  • 61. Data: 2009-12-10 18:02:27
    Temat: Re: policjant proponuje badanie psychiatryczne przesluchiwanemu ;)
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > ale to tez jest raz na milion. Takie rzeczy zazwyczaj sie nie zdarzaja.
    > Kaczmarkowi dali, ze zatrzymanie i doprowadzenie bylo niesluszne ale z
    > doswiadczenia wiem, ze szary kowalski nie ma szans.

    Tak to już jest gdy godzi się na zmianę reżimu przez zmianę godła i kilku
    figurantów, podczas gdy cały syf ustroju zostaje. Nie zweryfikowano nigdy
    sędziów ani prokuratorów, policja i esbecja tylko powierzchownie. Do dziś
    spośród komuszych szpicli ujawniono tylko niewielu nieszczęśników, którzy komuś
    podpadli z innego powodu albo nie chcieli się wystarczająco dzielić.

    To była piękna transformacja kontrolowana i mamy tego skutki. II PRL a nie żadna
    III RP.

    mi

  • 62. Data: 2009-12-10 18:18:07
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > http://bartowl.do.pl/~icek/urbanczyk_o_sujce.jpg
    > nad nagraniem pracuje aby je jakos po ludzku opublikowac ;)

    Ciesz się, że nie okazało się, że zaatakowałeś uchem jego rękę albo główką
    podeszwę jego buta.

    Coraz mniej mnie już w Ubekistanie nie dziwi. Problem w tym, że działania są
    zbyt opieszałe a tu trzeba się budzić i działać, żebyśmy kolejnych 20 lat w tym
    syfie nie spędzili.

    mi

  • 63. Data: 2009-12-10 19:03:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale to tez jest raz na milion. Takie rzeczy zazwyczaj sie nie zdarzaja.
    > Kaczmarkowi dali, ze zatrzymanie i doprowadzenie bylo niesluszne ale z
    > doswiadczenia wiem, ze szary kowalski nie ma szans.

    Zwykłemu Kowalskiemu się przeważnie nie chce chce.

  • 64. Data: 2009-12-10 20:31:42
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    > Zwykłemu Kowalskiemu się przeważnie nie chce chce.

    Przykro mi, Robert, ale piszesz bzdury. Może niektórym się nie chce, ale ci,
    którym się chce natrafiają na twardą ścianę biurokracji, arogancji i
    sk*rwysyństwa. Dokładnie taką jaką zaprezentował zastępca komendanta w
    odpowiedzi do Icka. Icek przedstawił konkretne dowody i co? Jajco, został olany
    przez buca, który bierze pensję z jego podatków. Więc nie pisz głupich kawałków
    sugerujących, że to wina Kowalskiego bo nie dopilnował. Gdy dopilnuje to skończy
    się najczęściej podobnie. I właśnie dlatego niektórym się nie chce, bo domyślają
    się finału.

    I potem na grupie głupkowate odpowiedzi w stylu "idź do mediów albo od razu do
    Sztrasburgera".

    mi

  • 65. Data: 2009-12-11 15:33:29
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    > zbyt opieszałe a tu trzeba się budzić i działać, żebyśmy kolejnych 20 lat

    a wystarczylo, zeby napisal notatke, ze probowalem mu wreczyc 100 zlotych za
    odstapienie od czynnosci i juz byloby po mnie ;)

    Icek

  • 66. Data: 2009-12-11 15:58:42
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zwykłemu Kowalskiemu się przeważnie nie chce chce.

    wiesz, jestem takim typem, ze trudno mi odpuscic. I zdziwilbys sie jakie
    zatrzymanie mi zatwierdzono.

    1) z koncem zeszlego roku zostalem we wroclawiu zatrzymany. Na wezwanie
    strasznika miejskiego przyjechaly 3 suki i 7 policjantow. Otoczyli mnie.
    Jeden z nich otworzyl tylne drzwi furgonetki. Chwycil pod ramie. Wskazal
    palcem miejsce w furgonetce. Ja zadalem pytanie "czy jestem zatrzymany?". Po
    potwierdzeniu zajalem miejsce we wskazanym miejscu. Postanowilem to
    zarzalic. Z racji takiej, ze w KP nie dostalem pokwitowania zatrzymania
    (zaraz mnie wypuscili jak sprawdzili dokumenty i zorientowali sie ze to
    pomylka) wiec zlozylem zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa. Sprawa
    zostala umorzona a mi postawiono zarzut skladania falszywych zeznan bo
    podczas interwencji nie uzyto kajdanek ! Bo definicja pod przymusem oznacza
    _tylko_ sytuacje w ktorych pies uzywa kajdanki badz tonfe. (jak napiszesz,
    ze nie wierzysz to sie pofatyguje do archiwum i zrobie Ci skan takiego
    uzasadnienia). Zaraz po postawieniu zarzutow sprawa zostala umorzona.

