  • 1. Data: 2008-10-21 08:11:28
    Temat: policja a haslo
    Od: dziobashugo <d...@o...pl>

    Witam
    Mam spor z kolega. On twierdzi, ze jesli mam hasla na plikach to w
    razie kontroli musze je podac policjantom. Mnie sie wydaje to bzdura.
    Zdaje sie w angli jest takie prawo, ze jak sie nie poda hasla to grozi
    do 5 lat.

    I jeszcze jedna zagwozdka, ktorej chyba nie da sie tak latwo rozwiazac.
    Czy moge miec filmy i muzyke na hdd? (na wlasny uzytek, nie
    udostepniam) Czy cos mi za to grozi?

  • 2. Data: 2008-10-21 08:33:03
    Temat: Re: policja a haslo
    Od: pavka <p...@j...pl>

    Koledze zapewne chodziło o to:

    http://www.arcabit.pl/infobase.html?show=description
    &id=1955

    A Ty możesz zapoznać się z tym:

    http://www.truecrypt.org/docs/?s=plausible-deniabili
    ty

    http://en.wikipedia.org/wiki/Plausible_deniability

  • 3. Data: 2008-10-21 08:45:27
    Od: pavka <p...@j...pl>

    p.s. filmy i muzykę możesz mieć na dysku (jest możliwe wykonanie
    kopii) oczywiście mając kupione legalnie oryginały.

    p.s.2 oczywiście wiele ludzi twierdzi inaczej ale to jest moim zdaniem
    jak wypieranie się jak przy złapaniu na kradzieży za rękę , że to nie
    moja ręka:)

    Podoba Ci się film czy album czy piosenka kup sobie bądź idź do kina/
    wypożyczalni. A jak jest film naprawdę świetny to kup sobie. Ja sam
    uwielbiam oglądać filmy ale w domu mam tylko ok 10 oryginalnych
    tytułów m.in matrix trilogy, władca pierścienia, harry potter i pare
    seriali w wydaniach box.

  • 4. Data: 2008-10-21 09:19:48
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    pavka <p...@j...pl> pisze:

    > Koledze zapewne chodziło o to:
    >
    > http://www.arcabit.pl/infobase.html?show=description
    &id=1955

    > [...]

    AFAIR było dość podobny przypadek w USA w którym sędzia uznał że
    wydobycie klucza/hasła "*z pamięci/mózgu oskarżanego*" byłoby
    równoważne z samooskarżaniem się i podlega ochronie z piątek
    poprawki do konstytucji USA - tam agenci celni przez chwile widzieli
    fragment tego co jest na szyfrowanym dysku (nielegalna pornografia).
    Tam prokuratura jechała nieskutecznie po analogii "klucz do szafki".

    Wiec ja zakładam że ten przypadek angielski i amerykański będą miały
    kolejne rundy w kolejnych instancjach a wykładnie sądów nie utrzymają
    się długo dokładnie w formie z "początkowych instancji" a potem
    zobaczymy wyjątki :-)

    W Europie zapewne jakiś przypadek "tej kategorii" w końcu zajedzie do
    Sztrasburga.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Kto ma pszczoły ten ma miód, kto ma dzieci ten ma smród.

  • 5. Data: 2008-10-21 09:26:23
    Od: dziobashugo <d...@o...pl>

    dzieki za blyskawiczna odp. No wlasnie rozbija sie o to, ze z kolega
    korzystamy juz od jakiegos czasu z TrueCrypta. Ja stosuje jedno haslo,
    a on dwa. I tak dyskutowalismy nad sensownoscia dwoch. Krotkie pytanie,
    bo odp nie padla. Czy w Polsce nalezy podawac hasla policji?

  • 6. Data: 2008-10-21 09:28:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik dziobashugo napisał:
    > Witam
    > Mam spor z kolega. On twierdzi, ze jesli mam hasla na plikach to w
    > razie kontroli musze je podac policjantom. Mnie sie wydaje to bzdura.

    Bo to bzdura. Nic nie musi.
    A nawet inaczej - jedyne co musi to zachować absolutne milczenie.
    Bo nawet jak beknie to powiedzą, że przyznał się do winy.

    > Zdaje sie w angli jest takie prawo, ze jak sie nie poda hasla to grozi
    > do 5 lat.

    Żyjesz w Anglii ?

    > I jeszcze jedna zagwozdka, ktorej chyba nie da sie tak latwo rozwiazac.
    > Czy moge miec filmy i muzyke na hdd? (na wlasny uzytek, nie
    > udostepniam) Czy cos mi za to grozi?

    Konfiskata sprzętu.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 7. Data: 2008-10-21 10:10:00
    Od: pavka <p...@j...pl>

    On 21 Paź, 11:26, dziobashugo <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    > a on dwa. I tak dyskutowalismy nad sensownoscia dwoch. Krotkie pytanie,
    > bo odp nie padla. Czy w Polsce nalezy podawac hasla policji?

    On stosuje dwa hasła ale bardzo ciężko to udowodnić zatem śmiało może
    podać hasło dostępu do "czystego" woluminu.

    Jeśli będzie podejrzenie u Ciebie, że masz nielegalne treści i nie
    udostępnisz hasła to sprzęt jedzie na analizy

    (podobno analiza może trwać 5 lat;-))

  • 8. Data: 2008-10-21 11:15:23
    Od: "Milosheq" <m...@i...pl>

    Zamiast używać TrueCrypta (którego nota bene polecam) proponuje użyć
    Partition Magica do wyodrębnienia części twardego dysku, sformatować na
    format linux (który nota bene pod windowsem jest niedostępny), wgrać na
    pendriva jakąś mniejsz ą wersję linuxa i w ten sposób uzywać partycji. U
    potencjalnego pracodawcy (i kolegów) nie wzbudza to takich podejrzeń jak
    trueCrypt, czy zabezpieczanie plików hasłem

    Pozdro, M.

  • 9. Data: 2008-10-21 11:33:35
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 21.10.2008 dziobashugo <d...@o...pl> napisał/a:
    > Mam spor z kolega. On twierdzi, ze jesli mam hasla na plikach to w
    > razie kontroli musze je podac policjantom. Mnie sie wydaje to bzdura.

    Nic nie musisz podawac. Wystarczy sie powolac chociazby na art. 183 par. 1 kpk.
    Przetestowane w praktyce.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 10. Data: 2008-10-21 11:36:05
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 21.10.2008 Milosheq <m...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > potencjalnego pracodawcy (i kolegów) nie wzbudza to takich podejrzeń jak
    > trueCrypt, czy zabezpieczanie plików hasłem

    I w zasadzie nie chroni to zupelnie przed niczym. Policja i biegli
    uzywaja przy pracy narzedzia Encase Forensic, ktore rozumie system plikow
    ext3, jak rowniez inne mniej popularne, np. UFS z Solarisa czy FFS z BSD.