  • 731. Data: 2006-08-01 20:27:39
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:

    > Ale jakbym tak miał się bronić to może się okazać że bardzo łatwo będzie
    > mi zarzucić przekroczenie uprawnień.

    Twój problem.

    > A ja _nie lubię_ włóczyć się po sądach.

    To też twój problem.

  • 732. Data: 2006-08-01 20:28:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:
    > Właśnie tak! Przed złodziejem! A może jeszcze przed innym bandytą.

    Czyli jak ktoś zrobi ci kontrolę w domu i znajdzie choć jednego "pirata"
    to honorowo sam sobie kulę w łeb władujesz?

  • 733. Data: 2006-08-01 20:31:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:

    > Jasne. Strzelanie jest nieadekwatne.

    Owszem. Nawet bardzo. Obrona konieczna wymaga, aby bronione było dobro
    istotnie ważniejsze od tego poświęcanego "z konieczności".

    A życie ludzkie jest ważniejsze od kawałka drutu.

    > Powinna zmusić go do zejścia a

    Właśnie nie. Zmusić do pozostania na słupie i poczekać na przyjazd policji.

    > następnie stanąć do równej walki np. na maczugi. :->

    Mniej gier, dzieciaku... Wtedy może przestaniesz tak gorąco pragnąć
    walki zawsze i wszędzie.

  • 734. Data: 2006-08-01 20:34:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    R2r wrote:

    > Niepotrzebnie przejaskrawiasz. Postępowanie wyjaśniające w przypadku
    > zejścia oczywiście powinno się odbyć, ale niekoniecznie z ciąganiem
    > broniącego się po sądach.

    Jasne. Sędzia powinien grzecznie zapukać do drzwi i uprzejmie zapytać,
    czy łaskawie zechcesz udzielić mu audiencji i może przy okazji złożyć
    jakieś zenznania, jeśli to dla ciebie nie będzie zbyt wielka fatyga...

  • 735. Data: 2006-08-01 20:35:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Harry wrote:
    > no moze rozjechac nie, ale gosc mogl miec bron i zabic policjanta, w

    Trzymając ją w trzeciej ręce?

  • 736. Data: 2006-08-01 22:31:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl>
    napisał w wiadomości news:ean5qj$pao$1@inews.gazeta.pl...

    > ale co to niby zmienia? Gdzie masz napisane ze jezlei nie da sie zatrzymac
    > zywego sprawcy to mozesz zastrzelic nawet gdy nie stwzarza niebezpieczenstwa ?
    > Takie rzeczy byly by wprost napisane. Juz pisalem wczesniej srodek przymusu
    > sluzy w celu podporzadkowania sie poleceniom, zwloki takim poleceniom sie nie
    > podpowrzadkowuja wiec przestaje w takiej sytuacji pelnic swej roli.

    Art. 17.1.6 Ustawy o Policji wcale nie wymaga, by uciekający w chwili strzału
    komukolwiek zagrażał. Wystarczy, że istnieje uzasadnione podejrzenie popełnienia
    jednego z wymienionych w tym artykule przestępstw, a użycie innych ŚPB nie jest
    możliwe. Uzasadnione podejrzenie było. Innego sposobu zatrzymania uciekającego
    nie było.

> [...]
    > o 2 śmigłowce PZL "Kania"
    > o 5 śmigłowców Mi-2.
    >
    > Zadania i możliwości wykorzystania Lotnictwa Policji
    >
    > Działalność Lotnictwa Policji ukierunkowana jest się w zasadzie na pięć
    > głównych dziedzin:
    >
    > o działania pościgowe,
    >
    > Do szczegółowych zadań Lotnictwa Policji należą:
    >
    > w zakresie działań i zabezpieczeń prewencyjnych:
    > o prowadzenie działań pościgowo-blokadowych,
    > o poszukiwanie zwłok za pomocą urządzeń termowizyjnych,
    >
    > za pomoca urzadzenia termowizyjnego mozna ustalic motocykl z kolesiem nawet w

    Przemek! Wyląduj na ziemi i zastanów się, po jakim czasie w tej okolicy mógł się
    faktycznie pojawić jakikolwiek śmigłowiec. O Urządzeniu termowizyjnym nie
    wspomnę, bo ne każdy go ma.

    ?

    > a jak wyjasnisz ten feragment w rozporzadzeniu:
    >
    > "2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się w sytuacjach, o których mowa w art. 17
    > ust. 1 pkt 1, 3, 5 8
    > ustawy, a także w innych przypadkach, gdy z zachowania osoby posiadającej broń
    > lub niebezpieczne
    > narzędzie wynika, że wszelka zwłoka groziłaby bezpośrednim niebezpieczeństwem
    > dla życia lub
    > zdrowia ludzkiego."

    A czego tu nie rozumiesz. Bo nie wiem co Ci mam wyjaśniać.

  • 737. Data: 2006-08-01 22:32:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:8rl3q3-gai.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Aha. To tera policja orzeka na bieżąco, że podejrzany jest sprawcą i wykonuje
    > wyrok? Komuś się marzy świat Sędziego Dredd'a?

    W ustawie jest mowa o uzasadnionym podejrzeniu, a nie o sprawcy. To trochę
    zmienia sytuację.

  • 738. Data: 2006-08-02 07:48:07
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A życie ludzkie jest ważniejsze od kawałka drutu.
    Zycie ludzkie tak, ale życie uczciwego człowieka jest więcej warte niż
    życie złodzieja...

    > Mniej gier, dzieciaku...
    Ha,ha! Oj dorosły! Pewnie jeszcze czasy Piłsudskiego pamiętasz... :->

    > Wtedy może przestaniesz tak gorąco pragnąć
    > walki zawsze i wszędzie.
    Gdzie cos takiego napisałem?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 739. Data: 2006-08-02 07:51:27
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Jasne. Sędzia powinien grzecznie zapukać do drzwi i uprzejmie zapytać,
    > czy łaskawie zechcesz udzielić mu audiencji i może przy okazji złożyć
    > jakieś zenznania, jeśli to dla ciebie nie będzie zbyt wielka fatyga...
    Widziałbyś coś niestosownego w tym? A z czyich pieniędzy ten sędzia ma
    utrzymanie? ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 740. Data: 2006-08-02 07:56:42
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A jak z daleka odróżnisz, czy broń odbezpieczona, czy nie?
    Ale to nie mój problem.
    > Gnali zna
    > spotkanie - bo np. się spóźnili a lada chwila miała się zacząć (na
    > ogrodzonym terenie oczywiście) bitwa.
    I tak się spieszyli, że nie zatrzymywali się na żądanie policji...

    > Leci gość "z przedmiotem przypominającym broń palną" przez miasto - i
    > co? Zgodnie z promowaną tu przez niektórych strategią należałoby ich "na
    > wszelki wypadek" zastrzelić.
    Jeśli nie reaguje na wezwania policji do zatrzymania, to _jak najbardziej_.

    > A potem się okazuje, że to jakiś gość od
    > kulek z farbą albo np. film kręcą.
    Być może, ale skoro zachowywał się jak bandyta, to poległ jak bandyta.
    EOT.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____