  • 81. Data: 2006-02-18 14:16:54
    Temat: Re: poglądy czy przestępstwo
    Od: bbg <v...@c...com>

    On Fri, 17 Feb 2006 09:08:39 +0100
    Michał Wilk <m...@o...pl> wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Uwierza masy, zobacz ilu czytelnikow ma Fakt czy Super Express, dla tych mas
    > dowody czy badania naukowe nie maja wiekszego znaczenia.

    I pewnie ty podejmiesz sie ustalania co jest poprawne politycznie a co nie?

    > Zobacz jak latwo
    > bylo na Zachodzie nazwac obozy koncentracyjne "polskimi" i jak latwo moze,
    > moglo to wplynac na odbior historii II wojny w spoleczenstwach zachodnich

    I tutaj pojawia sie pytanie, dlaczego magister Ziobro
    nie wystapi o ekstradycje naczelnego The New York Times,
    ktory te bajki powtarza uporczywie?

    Czyzby sprawiedliwosc dla wybranych?

  • 82. Data: 2006-02-18 14:17:23
    Od: bbg <v...@c...com>

    On Fri, 17 Feb 2006 15:46:10 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Uzytkownik "car" <g...@l...com> napisal w wiadomosci

    > innego...
    >
    > Jesli nawet, to czy akurat ma to stanowic przestepstwo?

    Kazde panstwo policyjne musi miec haczyk na kazdego i
    skorumpwane
    sadownictwo dla zalozenia listka figowego nagiemu krolowi.

    Do tego sluza dyspozycyjni sedziowie, jak pewnien Lech co za kutasa
    na psp robi. (recycling z PRL do PRL-bis)

    Tacy "niezawisli" musza miec bzdurne paragrafy pod reka czeby wszystko
    mozna bylo wytlumaczyc.

  • 83. Data: 2006-02-18 14:37:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    barakuda [###b...@p...onet.pl.###] napisał:

    > To dlaczego nie niemieckie skoro oni je zbudowali.

    Nie ja to powiedziałem, więc trudno mi powiedzieć czemu. Mogę się
    domyślać, że ktoś zauważył, że niemieckie obozy były w niemal całej
    Europie. Więc chcąc napisać / powiedzieć o niemieckich obozach
    znajdujących się w na terytorium Polski użył takiego skrótu.

    > Teraz chyba
    > przesadziłeś. Dodanie do rzeczownika "obozy" przymiotnika polskie i
    > jednoznacznie sugeruje ,że są to właśnie polskie obozy zbudowane i
    > "administrowane" przez Polaków.

    Nie jestem przekonany, czy tak jednoznacznie. Zwłaszcza dla osób
    znających historię na choćby podstawowym poziomie.

    > Jakoś nikt nie wpadnie na pomysł nazywać je francuskimi, czeskimi
    czy
    > włoskimi.

    Nie wiem. A na pewno nikt nie wpadł? Tak najprościej przez google. Na
    stronie http://olesnica.nienaltowski.net/WspomnieniaOsiedlen
    cow.htm są
    wspomnienia Polaków przebywających w czasie wojny w Oleśnicy lub w
    pobliżu. Jest tam mowa o "włoskim obozie" strzeżonym przez Armię
    Czerwoną. On raczej nie był ani zorganizowany, ani administrowany
    przez Włochów. Z kolei na stronie
    http://www.zgora.pl/muzeum/museion/listopad00/iza.ht
    m masz
    przykładowo wspomnienia opiewające "francuski obóz jeniecki". No i
    mamy również na stronie
    http://www.stosunki.pl/main294625520210,2,yisvp.htm wspomniany "czeski
    obóz w Letech" oraz wspomnienie o 50 innych znajdujących się w
    obszarze Protektoratu. Niektóre z nich przekształciły się nawet w
    "cygańskie", co dopiero powinno zdziwić, gdyby zastosować Twój punkt
    widzenia.

    Reasumując, to choć określenie "polskie obozy" może nie jest
    najszczęśliwsze, to w każdym razie nie robił bym z tego tragedii
    narodowej.

    > Weź po uwagę ,że o tych obozach uczą małe dzieci w szkołach,i co
    > mówią w Kanadzie - polski obóz w którym mordowano Żydów - i co
    pojedziesz
    > tam do Kanady i jak będziesz przekonywał najpierw dzieci ,a późnie
    już
    > dorosłych ,że to niezręczna gra słów ? A około dwóch lat temu
    widziałem
    > reportaż z pobytu młodzych ludzi z Izraela na terenie Oświęcimia.
    Wiesz co
    > mówiła młoda dziewczyna ,? : powiedział ,że dopiero teraz zrozumiała
    ,gdy
    > jej to dokładnie wyjaśniono ,że to niemiecki obóz zabudowany na
    terenie
    > Polski ,bo przeddtem myśłała ,że to polski obóz.

    Wiesz, ale trudno winić Polaków za niedostatki edukacyjne w innych
    krajach.

  • 84. Data: 2006-02-18 16:17:39
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > obszarze Protektoratu. Niektóre z nich przekształciły się nawet w
    > "cygańskie", co dopiero powinno zdziwić, gdyby zastosować Twój punkt

    i Ty te tekstu uważasz za uzasadnienie by obóz śmierci w Oświęcimu ,czy na
    Majdanku i w innych miejscach nazywać "poskimi obozami" ?

    barakuda

  • 85. Data: 2006-02-18 17:22:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    barakuda [###b...@p...onet.pl.###] napisał:

    > i Ty te tekstu uważasz za uzasadnienie by obóz śmierci w Oświęcimu
    ,czy na
    > Majdanku i w innych miejscach nazywać "poskimi obozami" ?

    Nie. Uważam, że po prostu tego tylu uproszczenia językowe nie powinny
    powodować międzynarodowych afer.

    Faktem jest, że obozy te były mało polskie. Ale w większości wypadków
    odbiorcy raczej wiedzą, że zorganizowali je hitlerowcy. W tych
    nielicznych, gdy wiedzieć nie będą i mogą zostać wprowadzeni w błąd
    wielkiej tragedii to nie spowoduje, bo przy pierwszej próbie dalszego
    szerzenia takich poglądów ktoś ich sprostuje i tyle.

  • 86. Data: 2006-02-19 14:24:04
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w
    wiadomości news:dt6o27$7r6$4@inews.gazeta.pl...

    > zabijano nie tylko w krematoriach i nie tylko w obozie

    oczywiscie, ze w krematorium nie zabijano, a palono zwloki.
    zabijano w roznych miejscach. jednak tu rozpatrujemy sprawe oswiecimia

    --
    pozdro
    ape