  • 1. Data: 2008-10-20 20:50:04
    Temat: licencja własnego programu komputerowego
    Od: "Paweł S." <p...@o...xx>

    Witam.

    Po napisaniu programu pojawia się problem wybrania licencji, na której
    udostępnimy go użytkownikom.
    Osobiście chcę udostępniać wszystko na licencji typu BSD
    (http://www.opensource.org/licenses/bsd-license.php)
    ,
    jednak zastanawia mnie,
    * czy lepiej tłumaczyć taką licencję na polski, czy zostawić ją w postaci
    oryginalnej, zmieniając tylko
    niezbędne dane?
    * jak się ma licencja w j. angielskim do prawa w Polsce?
    * co z zapisem "Neither the name of the <ORGANIZATION> nor the names of its
    contributors",
    skoro to ja jestem jedynym twórcą programu i nie organizacją?

    Dzięki za odpowiedzi
    Paweł S.

    PS. Wiadomość jest też na pl.comp.programming gdzie nie doczekałem się
    odpowiedzi.

  • 2. Data: 2008-10-21 05:52:18
    Temat: Re: licencja własnego programu komputerowego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł S. pisze:

    > * czy lepiej tłumaczyć taką licencję na polski, czy zostawić ją w postaci
    > oryginalnej, zmieniając tylko
    > niezbędne dane?

    A jaki jest język grupy docelowej?

    > * jak się ma licencja w j. angielskim do prawa w Polsce?

    A jaki jest język urzędowy w Polsce, hmm?

    > * co z zapisem "Neither the name of the <ORGANIZATION> nor the names of its
    > contributors", skoro to ja jestem jedynym twórcą programu i nie organizacją?

    Uzupełnij/przetłumacz stosownie do sytuacji.

    > PS. Wiadomość jest też na pl.comp.programming gdzie nie doczekałem się
    > odpowiedzi.

    Pewnie jeszcze nie przestali się rechotać ;->

    PS: ROTFL

  • 3. Data: 2008-10-21 09:57:52
    Temat: Re: licencja w?asnego programu komputerowego
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    "Pawe? S." <p...@o...xx> wrote:
    > Po napisaniu programu pojawia si? problem wybrania licencji, na której
    > udost?pnimy go u?ytkownikom.
    > Osobi?cie chc? udost?pnia? wszystko na licencji typu BSD
    > (http://www.opensource.org/licenses/bsd-license.php)
    ,

    A patrzyles na licencje CC?
    http://creativecommons.org/license/
    Posiadaja definicje licencji w j. polskim.

    --
    Kaziu

  • 4. Data: 2008-10-21 14:59:26
    Od: "Paweł S." <p...@o...xx>

    > A jaki jest język grupy docelowej?
    W praktyce polski, chociaż uzywać i przerabiać może każdy.

    > A jaki jest język urzędowy w Polsce, hmm?
    To ciekawe czemu wiele programów używanych w Polsce ma licencję po
    angielsku...

    > Uzupełnij/przetłumacz stosownie do sytuacji.
    Tylko bez sensu jest tłumaczenie całej licencji, skoro ktoś zadał sobie trud
    stworzenia takowej
    i zrobienia szablonu dla innych...

    > Pewnie jeszcze nie przestali się rechotać ;->
    >
    > PS: ROTFL
    Ja w mojej wypowiedzi nie widzę nic śmiesznego, a o prawie nie mam pojęcia
    więc zwracam się
    z problemem do grupy. Twoja wypowiedz moim zdaniem nie wyjaśnia niczego a i
    wkład treści
    jest niewielki więc.. zwyczajnie się nie odzywaj jeśli nie masz nic do
    powiedzenia.

    Paweł S.

  • 5. Data: 2008-10-21 15:10:17
    Od: "Paweł S." <p...@o...xx>

    > A patrzyles na licencje CC?
    > http://creativecommons.org/license/
    > Posiadaja definicje licencji w j. polskim.

    Patrzyłem, jednak wolałbym licencję BSD, której treść na stronie jest tylko
    po angielsku.

    Paweł S.

  • 6. Data: 2008-10-21 18:37:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł S. pisze:
    > W praktyce polski, chociaż uzywać i przerabiać może każdy.

    No to masz odpowiedź.

    > To ciekawe czemu wiele programów używanych w Polsce ma licencję po
    > angielsku...

    Z tego samego powodu, dla którego wiele urządzeń używanych w Polsce nie
    ma polskiej instrukcji obsługi - zostały nabyte pod jurysdykcją innego
    państwa.

    > Tylko bez sensu jest tłumaczenie całej licencji, skoro ktoś zadał sobie trud
    > stworzenia takowej i zrobienia szablonu dla innych...

    Twój wybór.

    >>> PS. Wiadomość jest też na pl.comp.programming gdzie nie doczekałem się

    > Ja w mojej wypowiedzi nie widzę nic śmiesznego,

    Wiem. To część problemu. Twojego.

    > a o prawie nie mam pojęcia
    > więc zwracam się z problemem do grupy.

    Sęk w tym, że twój problem nie jest problemem prawnym.

    > Twoja wypowiedz moim zdaniem nie wyjaśnia niczego

    Co ślepemu po oczach...

    > a i wkład treści jest niewielki więc.. zwyczajnie się
    > nie odzywaj jeśli nie masz nic do powiedzenia.

    Chcesz brutalnie i prosto z mostu? Proszę uprzejmie: MYŚL! TO NIE BOLI!

    Zadajesz idiotyczne pytania, na które sam masz odpowiedź - tylko nie
    chce ci się pomyśleć. Problem nie jest, jak pisałem, problemem prawnym -
    to bardziej twoje lenistwo lub wręcz bezmyślność.

    Chcesz zawrzeć z kimś umowę. W kimś, dla kogo rodzimym językiem jest
    język polski. I chcesz zawrzeć umowę w kraju, w którym językiem
    urzędowym jest język polski.

    To jakiego języka powinieneś używać? Chińskiego?

  • 7. Data: 2008-10-21 19:29:22
    Od: "Paweł S." <p...@o...xx>

    No fajnie, a co w przypadku gdy osoba z innego państwa chce użyć mojego
    kodu?
    Mam tłumaczyć specjalnie dla niej licencję, bo nie rozumie polskiego,
    czy może wypuścić licencję po angielsku, żeby 99.9% programistów wiedziało
    o co chodzi?
    Gdyby każda osoba udostępniająca swój kod wydawała licencję TYLKO w języku
    ojczystym, to więcej byłoby zabawy z tłumaczenia takiej licencji na formę
    zrozumiałą,
    niż pożytku z ponownie użytego kodu.

    Paweł S.