    2) drugi przypadek mialem 26 maja tego roku. Bylem lekko opryskliwy do
    jednej osoby, ktora grozila mi smiercia. Przyjechala policja i ten jegomosc
    zeznal, ze zlamalem mu kregoslup (a byl z 4 kolegami) a do tego udusilem go
    prawie na smierc poprzez chwycenie za gardlo i podniesienie jedna
    wyciagnieta do przodu reka tak, ze jego stopy byly 10-20cm nad posadzka
    (serio serio podczas przeslchania policjant nawet demonstrowal) . Wypuscili
    mnie po obdukcji kolesia, ktora nie wykazala zadnych sladow duszenia,
    kopania czy jakichkolwiek siniakow (nie mam skanu bo nie postawili mi
    zarzutu wiec nie bylem strona). Zlozylem zazalenie. W odpowiedzi sad
    zatwierdzil zatrzymanie podajac, ze podstawa do zatrzymania byly wiarygodne
    na moment zatrzymania zeznania pokrzywdzonego. Mam prawomocne postanowienie.
    Skladam wiec zawiadomienie o popelnieniu przestepstwa skladania falszywych
    zeznan i powiadamiania o niepopelnionym przestepstwie. Zostaje umorzone bo
    ta osoba nie wskazala mnie z imienia i nazwiska tylko podala moj adres a
    policja przywiozla kogo znalazla pod adresem (ten mam i moge zeskanowac).
    Wiec jedna sprawa a dwie przeciwne interpretacje.

    Icek

  • 67. Data: 2009-12-12 01:15:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mi" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:0599.0000064b.4b215aae@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > domyślają
    > się finału.
    >
    > I potem na grupie głupkowate odpowiedzi w stylu "idź do mediów albo od

    W wypadku zatrzymania piłka jest bardzo krótka. Zatrzymany dostaje kartkę
    papieru, pisze skargę i natychmiast jedzie się z nim i tą kartką papieru do
    sądu. Po drodze nie ma żadnej biurkracji. Do sądu zabiera się akta sprawy.
    Było kilka przypadków, gdy ktoś próbował jakieś schody po drodze robić, ale
    to śmierdzi postępowaniem karnym i wylotką ze służby, więc tego typu
    dowcipnisie już się pojawiają bardzo sporadycznie. Poza tym zatrzymany na
    zatrzymanie może się zażalić również po zatrzymaniu i tu po drodze też nie
    ma żadnej bariery. Sąd coś takiego bada niezwłocznie. Bezprawne zatrzymanie
    jest przestępstwem.

    Reasumując, to niestety powielasz w swojej wypowiedzi obiegową opinię,
    która absolutnie nie znajduje podstaw w codziennej praktyce. Z tym, że
    ponieważ większość policjantów ma świadomość konsekwencji wynikających z
    bezpodstawnego zatrzymania, a nadto to zatrzymanie jest od razu na bieżąco
    weryfikowane przez co najmniej dwóch innych policjantów (bezpośredni
    przełożony zapoznający się z protokołem zatrzymnania oraz Dyżurny
    jednostki), a najdalej następnego dnia dodatkowo przez Komendanta lub
    któregoś z jego zastępców ze strony Policji oraz za każdym razem przez
    któregoś z Prokuratorów (każdy protokół zatrzymania jest wysyłany faksem do
    Prokuratury), to wbrew pozorom przypadki bezpodstawnych zatrzymań
    połączonych z osadzeniem w Pomieszczeniach dla Zatrzymanych są sporadczne.
    Pewnie trochę częściej może dochodzić do bezpodstawnych krótkich zatrzymań
    przez patrol Policji, bo tam decyzję podejmuje jednoosobowo policjant na
    podstawie jakiejś określonej wiedzy nie całkiem obejmującej całość
    materiałów.

  • 68. Data: 2009-12-12 01:23:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ze nie wierzysz to sie pofatyguje do archiwum i zrobie Ci skan takiego
    > uzasadnienia). Zaraz po postawieniu zarzutow sprawa zostala umorzona.

    Przykro mi, bo zakładając, że nie komfabulujesz, to jest to błąd. Z jakiego
    powodu nie skorzystałeś z procedur odwoławczych?

> [...]
    > policja przywiozla kogo znalazla pod adresem (ten mam i moge zeskanowac).
    > Wiec jedna sprawa a dwie przeciwne interpretacje.

