  • 1. Data: 2005-06-06 10:59:19
    Temat: Odszkodowanie NNW za skręconą kostkę w PZU SA
    Od: "G" <...@n...spam.pl>

    Witam
    Wczoraj otrzymałem pismo z PZU SA o przyznaniu świadczenia za skręconą
    kostkę. Problem w tym, że moi znajomi twierdzą, że dostałem zdecydowanie za
    mało pieniędzy. Mianowicie otrzymałem 2% od sumy ubezpieczenia 25000 za
    trwały uszczerbek na zdrowu ( 500 zł ). Większość znajomych twierdzi, że za
    skręcenia kostki dostaje się 3%, jeden z kolegów mówił, ze rok temu dostał
    900 zł. Dla wyjaśnienia dodam, że kostkę skręciłem w połowie stycznia. Gips
    na nodze miałem ponad 2 tygodnie, w samym środku sesji egzaminacyjnej.
    Następnie przez ponad miesiąc chodziłem na rehabilitacje. Po blisko 5
    miesiącach od skręcenia, kostkę mam nadal spuchniętą (fakt, iż nie boli i
    mogę normalnie chodzić).
    Tak więc, czy Waszym zdaniem powinienem złożyć odwołanie? Czy jest
    jakikolwiek sens odwoływać się? Jak wygląda procedura odwoławcza? Czy może
    okazać się, że w wyniku odwołania i ponownego rozpatrzenia zostanie
    przyznana kwota jeszcze mniejsza?
    Aha.. i jeszcze jedno.. Na samym dole listu jest napisane: "Uprzejmie
    informujem, że w przypadku nie wyrażenia zgody na powyższe ustalenia, można
    w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia wystąpić za
    pośrednictwem Sekcji Likwidacji Szkód NNW do Oddziału Okręgowego PZU S.A. w
    Krakowie. Ewentualnych roszczeń można dochodziś na drodze postępowania
    sądowego." Czy to znaczy, że moje odwołanie wiąże się z jakimś sądowym
    postępowaniem? - w to nie chciałbym się zupełnie angażować.

    Co myślicie na ten temat? Za wszelkie sugestie i informacje z góry
    serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam
    Grzegorz