy ten dach jest "twoj", bo jesli nie, to musisz dobrze uzyc
    > zdjecia, inaczej ktos kto go wykonal moze sie przyczepic, ze reklamujesz
    dach ewidentnie jest "mój" tzn. został zrobiony przy wykorzystaniu
    produkowanych przeze mnie materiałów .....