  • 31. Data: 2003-08-21 07:27:36
    Temat: Re: policja - czy policjant moze...
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "bAnan" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:bi0i9a$5qm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > chyba nie chcesz powiedziec, ze kierowca na podstawie sladow hamowania
    > karany jest za przekroczenie predkosci? :-)

    To właśnie chcę powiedzieć. Niektórzy na podstawie śladów hamowania poszli
    siedzieć do więzienia.

    Pozdr
    Lesze

  • 32. Data: 2003-08-21 12:18:54
    Od: "bAnan" <n...@n...pl>

    Leszek wrote:

    > To właśnie chcę powiedzieć. Niektórzy na podstawie śladów hamowania
    > poszli siedzieć do więzienia.

    zapytam jeszcze raz, za przekroczenie predkosci ?! i to do wiezienia :P
    chyba jednak nie to chciales napisac ;-)

    zauwaz, ze ocenianie predkosci na podstawie sladow hamowania wykorzystywane
    jest w *sprawach karnych*, ktorych podmiotem jast przestepstwo okreslone w
    kk, a nie samo przekroczenie predkosci - czesto nawet wykazywane jest nie
    przekroczenie predkosci dozwolonej, lecz nie przystosowanie jej do warunkow
    na drodze (pozwala to okreslic, czy dane zachowanie prowadzace do powstania
    okreslonego zdarzenia nosi znamiona przestepstwa)

    proponuje zakonczyc dyskusje, poniewaz byc moze rzeczywiscie policja probuje
    karac na podstawie predkosciomierza, "na oko" oraz wrozac z fusow, imho w
    wiekszosci takich sytuacji odmowa przyjecia mandatu zakonczylaby sie na
    korzysc obwinionego

    EOT

    --
    pozdro, bAnan

  • 33. Data: 2003-08-21 12:42:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | chyba nie chcesz powiedziec, ze kierowca na podstawie sladow hamowania
    | karany jest za przekroczenie predkosci? :-)

    A czemu nie? Obecnie na miejsce wzywa się biegłego, który jeśli jest
    możliwość jazdy pojazdem przy użyciu specjalnego przyrządu mierzy opóźnienie
    hamowania na tej samej nawierzchni i w tych samych warunkach i potrafi na
    podstawie tego oraz pomiaru drogi hamowania wyliczyć prędkość początkową ze
    sporą dokładnością.

    Dawniej, jak nie było takich urządzeń, albo i teraz, jak samochodem jechać
    się po wypadku już nie da, używa się do obliczeń specjalnych tablic
    określających siłę tarcia na danej nawierzchni.

    Te obliczenia wykonuje biegły, ale policjanci Ruchu Drogowego też czasem
    wożą tabelkę i na szybkiego są w stanie oszacować prędkość. Oczywiście
    dowodowo jest to słabiutkie, ale na początek wystarcza.

  • 34. Data: 2003-08-21 15:22:20
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Mówimy o policji jako takiej a nie okazjonalnych pajacach;))

    Zależy co kto uważa za normę, a co za okazjonalność. ;-)
    Miło się sprzeczało, ale nie spamujmy już grupy...

    Pzdr

    A.