  • 31. Data: 2008-10-22 18:29:39
    Temat: Re: policja a haslo
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Oct 2008 01:45:27 -0700 (PDT), pavka napisał(a):

    > p.s. filmy i muzykę możesz mieć na dysku (jest możliwe wykonanie
    > kopii) oczywiście mając kupione legalnie oryginały.

    To ja sie zapytam - w dobie dzisiejszego postepu technologicznego - ogladam
    sobie w telewizji "Czemu Oni Jeszcze Spiewaja", uzywam do tego (dajmy na
    to) tunera telewizji "m" z wbudowanym dyskiem... musze kupic oryginal show,
    zeby moc go nagrac?

    Czym rozni sie magnetowid od sciagania (nie mylic z udostepnianiem) z p2p?
    W granicach "przyzwoitosci"... czyli nie sciaganie najnowszego Bonda zanim
    do kin wejdzie, tylko np. ostatniego odcinka "M jak Plebania".

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 32. Data: 2008-10-22 22:56:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1r55cofvvadgq.aogi9zh96k19$.dlg@40tude.net...

    > Jak wejdą przepisy że będzie musiał podać hasło policji to nie będzie
    > wolno... ;-)

    Właśnie wykazuję, że nawet gdyby ktoś te przepisy wprowadził, to byłby to
    kolejny bezsens.

  • 33. Data: 2008-10-23 05:42:53
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 22.10.2008 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Właśnie wykazuję, że nawet gdyby ktoś te przepisy wprowadził, to byłby to
    > kolejny bezsens.

    No wlasnie, kolejny. Podobnie jak art. 269b w znowelizowanym kodeksie
    karnym.

    ====
    § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom urządzenia
    lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia przestępstwa
    określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 3, art. 268a § 1 albo § 2 w
    związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła komputerowe,
    kody dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do informacji
    przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3..
    ====

    Oczywiscie, zalezy jak do tego beda podchodzic sady. Ale w teorii, to nawet
    posiadanie komputera i odpowiedniej wiedzy mogloby byc karalne. Bez zadnego
    oprograowania ;) Nie mowiac juz o tak hackerskim oprogramowaniu
    jak przegladarka WWW.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 34. Data: 2008-10-23 08:03:25
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 23.10.2008 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:
    > Z praktyki wynika, ze tak. Jak ostatnio wyczytalem na Olgierdowym blogu,
    > wystarczy, ze masz na dysku kilka slow kluczy i mozesz zostac uznanym za
    > pedofila ;)

    Atam, to tylko opinia bieglego. Wszystko zalezy od zdrowego rozsadku
    prokuratora i sadu.

  • 35. Data: 2008-10-23 08:24:09
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 23.10.2008 Olgierd <n...@r...org> napisał/a:
    > Ale prokurator się nie zna i za dobrą monetę bierze słowa biegłego.
    > Biegły się zna, bo jest biegły informatyk, a skoro napisał, że '12yo' to
    > jest fraza pedofilska, to oznacza, że gość ma mieć co najmniej zarzut za
    > posiadanie pornografii dziecięcej.

    Srednio inteligentny sedzia powinien zauwazyc, ze prawdopodobienstwo
    trafienia frazy '12yo' nawet w losowym strumieniu danych jest wzglednie duze.
    W ramach obrony mozna sie nawet pokusic o wyliczenie tego prawdopodobienstwa ;)
    Fraza 'dupa' w /dev/urandom sie znajduje srednio w ciagu kilku godzin :P

    Mnie tymczasem nurtuje inny problem. Zalozmy, ze biegly odnajduje na dysku
    zaszyfrowana tresc. Poniewaz nie moze jej odszyfrowac, dopasuje do tresci
    niby-klucz, czyli one-time-pad (np. XOR), ktory w polaczeniu z zaszyfrowana
    trescia daje plik, zawierajacy pornografie z udzialem maloletniego. Cala
    transformata jest tu jedynie wymyslem takiego bieglego, niemniej jednak
    w swojej opinii, moze to przedstawic jako udane zlamanie klucza szyfrujacego.
    I co wtedy? :)

  • 36. Data: 2008-10-23 09:05:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Yyy napisał(a):

> [...]

    Z praktyki wynika, ze tak. Jak ostatnio wyczytalem na Olgierdowym blogu,
    wystarczy, ze masz na dysku kilka slow kluczy i mozesz zostac uznanym za

    j.

  • 37. Data: 2008-10-23 09:46:49
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 23 Oct 2008 08:03:25 +0000, Przemyslaw Frasunek napisał(a):

> [...]

    Biegły się zna, bo jest biegły informatyk, a skoro napisał, że '12yo' to
    jest fraza pedofilska, to oznacza, że gość ma mieć co najmniej zarzut za

    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 38. Data: 2008-10-23 10:44:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > w swojej opinii, moze to przedstawic jako udane zlamanie klucza szyfrujacego.

    Wtedy pozostaje liczyć na parametr, który nazwałeś "średnią inteligencją
    sędziego" ;)

    j.

  • 39. Data: 2008-10-23 15:54:21
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Olgierd <n...@r...org> wrote in

    > '12yo' to
    > jest fraza pedofilska, to oznacza, ze gosc ma miec co najmniej zarzut za
    > posiadanie pornografii dziecięcej.

    to ciekawe...
    zaraz, ale sam tekst '12yo' to jeszcze nie pornografia :))

    mnie jednak niepokoi co innego, podobno wystarczy WEJSC na strone z
    pornografia dziecieca zeby, w swietle prawa, stac sie PEDOFILEM !!!

    i za to groza POWAZNE sankcje prawne - nie wiem, jakie?

    to jest IMHO baaardzo niepokojace gdyz chociazby mozna na takie stroby wiejsc
    CZYSTYM przypadkiem!
    (np. "buszujac" po stronach z calkiem LEGALNA ZWYKLA pornografia, jest tam
    MULTUM roznych automatycznych przekierowan ktorych internauta NIE MA SZANS
    nijak kontrolowac!)

    --
    Y?

  • 40. Data: 2008-10-23 18:53:20
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 23.10.2008 Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał/a:
    > Używaj Opery, to Cię przypadkowo nie przekieruje :-)

    To nie ma nic do rzeczy.