    I co zarzucasz temu zatrzymaniu? Było jak najbardziej legalne. Co najwyżej
    w ramach riposty powinieneś złożyć (i w zasadzie nic nie stoi na
    przeszkodzie, byś to nadal uczynił) zawiadomienie o przestępstwie składania
    fałśzywych zeznań przez tamtą osobę. Złamanie kręgosłupa i duszenie ślady
    pozostawić musiało. Skoro ich nie było, to dowód na to, ze zeznawał
    nieprawdę. I nie ma tu znaczenia, czy wskazał Ciebie, czy kogoś innego, bo
    powiadomił o przestępstwie niepopełnionym.

  • 69. Data: 2009-12-12 11:43:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Przykro mi, bo zakładając, że nie komfabulujesz, to jest to błąd. Z
    jakiego
    > powodu nie skorzystałeś z procedur odwoławczych?

    Zlozylem skarge do RPO. Innej drogi chyba nie ma. Sad nie przyjal mojej
    skargi bo nie bylem zatrzymany (bo nie dostalem protokolu, a policja nie
    dostala od dyzurnego dyspozycji aby mnie zatrzymac)

> [...]
    > nieprawdę. I nie ma tu znaczenia, czy wskazał Ciebie, czy kogoś innego, bo
    > powiadomił o przestępstwie niepopełnionym.

    zarzucam, ze w PDOZ spedzilem 30h jak na logike mozna bylo golym okiem
    stwierdzic, ze gosc nie ma obrazen. Niema obrazen ktore potwierdzaja jego
    wersje nie ma zatrzymania. Nie ma mowy o tym, zebym sie ukrywal (adres byl
    znany), nie ma mowy abym mogl niszczyc dowody albo zastraszac swiadkow (bo
    cialo zglaszajacego bylo dowodem i byl na komisariacie). A spedzilem tyle bo
    nie bylo transportu (teraz PDOZ nie jest juz w kazdym KP tylko jest
    centralny dla calego miasta)

    Idiota policjant przyjmujacy zawiadomienie nie podjal sie oceny czy
    zawiadamiajacy mowi prawde. Golym okiem mozna ocenic czy ktos ma zlamany
    kregoslup i czy jest uduszony. Gosc po obdukcji nie mial nawet siniaka !
    Pomijam juz fakt, ze bylo ich 5 a ja sam.

    Policjant powinien zastosowac zatrzymanie w uzasadnionym przypadku a nie
    dlatego, ze ma takie widzimisie.

    Icek

  • 70. Data: 2009-12-12 12:08:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > skargi bo nie bylem zatrzymany (bo nie dostalem protokolu, a policja nie
    > dostala od dyzurnego dyspozycji aby mnie zatrzymac)

    Dziwne, bo nie kojarzę sytuacji, w której dyżurny jekdnostki byłby władny
    wydać polecenie zatrzymania kogoś. No chyba, że sam wybiegnie z dyżurki i
    kogoś zatrzyma. Tę decyzję podejmuje zatrzymuhjący Policjant, chyba, że ma
    nakaz zatrzymania wydany przez sąd lub prokuratora, ale to zupełnie inna
    sprawa.

> [...]
    > bo
    > nie bylo transportu (teraz PDOZ nie jest juz w kazdym KP tylko jest

    Przyznam, że faktycznie dziwne. nie mam podstaw, by nie wierzyć, ale na
    Twoim miejscu już po pierwszych 15 minutach po zatrzymaniu złożyłbym skargę
    na zatrzymanie. Wówczas zasadność zbadałby sąd, a tu Policja musiała by
    okazać jakieś dokumenty potwierdzające istnienie w ogóle przestępstwa.

> [...]
    > kregoslup i czy jest uduszony. Gosc po obdukcji nie mial nawet siniaka !
    > Pomijam juz fakt, ze bylo ich 5 a ja sam.

    Tu akurat się nie dziwię, bo policjant nie za bardzo jest powołąny do oceny
    stanu zdrowia, choć faktycznie złamanie kręgosłupa czy uduszenie, to można
    stwierdzić gołym okiem.

    > Policjant powinien zastosowac zatrzymanie w uzasadnionym przypadku a nie
    > dlatego, ze ma takie widzimisie.

    Bez wątpienia tak powinno być. Dwa przypadki tak rażącego złamania prawa w
    stosunku do jednej osoby w krótkim okresie czasu moim zdaniem upoważniają
    już do poszukiwania "drugiego dna" w sprawie i żądania zbadania całej
    sparwy. NApisałeś do RPO - to dobrze. Jeszcze napisałbym prośbę o
    skontrolowanie sytuacji do włąściwego terenowo Komendanta Wojewódzkiego
    Policji. Bo jedna pomyłka mogłąby być jakimś tam statystycznym błedem -
    który oczywiście nie powinien się zdarzyć, ale ... . Druga w stosunku do
    tej samej osoby niestety - w moich oczach - świadczy, że coś tu może być
    nie do końca w porządku, a sprawa nie ma charakteru przypadkowości.